Skip to main content

Cabaran debat terhadap gua.

Rujukan : Di sini.

Haha. Gua terlepas LRT la plak. Gua suh uma sms gua. Tapi uma sms gua kol 11.53 pm. Tamat hantar borang kul 12.00 am.

Sebenarnya gua nak cetuskan fenomena jer. Kasi semua bahas dan memekak hal PKR ni. Tak kira la marah gua ke, maki gua ke, sokong gua ke. Kasi bakar masyarakat internet. Presure yang bagus dan kuat untuk bangsat2 PKR. Taktikal dan pendekatan gua, hak gua la kan. Ngeee..

Mempergunakan pelatah2 dan pelantun2 forum sangat berkesan pada wa ketika ni. Sikit2 bab taktikal la. Biar gua sendiri paham. Hehe...

Tapi, bab debat, tajuk tu yang lawak tu beb. Hahaha. Usul penyingkiran PKR dari PR. Hahaha. Ada 3 siri penerangan yang gua keluarkan, dia boleh buat tajuk debat ni. Kompom satu page jer selesai ni. Hahaha.

Gua dah cakap dah beb. Level penyokong Anwar tahap mana. So, kalau bro reformist boleh cilok sket undang2 tu, daftarkan nama gua. Kengkadang kelakar gak puak2 bawahan ni beb. Dan adakalanya rasa bodoh gak layan puak2 bodoh ni. Haha. Kita dok lastik kepala, yang ekor punyalah mengeliat kesakitan.

p/s : Boloq dah ghaib ke? Tukar identiti kot dia. Ngeee....

Comments

  1. wa nak tido mase tu,
    tiba2 ada mamat roger wa..
    diaorg kambeng itam kan wa & lu..haha

    wa pon, sms lah lu...
    klu wa roger pon
    lu bukan nak layan wa tgh2 mlm buta
    baik lu layan aweks kan?haha

    ReplyDelete
  2. kalau takut nak berdebat bgtau jala..bagi banyak alasan pulak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste