Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 20, 2009

Hujah Ostad Azizan terlepas masuk Utusan.

Dalam pada itu katanya, proses pilihan raya kecil tidak membazirkan wang jika ia diadakan mengikut cara yang betul.

Menurutnya, beliau tidak nampak sebarang sebab kenapa wang akan dibazirkan jika pilihan raya kecil diadakan kerana Pas sendiri tidak menggunakan wang yang banyak bagi tujuan itu.

"Saya tidak nampak pilihan raya kecil membuang wang kerana Pas tak pakai duit kecuali duit itu kita guna untuk beli nasi dan kopi.

"Yang buang duit banyak ini kalau belanja teruk sangat, saya tak tahu sebab saya tak belanja banyak," ujarnya.

Oleh : AdukaTaruna

Adakala berguna juga personaliti PAS yang sentiasa releks, cool dan kurang lantang ni. Sekurang2nya lepas juga hujahnya dalam utusan. Kalau hujah jenis2 Mat Sabu, Mahfuz jangan mimpi la disiarkan.

Bukan gua kata yang lantang tu salah, tapi kegunaan kelebihan dia bab lain la. Yang ni bab yang ni plak. Jemaah ma.

Keluar hujah di Utusan atau Berita Harian penting beb. Melayu terbanyak baca akhbar ni. Sekurang2nya ada juga sudut atau hujah imbangan. Tu pasal gua cadang Harakah ringankan sikit kandungannya, dan cipta satu akhbar mirip Harakah.

Permit bukan isunya. Akhbar kembar atau mirip Harakah itu tidak memerlukan permit kerana sebarannya tidak berkala.


4 comments:

amdang81 said...

aduka, pesal lu tulis mcm baru kenal politik malaysia? cuba tanya lutfi berapa banyak dia rugi sebab kuarkan akhbar tidak berkala aritu? Kena rampas kat KDN banyak mana..

lu memang melayu la.. mudah LUPA. Hehehhe

Wa saje nak hentam lu... wa tau lu suka wa hentam lu..

AdukaTaruna said...

oo ye ke?

Kena rampas pasal berat sangat ma. Cuba ringankan sikit. Tajuk ringankan sikit tu gua dah jelaskan ari tu.

Kalau nampak sgt kutuk2 gomen, kompom la kena.

Lagi satu, sebelum ni, Suara Keadilan mana ada permit. Selamba badak jer diorang edar.

Kena rampas sekali dua, stendetla. tapi lelama, muak gak KDN nak rampas.

Cetak skala kecil dulu. Nak seribu daya ma. lalalala

Anonymous said...

aku mmg tak setuju
aku kata membazir
rm70 juta spr?
parti politik yg berkempen?
sbb apa membazir, benda tak perlu, tiba-tiba kena belanjakan ke tempat tersebut
lainlah kalau mmg keperluan prk

1 je bagus, ekonomi tempat tu naik dlm sehari tu

adrenalin

Anonymous said...

sapa kata membazir... meh sini RM 5 juta wa uruskan.... tak sampai 4juta abis wa uruskan pilihanraya... baki tu upah bebudak wa buat keje... hehehe

-abanghensem