Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 5, 2009

Kelantan + Terengganu + Kedah

Oleh : AdukaTaruna

Gua ingat, kalaulah PAS dapat perintah Kelantan + Terengganu + Kedah sahaja pun, PRU13 ni, dah bagus dah. Secara manusianya, gua ingat, kalau mood Melayu dapat dikekalkan, tanpa sebarang kecondongan terhadap pembaharuan Najib, boleh dapat kot, Terengganu.

Perlis susah sikit la. Perak, insyaallah. Kalau boleh, biarlah PAS memerintah lebih kukuh sket dari PRU12. Kelantan tu, lu suruh Husam blah pusat jer la abanghensem. Kalut la gua tgk kalau mamat tu lepak DUN.

6 comments:

Anonymous said...

siapa kata perlis susah sikit. perlis, pahang, johor, melaka dan negeri sembilan sebenarnya boleh. insya allah.

kuatkan jentera. swing lagi PR akan datang.

zaminc said...

AT, lu turnover la org2 N9... yakin boleh...

toytian said...

Aduka,anta sokong sapa sebenarnya?
Ana nak tahu juga...!!!
Menang kalah urusan kita dgn tuhan.
Kalau pada pandangan ana boleh perintah malaysia.
Apa macam ok k..!!!

Anonymous said...

wa ada gak borak ngan orang kanan Husam sebelum PRU12 baru ni.... memang ada ura² nak letak Husam kat parlimen..... tapi last² Husam bertanding DUN gak.... mungkin sebab faktor² berikut.

1. nak pastikan PAS kekal di Kelantan (sebelum ni PAS kelantan pun dah nyawa² ikan).

2. ura² Husam akan ganti TGNA sebagai MB jika PAS kekal di kelantan.

3. salah jangkaan atas keputusan PRU12 baru.... seperti yang telah maklum la... sapa sangka PR menang bergaya banyak kerusi.

pendapat wa.... mungkin PRU13 nanti Husam akan bertanding parlimen. (calon cam Husam n Nizar ni bagi wa akan menyeimbangkan penagruh DSAI @ PKR....)..... lagi pun sekarang ada ura² YB Nik Amar ula akan ganti TGNA.... bagi wa amat seswai la Nik Amar ganti TGNA....

-abanghensem

uma said...

wa setuju nik amar ganti MB kelantan,
husam jadi mentri kerajaan pusat..haha.

ok,teruskan gerak keje.
kasi racun bdk2 muda2.hehe

tu tugas lu bro.AT.
wa mcm biasa lah,
lepak sambil menung utk
lihat PAS perintah msia...hehe

Anonymous said...

aku dok perlih, orang perlih mmg buta kayu, depa xnampak apa sebelum ni melainkan umno bn shahidan kassim, ya la negeri pun xubah macam pekan koboi, terus terang wat pa aku nak selindung, tapi depa dah ada swing ke pas dan pkr dari hasil risik2 aku kat kedai2 , cuma kekuatan xdak lagi, org pkr pas pi la naik ataih sana, jangan dok selesa selangoq ngan penang ja, balun skali perlih bangang ni , perlih bagus tapi di bawah orang bangang jadi la bangang, ops terlebey suda...