Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 3, 2009

Kalau Sotan Perak malu alah dengan Nizar

Oleh : AdukaTaruna

Siapa2 yang tak bekerja untuk PRK, meh pakat tulun fikir masalah ni jap. Walau masa jauh lagi, tapi, kalau dah ada idea awal, lega sket.

Skang ni, kalau Nizar menang, sikit sebanyak terconteng juga si sotan tu beb. Tak payah nafi. Dengan Mufti skali termalu sket, walau PAS sedaya upaya mengelak bertembung dengan 2 mangkuk ni.

So, katakan PRU13, BR menang lebih besar, di mana PAS menang lebih banyak, amin (kemungkinan lain ketepikan dulu). So, ofkos la Nizar calon MB. Kemenangan itu dah tentu memalukan 2 individu nih. Ala alah la. Atau malu sendiri.

Jadi, logiknya manusia ego, si sotan ni tolak Nizar. Kuang3. Dia nak orang lain. Kalau PAS juga settle la. Tapi kalau PKR? Jangan buat pasal beb. PKR ni. Habis tergadai semua sok. Dengan ntah sapa2 ntah, kelayakan pelajaran yang haru-biru, pentarbiyahan yang tak wujud, intelek out, etc. Mampos...

So, cane? Kalau ikot sentimen, walau calon Melayu DAP, gua rasa mufti mesti bangkang punya.
Kalau Nizar ditolak oleh sotan, membazir ketokohan Nizar kalau PAS tak guna. Just exco?

Penin gak nih. Wa ingat kena letak Albanjari bertanding PRU13 la. Stanby jadi MB Perak. Haha. Sonang wa kecek dia lot balak seratus dua ratus hektar.

8 comments:

uma said...

bro,
lu check blk,
mamat2 pkr yg jadi calon pru12
aritu di perak.
wa rasa ada yg mantap.
tp tergolek.

Anonymous said...

AT calon PKR yang kalah yang jadi naib presiden PKR tu bagus,tapi orang abim masalahnya, orang PKr cam tak mau dia jer sebab nampak alim sangat...

Waa rasa PAS harus pilih calon baru untuk bakal MB baru perak nanti, Nizar pergi Parlimen, dalam keadaan skang hubungan dia dan istana cam dah tak ok, cam hubungan nuar musa dan sultan kelantan ...atau hubungan shahidan dan raja perlis...

ini pandangan waaa yang ikhlas tapi jauh ..

fanatik~

ikanbilis said...

AT...Perak ramai calon yg berkaliber..just harap2 menang bnyk kerusi PRU13

2. Al Fadhil Ustaz Ahmad Awang - Sebagai Pesuruhjaya PAS Perak dan Naib Presiden PAS tentulah beliau dianggap terkanan dari segi hirarki parti di Perak. Beliau sudah dikenali umum kerana pernah menjadi Yang Dipertua PAS Taiping - bandar terhampir dengan Bukit Gantang. Hubungan beliau dengan DAP sangat baik kerana beliau adalah antara pimpinan Perak yang dapat dibawa berbincang dengan mereka terutama sewaktu pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat Perak.

3.Tuan Hj. Mat Sabu - meskipun beliau bukan anak tempatan dan bukan orang Perak, pengaruh beliau di peringkat pimpinan PAS akar umbi Bukit Gantang sangat kuat. Beliau kerap turun ke Bukit Gantang sebelum ini. Selepas namanya tidak naik di Kuala Terengganu, penyokongnya menaruh harapan di Bukit Gantang pula.

4.Ustaz Idris Ahmad - beliau dianggap regu rapat dengan Hj. Mat Sabu dan sebagai anak tempatan Kg. Sungai Petai. Changkat Jering. Sebelum ini beliau pernah bertanding pilihanraya kecil Changkat Jering dan satu lagi sewaktu pilihanraya umum 1999. Kemudian pada tahun 2004 dan 2008 beliau bertanding di Jerlun, Kedah.

5. Ustaz Nurazli Musa - beliau Ketua Pemuda PAS Perak atau dikenali dengan nama `Taliban'. Beliau pernah bertanding pilihanraya 2004 di Pasir Panjang, 2008 di Trong, DUN di bawah Parlimen Bukit Gantang. Meskipun beliau kalah di Pasir Panjang dan Trong tetapi beliau dikenali terutama kepada pengundi Trong. Beliau bertanding di Trong kerana mendapat sokongan kuat daripada Dewan Pemuda Perak.

6. Raja Ahmad Iskandar Raja Yaakub - beliau baru sahaja kembali ke tanahair selepas menamatkan pengajian PhD di Universiti of Manchester dalam bidang pengurusan teknologi maklumat. Sebelum ini beliau adalah Setiausaha Politik YB Hj. Mahfuz Omar. Latar belakang beliau sebagai kerabat di Raja Perak boleh digunakan oleh PAS untuk menunjukkan PAS tidak menentang institusi Raja.


pilih..pilih....

ikanbilis said...

err..

mat sabu tu aku import...hahaha

Anonymous said...

wa pun setuju... untuk PRU13 nanti tak payah lantik YB Nizar sebagai MB jika Perak jadi negeri PAS/PR.... lantik jer orang lain.... susah nanti sebab hubungan Nizar ngan Istana dah kureng...... ramai lagi tokoh dalam PAS ni.... tengok jer kat kelantan.... sebelum ni ada yang cakap TGNA takde calon sesuai ganti beliau.... sekarang dah muncul..... selain Husam.... Ustat Nik Amar lah calon yang sesuai..... Husam baik pergi Parlimen PRU13 nanti....

-abanghensem

ariffz said...

pkr bukan xda yg bagus tp yg bagus 2 kalah. korang leh cek calon2 pkr yg kalah punya background education terutama area perak. bekas pegawai kerajaan yg dah jadi pengarah urusan pun ada tp syg kalah. yang xberapa nak bagus pulak yg menang.. aku ada tanya org2 area aku apesal jumlah undi pas(dun) dgn pkr(parlimen) lain2 sbb kalo dia undi pembangkang mesti sama je jumlah undi utk parlimen dgn dun. rupanya diorg undi dun pas parlimen bn dan sebaliknya. kiranya adil la, seimbang. alamak beb.. kalo mcm ni macam mane nak kontrol kerajaan pusat?

petunjuk bijaksana said...

ahmad awang dgn pelbagai kelayakannya sesuai sebagai mb, kalo dr pkr plk myb leh consider saifudin nasution..

tp pndpt aku walopun situasi malu alah azlan gn nizar tu still ada, azlan ataupun mungkin nazrin yg da jd sotan mase tu still akan trma nizar as mb..

kulopbesar said...

salam

masih ade bang,
exco agama dari PAS Tuan haji zainuddin Yusof, bekas PTD, pernah jadi pengarah beberapa Jabatan kerajaan dan DO