Skip to main content

Gedebe sungguh set2 Kelate...

Oleh : AdukaTaruna

Hahaha. Gilo sungguh orang kampubng abanghensem. Siap bakar kete polis ni beb. Dah macam luar negara plak. Si kembar yang kawen dengan Rita Rudaini siap kena tumbuk n pijak lagi ni beb. Ni mesti arahan lelaki_ini ni. Hahaha.

Penjaga gol tuan rumah, Halim Napi dilihat meluru ke arah Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak lalu menumbuk dan memijak pertahanan Negeri Sembilan itu sebelum dileraikan oleh rakan sepasukannya dalam saingan separuh akhir pertama.

Keadaan turut bertambah buruk di luar stadium apabila sebuah kenderaan polis diterbalikkan sebelum dibakar selain cermin beberapa kereta dipecahkan oleh sekumpulan penonton yang kurang berpuas hati.

Comments

  1. Dulu pernah terjadi penyokong Terengganu bakar bas pemain bola NS. Orang pantai timur tak profesional. Pasal bola pun nak mengamuk. Tak boleh terima kekalahan.

    ~Kak Ngah

    ReplyDelete
  2. wakakak salahkan polis
    ramai pemuda kelantan mabuk hiburan
    dengan sifat kepuakan yang membara
    kesian dengar cerita kwn, hilang kereta di bandar kb waktu pagi
    ada byk lagi cerita, tapi taknak byk nnt terkena serpihan dekat pimpinan pas

    ReplyDelete
  3. rileks AT,

    ada crita disebalik kejadian.polis salah tangkap aka MISCATCH org baling botol..2la jd rusuhan tu..bukan sebab kalah dgn n9..hrp maklum deh oghang2 nogori

    ReplyDelete
  4. KN paling gerun orang Kelantan. Ganas semacam. Macam orang Indon. Nak salahkan polis lah pulak. Cam lah kita tak kenal perangai huduh Mat Kelate.

    ~ Kak Ngah

    ReplyDelete
  5. nak kena kak ngah nie. kae kawe tae kae.

    ReplyDelete
  6. Biasa le, org kelate memang ramai yg gadebe. Tu psl aku reject semua org kelate yg nak tackle aku dulu..kuang3x. Kalau kawin dgn org kelate mak mertua pun ssh nak accept kita yg bukan org kelate ni. Alhamdulillah aku bertemu jodoh bkn org kelate.

    -isteri org

    ReplyDelete
  7. selagi bernama manusia tetap ada baik buruknya..yang tidak melakukan kesilapan hanyalah para rasul..so kelantan ke dia..negeri sembilan ke dia semua tetap sama.terimalah hakikat di mana mana juga tetap ada manusia yang buat silap di situ juga ada hamba Allah yang taqwa.jangan cepat melatah menghina orang... semak kembali ayat2 suci al quran dalam setiap penilaian yang hendak dilakukan..jangan pakai tangkap muat saja..ini bukan sikap muslim.

    ReplyDelete
  8. waa nak usulkan budu kena diharamkan lepas ni, sebab budu menjadikan orang kelantan ganas he he

    fanatik..

    ReplyDelete
  9. 1.pelbagai pandangan di beri...hehe..tapi semuanya nak buat generalisation...nge222...xleh mcm tu..brapa kali kes bakar trak polis ni?...kalau tiap2 kali main kena camtu baru bleh buat kesimpulan am..

    2.yg kak ngah tu cam cipan je tuduh "cam lah kita tak kenal perangai huduh Mat Kelate."....hek eleh...yg bukan Mat Klate mcm bgus sgt...ni contoh Melayu bodoh yg suka buat generalisasi..perangai huduh ni semua ada la kak...plz..

    ReplyDelete
  10. hahaha.... ni baru england.... takkan nak main cam malaysia.... pengadil berat sebelah pun diam jer....... ore kelate main kena ikut stail manusia gen cerdik bro..... wakakaka.... kalau main stail gen melayu ikutttt jer apa referee n pulis buat.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  11. kepada isteri org...lu muka cm cantet sgt ke bt statement camtu...kelantan lebih terkenal dgn gadis cantiknya..x kebuluq Mat Klate weh demo nikah dgn bukan MAt klate..ni 1 lg cth bodoh yg di beri..guna akai la weii...

    ReplyDelete
  12. salah tetap salah...cuma pndangn yg di beri biar beradab dan bukan menunjukkan peel hudoh kita sendiri...kita kata orang perangai hudoh tapi dlam masa sama kita telah menunjukkan perangai hudoh kita...muhahahaaaa

    ReplyDelete
  13. Tu dia mat2 kelate dah mengamuk kat blog AT.. Siap mencarut lg tu. Dah buat silap lg mau cover2 n xnak ngaku. Hehe.. Lantak korg la.. Selagi xnak mengaku kesilapan sendiri, selagi tu la peel tu xblh berubah.
    Keta aku pun penah hilang kat kubang kerian..
    Kaki paw duit kat area kotaraya, puduraya tu pun byk mat kelate..

    ReplyDelete
  14. nik aziz pun malu dengan mereka

    ReplyDelete
  15. hahaha...... mentang² nak kutuk kelate.... pakai anonymous jer.... letak la nama samaran ke.... tak gentle la sembunyi camtu... wa pun tak setuju gak kes kat stadium tu..... tapi takde la jadi coward nak sembunyi²..... come on la... aduka.... wa perasan gak.... sejak 90an lagi.... bila kelate lawan n9 mesti kecoh..... penah gak separuh akhir Piala Malaysia.... kelate lwn n9.... kecoh gak.... apahal hah... mungkin n9 n kelate ni tak serasi kot.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  16. buat schizo n anonymous2 cuba pikiaq la sket..kes hilang keta ni mana2 bandar/pekan ada beb...wa sdri pernah hilang motor kat kl..haha...sia2 la lu orang jd pengikut aduka...mentaliti sama je.

    spt d atas, salah tetap salah.Kafa sdri pn dah gntung si keeper tu.Tok guru nik ajis pun dh buat statement..lu orang nak apa lagi...kang kata bangang marah..hehehe

    -- budak kelate

    ReplyDelete
  17. abghensem punye geng memang
    samseng kg dusun...haha

    nasib baik
    x kene mase PRK baru ni
    klu x,mau
    seminggu dok ulang tayang...haha

    elok puak tu,
    turun demo ganaz nanti...
    cume jgn wat under parti ijau tau...haha

    ReplyDelete
  18. nampak sgt permainan bola sepak sampai tahap melalaikan. wa lagi suka kalau bola sepak m'sia merudum terus. tapi komen2 di atas banyak menunjukkan sikap kepuakan org melayu yg sebenar. well aduka 'dakwah' lu tentang universal tak menjadi. isteri org lu belum tentu lagi takkan kawin ngan org klantan. manalah tahu.

    ReplyDelete
  19. uma... kalau lu nak tau selepas PRU1990 hari tu geng² tahan lasak UMNO nak buat kecoh dah kat KB (kat umah wa pun ada FRU dok berjaga).... masa tu geng² ijau dah standby dah kalau dia orang buat kacau tau la dia orang sapa lebih ganas.... tapi wa dapat maklumat pemimpin UMNO di KL tak bagi green light untuk buat kacau..... nasib baik... citer ni wa dah sahkan dari bekas urusetia UMNO kelantan (Cikgu di Pengkalan Chepa).... dia pun terlibat dalam kes tu... sekarang pun cikgu tu masih aktif UMNO kelantan walaupun dalam berborak tu dok kutuk UMNO jer manjang..... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste