Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 8, 2009

Gedebe sungguh set2 Kelate...

Oleh : AdukaTaruna

Hahaha. Gilo sungguh orang kampubng abanghensem. Siap bakar kete polis ni beb. Dah macam luar negara plak. Si kembar yang kawen dengan Rita Rudaini siap kena tumbuk n pijak lagi ni beb. Ni mesti arahan lelaki_ini ni. Hahaha.

Penjaga gol tuan rumah, Halim Napi dilihat meluru ke arah Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak lalu menumbuk dan memijak pertahanan Negeri Sembilan itu sebelum dileraikan oleh rakan sepasukannya dalam saingan separuh akhir pertama.

Keadaan turut bertambah buruk di luar stadium apabila sebuah kenderaan polis diterbalikkan sebelum dibakar selain cermin beberapa kereta dipecahkan oleh sekumpulan penonton yang kurang berpuas hati.

20 comments:

Anonymous said...

sapo suruh polis buat hal..

Anonymous said...

Dulu pernah terjadi penyokong Terengganu bakar bas pemain bola NS. Orang pantai timur tak profesional. Pasal bola pun nak mengamuk. Tak boleh terima kekalahan.

~Kak Ngah

schizo said...

wakakak salahkan polis
ramai pemuda kelantan mabuk hiburan
dengan sifat kepuakan yang membara
kesian dengar cerita kwn, hilang kereta di bandar kb waktu pagi
ada byk lagi cerita, tapi taknak byk nnt terkena serpihan dekat pimpinan pas

Anonymous said...

rileks AT,

ada crita disebalik kejadian.polis salah tangkap aka MISCATCH org baling botol..2la jd rusuhan tu..bukan sebab kalah dgn n9..hrp maklum deh oghang2 nogori

Anonymous said...

KN paling gerun orang Kelantan. Ganas semacam. Macam orang Indon. Nak salahkan polis lah pulak. Cam lah kita tak kenal perangai huduh Mat Kelate.

~ Kak Ngah

Anonymous said...

nak kena kak ngah nie. kae kawe tae kae.

Anonymous said...

Biasa le, org kelate memang ramai yg gadebe. Tu psl aku reject semua org kelate yg nak tackle aku dulu..kuang3x. Kalau kawin dgn org kelate mak mertua pun ssh nak accept kita yg bukan org kelate ni. Alhamdulillah aku bertemu jodoh bkn org kelate.

-isteri org

Anonymous said...

selagi bernama manusia tetap ada baik buruknya..yang tidak melakukan kesilapan hanyalah para rasul..so kelantan ke dia..negeri sembilan ke dia semua tetap sama.terimalah hakikat di mana mana juga tetap ada manusia yang buat silap di situ juga ada hamba Allah yang taqwa.jangan cepat melatah menghina orang... semak kembali ayat2 suci al quran dalam setiap penilaian yang hendak dilakukan..jangan pakai tangkap muat saja..ini bukan sikap muslim.

Anonymous said...

waa nak usulkan budu kena diharamkan lepas ni, sebab budu menjadikan orang kelantan ganas he he

fanatik..

Anonymous said...

1.pelbagai pandangan di beri...hehe..tapi semuanya nak buat generalisation...nge222...xleh mcm tu..brapa kali kes bakar trak polis ni?...kalau tiap2 kali main kena camtu baru bleh buat kesimpulan am..

2.yg kak ngah tu cam cipan je tuduh "cam lah kita tak kenal perangai huduh Mat Kelate."....hek eleh...yg bukan Mat Klate mcm bgus sgt...ni contoh Melayu bodoh yg suka buat generalisasi..perangai huduh ni semua ada la kak...plz..

Anonymous said...

hahaha.... ni baru england.... takkan nak main cam malaysia.... pengadil berat sebelah pun diam jer....... ore kelate main kena ikut stail manusia gen cerdik bro..... wakakaka.... kalau main stail gen melayu ikutttt jer apa referee n pulis buat.... hehehe

-abanghensem

Anonymous said...

kepada isteri org...lu muka cm cantet sgt ke bt statement camtu...kelantan lebih terkenal dgn gadis cantiknya..x kebuluq Mat Klate weh demo nikah dgn bukan MAt klate..ni 1 lg cth bodoh yg di beri..guna akai la weii...

Anonymous said...

salah tetap salah...cuma pndangn yg di beri biar beradab dan bukan menunjukkan peel hudoh kita sendiri...kita kata orang perangai hudoh tapi dlam masa sama kita telah menunjukkan perangai hudoh kita...muhahahaaaa

Anonymous said...

Tu dia mat2 kelate dah mengamuk kat blog AT.. Siap mencarut lg tu. Dah buat silap lg mau cover2 n xnak ngaku. Hehe.. Lantak korg la.. Selagi xnak mengaku kesilapan sendiri, selagi tu la peel tu xblh berubah.
Keta aku pun penah hilang kat kubang kerian..
Kaki paw duit kat area kotaraya, puduraya tu pun byk mat kelate..

Anonymous said...

nik aziz pun malu dengan mereka

Anonymous said...

hahaha...... mentang² nak kutuk kelate.... pakai anonymous jer.... letak la nama samaran ke.... tak gentle la sembunyi camtu... wa pun tak setuju gak kes kat stadium tu..... tapi takde la jadi coward nak sembunyi²..... come on la... aduka.... wa perasan gak.... sejak 90an lagi.... bila kelate lawan n9 mesti kecoh..... penah gak separuh akhir Piala Malaysia.... kelate lwn n9.... kecoh gak.... apahal hah... mungkin n9 n kelate ni tak serasi kot.... hehehe

-abanghensem

Anonymous said...

buat schizo n anonymous2 cuba pikiaq la sket..kes hilang keta ni mana2 bandar/pekan ada beb...wa sdri pernah hilang motor kat kl..haha...sia2 la lu orang jd pengikut aduka...mentaliti sama je.

spt d atas, salah tetap salah.Kafa sdri pn dah gntung si keeper tu.Tok guru nik ajis pun dh buat statement..lu orang nak apa lagi...kang kata bangang marah..hehehe

-- budak kelate

uma said...

abghensem punye geng memang
samseng kg dusun...haha

nasib baik
x kene mase PRK baru ni
klu x,mau
seminggu dok ulang tayang...haha

elok puak tu,
turun demo ganaz nanti...
cume jgn wat under parti ijau tau...haha

Anonymous said...

nampak sgt permainan bola sepak sampai tahap melalaikan. wa lagi suka kalau bola sepak m'sia merudum terus. tapi komen2 di atas banyak menunjukkan sikap kepuakan org melayu yg sebenar. well aduka 'dakwah' lu tentang universal tak menjadi. isteri org lu belum tentu lagi takkan kawin ngan org klantan. manalah tahu.

Anonymous said...

uma... kalau lu nak tau selepas PRU1990 hari tu geng² tahan lasak UMNO nak buat kecoh dah kat KB (kat umah wa pun ada FRU dok berjaga).... masa tu geng² ijau dah standby dah kalau dia orang buat kacau tau la dia orang sapa lebih ganas.... tapi wa dapat maklumat pemimpin UMNO di KL tak bagi green light untuk buat kacau..... nasib baik... citer ni wa dah sahkan dari bekas urusetia UMNO kelantan (Cikgu di Pengkalan Chepa).... dia pun terlibat dalam kes tu... sekarang pun cikgu tu masih aktif UMNO kelantan walaupun dalam berborak tu dok kutuk UMNO jer manjang..... hehehe

-abanghensem