Skip to main content

Cikgu Pa.

Dalam 2 pilihanraya PAS ni, gua ada nampak Cikgu Pa betul2 berfungsi la beb. Sejak dari Kuala Terengganu lagi, wa tengok bagaimana Cikgu Pa jadi barisan hadapan berdepan dengan musuh. Dulu masa kat KT, apa yang wa tengok, calon PAS buat kerja kempen mengempen. Bab2 soal jawab, dedahan, serangan, kenyataan media, semua Cikgu Pa.

Jadi, yang wa nampak, bijaknya Cikgu Pa ni, ialah BN kelam-kabut nak jawab Cikgu Pa, dan kelam-kabut serang Cikgu Pa. Yang calon pulak selamba dan selesa berkempen.

Kali ni pun sama. Sidang media, kenyataan, serangan, semua Cikgu Pa. Nizar tak payah layan. Hanya terus giat berkempen. Media musuh serbu nak dapatkan kenyataan, Nizar hanya perlu tuding Cikgu Pa. Tak payah buang masa dan cari risiko.

Kalau gua jadi Nizar, asal media tanya jer, wa suh diorang tanya Albanjari. Wakakaka. Biar makin tertunggak bilnya.

Comments

  1. betul bab ni pas dah power.
    bab pilihanraya kecil.
    pkr bawah nasution jugak power.

    sekarang ni nampak Umno lawan dap,pkr,pas.
    mca,mic,gerakan entah ke mana.

    cuma tak gunanya, umno berluasa guna polis,fru,spr,hakim,media tipu,dan KDN.

    ReplyDelete
  2. tul,
    setuju dgn lu bro.
    tahniah wat cikgu Pa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n