Skip to main content

Gua seru semua Melayu PAS dan PKR masuk UMNO.

Perhimpunan agung khas Umno 13 Oktober
Apr 21, 09 8:23pm
Perhimpunan agung Umno 2009 akan berlangsung pada 13 hingga 16 Oktober depan - khas untuk membincangkan pindaan perlembagaan Umno bagi membolehkan ahli memilih kepimpinan tertinggi parti secara serentak di 191 bahagian.

Oleh : AdukaTaruna

Kecuali pemimpin2 PAS dan PKR, gua seru seluruh Melayu PAS dan PKR berdaftar sebagai ahli UMNO. Dengan pentaftaran anda, dan dengan keaktifan anda di dalam UMNO, secara purata, pimpinan PAS dan PKR boleh mengeluarkan arahan sulit kepada anda semua, untuk menentukan kepimpinan UMNO dalam tajuk kepimpinan UMNO sinonim dengan kepimpinan negara ketika zaman ini.

Adakah menghalang anda aktif dalam PAS / PKR?

Anda tidak dihalang. Anda boleh terus aktif dalam jemaah anda. Dan seandainya karisma anda begitu menyerlah dalam PAS / PKR, maka, automatik anda akan dibatalkan keahlian UMNO.

Jadi, ianya kembali kepada perenggan di atas. Yakni, kecuali pimpinan PAS / PKR, seluruh Melayu PAS / PKR diseru berdaftar dan aktif di dalam UMNO bagi tujuan meninggikan peratus kuasa menentu kepimpinan UMNO.

Kuasa penentu itu tercabang kepada 2 motif.

1. Hala tuju negara.
2. Melemahkan BN.

Comments

  1. kah kah kiok aduka aduka aduka kah kah kiok

    ReplyDelete
  2. Bismillah hir rahman nir rahim
    Aduka masuk umno nanti leh dapat duit kopi tak?

    ReplyDelete
  3. BENGAP! KE BENGONG! KO NIE..SAPA NAK MASUK TONG TAIKK KO TU..UEEKKKK

    ReplyDelete
  4. bukan kono masuk tong taik.. tp jadikan ahli sebagai 'berus' utk menggosok2 tong taik itu.... keh3. (sekali imbas nampak bijak.. pergh.. dua kali imbas.. kui3..)

    tp ha.. dah terkesan sedikit kelemahan plan nih. ahaks..
    tp kc can AT kuarkan modus operandi. ataupun dia punya SOP (Standard Operating Procedures)

    ngee...

    nyle

    ReplyDelete
  5. Ni pendapat ahlil nujum negara...kena ikut wooooo

    hahahahahahahaaaaa

    ReplyDelete
  6. wa sokong idea,

    tapi wa mmg dah ahli kot..isi borang masa program belia.Ader pulak tukang bayar tetiap tahun.Kawan pon lagi ramai geng UMNO.

    Umno kah gua?eheheh

    ReplyDelete
  7. lu kene test kat cawanagan lu,bro
    kene sedia module operandi nya..hehe

    klu cawangan pon kantoi,
    mcm ne nak gerak ke bahagian...haha

    so lu try test kat cawangan
    lu sana tu...haha

    wat bahan experiment..haha

    ReplyDelete
  8. tapi prob bro,

    Gua tak bajet lu sangup dok ngn geng UMNO.Kepale die,management die.Adeii la.

    Kang lu pulak terjerit2 teori genetik melayu lu.Naya la.

    ReplyDelete
  9. xenan, gua suruh dan seu jer. tapi gua tak. wakakaka. cam tak tahu plak gua ni bro.

    cakap jer lebeyy.. buat tarak. hahaha

    AT

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste