Skip to main content

Bro.. gua rasa Hadi ok jadi Presiden.

bro,
Wa rase hadi ostad hadi ok jd pres.

pro dia:-
1.dia bawak imej unity govt.Makna nya die pk kan rakyat malaysia keseluruhan.Kita nak perintah Malaysia,bkn org PR jek.org atas pagar suka ni sbnarnya.Imej ni pengimbang bagi org2 PAS yg fanatik sgt benci org BN.
Gua listkan apa kepala otak gua hadam bab Unity Gov.

1. Hadi BAGUS sebab cakap depan2. Pembinaan intelek rakyat yang baik.

2. Hadi TIDAK BAGUS sebab tak buat homework. Sepatutnya, bila ditanya Lim Guan Eng, dia dah keluarkan penerangan, artikel, cadangan buku.

Rakyat mengeliat nak tahu, dia boleh buat badak serupa Anwar. Kemudian, bila Hadi lama membisu, rakyat dah tak tahan gelisah (jarak lebih kurang hampir 2 minggu), TGNA terpaksa buat kenyataan tiada Unity Gov.

Terpaksa beb. Tunggu penerangan, tak da. Hadi tiru gua kot. Tampal cadangan dan cabut lari sambil makan pop corn. Hahaha.

3. Paling sohai (gila dlm Cina. yg ni kakmot ingat mencarut kot) bila rakyat tertunggu2 penerangan Hadi, dia diam, tapi bila kedudukan politik dia goyah, SU akhbar dia tersembam, baru keluar penerangan. Tuduh tak suka membaca la, jahil la.

Ni berjuang demi rakyat ke demi kedudukan politik ni? Unity gov hanya dijelaskan apabila ada pemilihan. Sohai punya ulama Melayu. Cane gua nak respek?

2.Kalau jadi PM pon still diterima sbb tak dibenci secara keseluruhan oleh rakyat malaysia.Cam anwar wa rase tak logik jek jd PM sbb dah dibenci sgt oleh separuh rakyat malaysia.Jadi penasihat org2 PKR jek boleh ler.Samer gak cam najib..dibenci org.Nanti dtg la tuh masalah nanti.Skang lu tgk geng BPN dok puji2 pres PAS.Bagus tuh.Wakakaka.
Hadi diterima? Untuk tumbangkan BN kena bersatu. Kena letak siapa PM dulu. Kalau semua terima apsal Hadi tak disebut jadi PM? Apsal Anwar?

Bukan bermakna kita nak dengar kata DAP, tapi kerjasama nak tumbang pokok rosak ni kena kerjasama dulu. Cuba letak Nizar as Presiden jap, atau Husam. Tgk DAP ada bantah ke tak.

Bila produk PAS itu boleh diterima semua ahli gabungan, tak payah bergantung sgt kepada si Anwar. Bukan Anwar tak bagus, tp ajinomoto lebih sgt. Tak baik untuk jangka masa panjang. Hanya berguna nak langgar BN jer.


Contra
PR die amat problem.Carik la setiausaha suratkhabar lain.Yg kenal grassroot sket.Kalu dak merapu jek jd nyer.
Selain rohani dia, semua out ma. Intelek, cerdik, strategis, pantas, semualah. out.

Pastuh suruh die senaman sket.Wa pantang org perut buncit.hahaha.Imej beb..kne tiru TUN.Steady jek.
Tu pasal gua tak respek majority ulama Melayu ni. Jenis bodoh. Dia penghafal semata. Bukan pasal ulama, tapi pasal Melayu.

Hitler tu rabun lu tau tak. Tapi teks ucapan dia dicetak dengan huruf besar. Sebab pembinaan imej. Masyarakat dia dulu, pandang rendah kalau rabun kot. Atau dia tidak mahu dilihat sebagai rabun dengan pakai spek.

Lepas tu, pejabat dia lampu pasang sampai tengah malam. Baru tutup. Imej kerja kuat. Padahal dia membuto.

Ahmad Nejejad. Fit beb.
Osama Laden. Tak main la boroi2 ni.
Bush.
Clinton.
Vladimir Putin.

Nak boroi jadi cam gua la. Haha. Tak pon jadi ostad2 surau jer. Pembinaan jenama tu penting ma.

Comments

  1. Bagi gua,

    Gua nak tunding kesalahan tade penerangan UG pada organisasi PAS.Presiden sebagai pencetus idea/dasar.Organisasi sebagai penjalan dasar.Penjelasan patut dibuat oleh timbalan die atau setiausaha die wat PC ke ape.Bodoh nyer timbalan n setiausaha.Tak sedar ke org dok tanya apa tuh UG.

    UG ni kalau di promosi boleh melonjak nama PAS tanpa batasan parti-parti politik.Power tu.

    Prob Ustad hadi ni wa rase bukan die.Tapi org keliling die.Group die bawak imej tua dan kuno.

    So nak setelkan masalah,wa calonkan:-
    timbalan pres : Khalid Samad
    Sbb:imej hardworking,segar,IQ tinggi dan agak kuar dr genetik melayu normal.

    setiausaha Akhbar pres :soh die tanya obama.Mintak pinjam jap SU akbar obama.Sure power SU akhbar die sampai nigger leh jadi pres.

    ReplyDelete
  2. Ker timbalan die komplot ngn su akhbar die kasi pres pas ni tak glamor.Takan dlm banyak2 pimpinan PAS semua tak kuat membaca.Hahaha.Tak promo pon idea presiden die nih.Konspirasi kah?

    ReplyDelete
  3. dgn nik aziz pon x kuat mbaca gak..haha

    sia2 wa kasi full support
    pd idea UG ni...hampehh tul laaa..
    wat kene bahan dgn aduka je..haha

    ReplyDelete
  4. Oit AT. Lu cdg Nizar jd Pres. merangkap ikon PAS sbgi competitor Anwar utk kerusi PM.

    Nizar mmg ada pakej. Cuma situasi mutakhir Nizar dilabel p'derhaka. Undi Melayu di Bkt. Gantang merosot.

    Sokongan Melayu keseluruhan t'hadap ikon PAS amat penting bg m'imbangi Anwar. Ape pandangan lu?

    ReplyDelete
  5. salur mana melayu yg kureng tu bro.laki?

    klu yg tua2, tarak hal sgt..

    yg penting saluran muda,
    so brapa saluran melayu dpt kat nizar/pas?

    tidak wa nafikan,
    nizar punye package yg lengkap.
    tambahan lg org negeri wa..
    full support wa berikan..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste