Skip to main content

Cara kempen Noh Omar bahaya beb.

Oleh : AdukaTaruna

Wa nampak, cara Noh Omar masih relevan. Masih relevan kalau BR tak jawab atau tak cabar. Memang bahaya.

Noh Omar tuduh orang tuduh dia. Padahal, ntah siapa pulak yang dakwa sedemikian. Ianya nampak logik kalau BR tak cabar.

Lu bayangkan Noh Omar keluar kenyataan sanggah dakwaan pihak tertentu yang menuduh sekian2. Tuduhan itu harus tuduhan paling nampak stupid dan membenarkan dakwaan Noh Omar.

Kemudian, giliran lain pulak. Katakan Menteri Kesihatan sanggah pihak2 tertentu yang mendakwa hospital kerajaan akan sengaja memberi ubat yang salah, bagi meramaikan pesakit, sekaligus mengkayakan syarikat pembekal ubat kroni. Pihak tertentu lah. Bahaya beb kalau BR tak jawab.

Lepas tu, muncul pulak yang lain. Katakan Menteri Pengangkutan pulak sanggah. Sanggah pihak tertentu yang mendakwa JPJ sengaja memberikan cukai jalan yang salah pada sesetengah pihak, dan ditangkap semula selepas itu. Dakwaan stupid la.

Ini kalau jadi trend terkini, mahu lemas BR beb.

Comments

  1. noh omar je masih hidup di selangor.
    yang lain semua dah kojol

    ReplyDelete
  2. elok counter blk
    kat webtv or ceramah2..

    ReplyDelete
  3. keluar berita tekun member aku pun ckp abg dia dah terkena
    benda mcm ni dgr2 berita dari org lain tahap fakta paling hina, maksudnya fakta paling rendah, nak terima kena fikir 100x
    'ada orang kata...' kalau berpihak pada kita, kita setuju, kalau tak berpihak kita lawan.

    hadis pun ada hadis dhaif

    ReplyDelete
  4. hehe..bab ni gua rasa gua tau sbb ape die ckp camtuh.

    Ade sekali tahun lepas TEKUN buat expo kt PWTC.So ada la Majlis Q&A Si Noh ni dengan org ramai.Q&A tuh mmg hangat la sbb mmg ramai org tak puas ati ngn TEKUN.So tgh2 panas tuh ade pakcik berkopiah ni bangun.Die bukan nak tanya tapi g nasihatkan TEKUN jgn amalkan riba.Jgn jadi along.Pastuh menderu org terus kuar dr Dewan tuh tinggal pegawai tekun jek dok ada.Si Noh ni tergamam terus keras atas pentas.Dia jawab balik pon kt kerusi jek la.

    Ni kes dendam di malukan ler kot.Terus suspek PAS sbb pakcik tuh berkopiah

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste