Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 5, 2009

Gua tak berapa nampak peranan bendera.

Oleh : AdukaTaruna

Ini pendapat gua lah. Gua tak berapa nampak peranan bendera dalam mempengaruhi pengundi. Cam membezir jer beb. Kalau banner, slogan, hujah2 yang dinaikkan, gua nampaklah. Bendera ini lebih kepada syok sendiri.

So, gua ingat, alangkah baiknya peruntukan untuk bendera itu dihalakan kepada banner. Di banner itu pun dah ada lambang PAS.

11 comments:

zaminc said...

hehe sama la pendapat ngan wa, lama dah wa suarakan...

tapi mungkin kalau takde bendera tak meriah kut..

maklum la Pilihanraya kalau di Indonesia dikatakan PESTA DEMOKRASI..

Anonymous said...

Kenapa tak buat bendera PR? Macam tak geng je. Kena jawab tu.

Berg said...

kalau lu trun bukit gantang.. lu mesti tau apa peranan bendera nie bro...

Lu kene masuk dalam otak orang2 kampung bro... yang tua2... masih merangkumi 31% keseluruhan pengundi...

dan lebih memeranjatkan... ada sekumpulan yang mengundi base on bendera mana banyak gantung... ini serius!!

Anonymous said...

mungkin lu tak pernah merasai suasana cam kat tempat wa.... wa ada citer pasal penyokong PAS berarak pada malam akhir kempen PRU12 baru ni.... pada malam tu wa berani cakap 95% kenderaan berarak kibar bendera PAS (wa ada simpan lagi gambar² pada malam tu).... Pos² UMNO memang dah bergelap seminggu sebelum tu.... ada keter yang pasang bendera BN/UMNO berenti tepi jalan n buang bendera UMNO.... malu beb kalau dia lalu tempat ramai penyokong PAS berkumpul sure kena BOOOOO.... bagi wa mood kemenangan sudah jelas pada malam tu.... polis pun sekadar tengok jer.... dari wajah mereka wa agak memang mereka pun sokong PAS.... tak usik pun penyokong PAS berarak sampai hampir subuh... kalau wa golongan atas pagar wa akan buat keputusan pangkah PAS bila mengundi jika wa tengok suasana pada malam tu.... cuba lu selak² youtube.... mungkin ada lagi video² tu.... tak silap wa blogger kickdefella ada ambik video n photo pada malam tu.... bagi wa bendera or banner memang mempengaruhi undi..... terutamanya untuk golongan atas pagar....

-abanghensem

Hasbullah Pit said...

Aku sokong aduka.

perlahan2 kita kena cucuk jarum pada PAS supaya kurangkan bendera.

Anonymous said...

saiko je kot

lelaki_ini said...

Pd wa peranan bendera sgt penting. Pilihanraya tu perang bro. Dr senjata berat hgga ke senjata ringan smua penting. Smua ada peranan.

Pengundi ni MLM (Multi Level Mind). Begitu jg cara & p'dekatan kita spya match dgn taste mrka.

Wa malas nak perincikan, penat. Lu pikir la sendiri. Bendera kena ada, banner pun kena ada.

Anonymous said...

yg ni mmg aku setuju
duit bendera tu kalau tukar banner sgt bagus
dlm banner ada info, dlm bendera ada apa?
dan lebih penting dalam banner ada bendera, tidak pula dlm bendera
kalau kos penyebab, buang 10 bendera utk hasilkan 1 banner, maka percayalah 1 banner boleh menarik 10 pengundi berbanding 100 bendera utk menarik 10 pengundi

uma said...

bg wa
bendera peranannya.

x kan lu x tahu kot bro,
kan lu ambil kontrak pasang bendera,haha
wa rasa lu x mau ambil
kontrak pasang bendera, tu pasai
lu ckp mcm tu.
alasan x mau buat...haha
tp kontrak pasang bendera BN/UMNO
mesti lu ambil kan...haha

maymot said...

Bendera bkn mahal sgt,lagipun leh recycle..

Kalau dlm PAs,kita beli bundle.pastu potong sendirik,jahit sendirikk..modal x byk..

Tak puas ati sbb muslmat kena wat bab2 menjahit ni pdhal bkn sume muslimat pandai menjahit..

geng muslimin kena blajo jahit gak weii..
Hah..jgn nak kata tu keje muslimat..Rasul SAW pun pandai menjahit!!

Bendera ni ok je sbb lambang izzah sesuatu parti.

Cam zaman perang (apa ntah berg??)yg musab kena potong tangan kanan dia,dia pegang bendera guna tangan kiri..bendera tetap tak lepas..

Tapi jgn perasan jek bila bendera banyak tapi undi tarak!!

perunding said...

kembali kepada cara peperangan Islam dan segala peperangan di dalam tamadun manusia selama 100,000 tahun.
BENDERA ADALAH KEUTAMAAN!!!!!

jatuh bendera,dirampas bendera,
tewas orang itu.