Skip to main content

Gua dah cakap rohani Roslan sms level tinggi.

Ni kenyataan Roslan Sms selepas dia kalah. Tenang, sabar dan begitu mementingkan jemaah. Gua bab ni memang respek. Hadi pun bab iman, jiwa besar, sabar, etc memang tahap Gaban Z belah 8 beb. Alhamdulillah. Kalau gua la, raja n pengiring provok gua yang tersangkut kat jalan jem pun gua dah panas dah.

Cuma, sekali lagi, wa tak puas hati bab intelek. Dalam kes pendedahan no tepon MP wanita PAS ketika PRK Kuala Terengganu lepas, memang gua berbulu habis atas kebodohan mamat sekor ni. Berlapis2.

1. Katakan dia tidak tahu itu no tepon MP PAS, dah selapis bodoh. Sepatutnya dia ada no tu.

2. Katakan dia sedar kelemahan mempunyai database no tepon MP PAS, sepatutnya siasat dulu. Kenal tak no ni? Dah 2 lapis bodoh.

3. Kemudian dia siar kat blog. Dah 3 lapis bodoh.

4. Kemudian ditegur kat ruang komen. Ruang komen dia tak auto publish macam gua beb. Bermakna dia baca dulu. Ada orang bagitau itu no tepon MP PAS.

So, sepatutnya dia padam no tepon tu, dan tak publish pemberitahuan tu dan email kepada pemberitahu dan ucapkan terima kasih.

Tapi, dia tetap biarkan tak padam no tepon tu. Dah bodoh 4 lapis.

5. Kemudian, komen yang memberitahu itu no tepon MP sekian2 disiarkan juga. Bermakna dah mencetuskan ketegangan. Dah bodoh 5 lapis.

6. Lepas tu boleh bagi alasan blog dia ibarat diari dia. Tempat dia catitkan perasaan dia. Kepala otak dia. Diari rahsia. Tak kasi orang baca. Ni dah terang2 wujudkan ketegangan. Kata pentingkan jemaah. Dah bodoh 6 lapis.

Tu baru 1 kes yang gua ulas. Dan selain kes2 dia yang lain, belum gua ulas bodoh Hasan Ali dan bodoh Hadi lagi. Adeh.... berlapis2 bangangnya beb.

Comments

  1. haha,
    nasib baik bro.roslan SMS tak
    ada shoutbox...
    klu x...
    memang dah kene...haha
    so terpaksalah
    mjerit kat shoutbox TKO...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste