Skip to main content

Kelantan + Terengganu + Kedah

Oleh : AdukaTaruna

Gua ingat, kalaulah PAS dapat perintah Kelantan + Terengganu + Kedah sahaja pun, PRU13 ni, dah bagus dah. Secara manusianya, gua ingat, kalau mood Melayu dapat dikekalkan, tanpa sebarang kecondongan terhadap pembaharuan Najib, boleh dapat kot, Terengganu.

Perlis susah sikit la. Perak, insyaallah. Kalau boleh, biarlah PAS memerintah lebih kukuh sket dari PRU12. Kelantan tu, lu suruh Husam blah pusat jer la abanghensem. Kalut la gua tgk kalau mamat tu lepak DUN.

Comments

  1. siapa kata perlis susah sikit. perlis, pahang, johor, melaka dan negeri sembilan sebenarnya boleh. insya allah.

    kuatkan jentera. swing lagi PR akan datang.

    ReplyDelete
  2. AT, lu turnover la org2 N9... yakin boleh...

    ReplyDelete
  3. Aduka,anta sokong sapa sebenarnya?
    Ana nak tahu juga...!!!
    Menang kalah urusan kita dgn tuhan.
    Kalau pada pandangan ana boleh perintah malaysia.
    Apa macam ok k..!!!

    ReplyDelete
  4. wa ada gak borak ngan orang kanan Husam sebelum PRU12 baru ni.... memang ada ura² nak letak Husam kat parlimen..... tapi last² Husam bertanding DUN gak.... mungkin sebab faktor² berikut.

    1. nak pastikan PAS kekal di Kelantan (sebelum ni PAS kelantan pun dah nyawa² ikan).

    2. ura² Husam akan ganti TGNA sebagai MB jika PAS kekal di kelantan.

    3. salah jangkaan atas keputusan PRU12 baru.... seperti yang telah maklum la... sapa sangka PR menang bergaya banyak kerusi.

    pendapat wa.... mungkin PRU13 nanti Husam akan bertanding parlimen. (calon cam Husam n Nizar ni bagi wa akan menyeimbangkan penagruh DSAI @ PKR....)..... lagi pun sekarang ada ura² YB Nik Amar ula akan ganti TGNA.... bagi wa amat seswai la Nik Amar ganti TGNA....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. wa setuju nik amar ganti MB kelantan,
    husam jadi mentri kerajaan pusat..haha.

    ok,teruskan gerak keje.
    kasi racun bdk2 muda2.hehe

    tu tugas lu bro.AT.
    wa mcm biasa lah,
    lepak sambil menung utk
    lihat PAS perintah msia...hehe

    ReplyDelete
  6. aku dok perlih, orang perlih mmg buta kayu, depa xnampak apa sebelum ni melainkan umno bn shahidan kassim, ya la negeri pun xubah macam pekan koboi, terus terang wat pa aku nak selindung, tapi depa dah ada swing ke pas dan pkr dari hasil risik2 aku kat kedai2 , cuma kekuatan xdak lagi, org pkr pas pi la naik ataih sana, jangan dok selesa selangoq ngan penang ja, balun skali perlih bangang ni , perlih bagus tapi di bawah orang bangang jadi la bangang, ops terlebey suda...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste