Skip to main content

Bagaimana Chelsea melepaskan 4 gol

Oleh : AdukaTaruna

1. Ramalan gua memilih untuk menonton game team EPL ini tepat. Barca punya game mesti tak syok.

2. Ramalan gua Chelsea membelasah Liverpool hampir tepat. Tersasar sedikit kerana Chelsea melepaskan 4 gol menyebabkan keputusan 4-4.

3. Kenapa Chelsea melepaskan 4 gol telah gua nyatakan. Mikael tidak diturunkan untuk tajuk tengah, dan John Terry juga tidak bermain untuk tajuk pertahanan. Semangat juang Liverpool gua tabik.

Ramalan final.

Gua dah nampak final siapa lawan siapa. Kalau salah bermakna sekali lagi Tok Bomoh tipu korang. Haha.

Barcelona vs Man U

Man U? Arghh.. tidak!!!

Hahaha. Ya. Gua dengan kompiden-difen nya meramalkan, final, Barcelona vs Man U. Kalau team ni tak jumpa separuh akhir la. Sebab carta aliran tu wa tak tau la. Maleh plak g cari. Siapa menang, gua ulas jap g.

Chelsea.

Gua tgk, bawah Hiddick, Chelsea tak boleh main teknik berkubu-serang balas. Memang hancur. Kalau Chelsea jumpa Barca, memang gua berani letak 6-0 Chelsea kena titik. Sebab :

1. Kalau Chelsea guna teknik berkubu-serang balas, memang hancur. Gua ramal ketika ini, Barca akan mudah mendapat 2 gol dalam masa 10 minit perlawanan.

2. Kemudian, apabila ketinggalan, Chelsea akan bermain cara mengasak. Cara ini tidak mengelak peperangan area tengah. Dan tengah Barca terlalu laju, licik dan kuat berbanding Chelsea. So, rentak ini membuatkan Chelsea musnah lagi 2 gol.

3. Setelah ketinggalan 4-0, keadaan semakin down. 2 gol mungkin ditambah Barca kerana pasukan ini sangat tamak, bernafsu, gelojoh, etc.

Chelsea vs Man U.

Man U team yang memiliki tengah yang sama kuat dengan Chelsea. Dan juga pasukan yang paling mahir serang balas.

Gua ramal, Chelsea vs Man U, di bawah Hiddick, akan menjadi lauk si tua Alex.

Man U vs Barca.

Macam biasa, si tua Alex paling mahir bola sepak Inggeris dan bola sepak Sepanyol. Walau gua menyampah, tetapi gua ramal, Man U menang tipis, atau menang penentuan penalty apabila menggunakan kaedah berkubu-serang balas.

Tapi kalau tiba2 Sir Alex mahu mencuba untuk fight ball position, yakni menguasai area tengah padang, memang Barca akan menang 2 gol ke atas.

Bola sepak dunia adalah peperangan taktikal. Bola sepak Malaysia adalah peperangan antara si bodoh dengan si bangang. Kuang3.

Comments

  1. lu kalu bab kutuk bola malaysia, memang wa terhibur dan terseronok la..wakakaka...

    melayu jenis apakah wa ni?

    kutuk lagi..hina lagi bro.. wa sokong!

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  2. Hahaha. Cantek punya hasut lu ah.

    Yang demam kena kafarah gua sorang. Kalau lu atau marauhirang pun demam share deman dgn gua, lega sket. hahaha

    ReplyDelete
  3. go MU go MU go MU...

    3 down 2 more to go...

    uik uik uik...

    RED DEVIL IS THE KING OF EPL..

    hehehehe jangan mara her bro aduka...
    gua nih kipas MU...

    ReplyDelete
  4. wa nye prediction...jeng jeng jeng..
    barca ngan arsenal..huhu
    barca akan mendapat tentangan yg sengit dr chelsea dan kalau striker barca xperform time tuh, ada can ah chelsea nak menang..
    semi 2 between gunners and mu, arsenal lebih cerah sebab diorg confirm xdapat takhta epl so diorg akan main betul2 utk champions league..
    mu plak mesti pikir kalau xdapat pon xpe sebab boleh buat alasan nak concentrate takhta epl..
    wakaka, memandai je aku nie..
    pape pon, kita tgk bomoh mana yg hebat..haha. kalau lu kalah AT, wa nak lu pakai background kaler pink sebulan..haha amacam?? ada bran??
    (kalau arsenal kalah esok lu org andaikan je ah xpernah baca comment wa nie..kah2)

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  5. Ye yearghh.. kite dah jumpa satu panatik Man U beb. Leh kutuk die kalau Man U kalah. Kah3.

    Tapi kalau Man U menang, wa akan ban dia masuk blog gua. muahahahaha.

    ReplyDelete
  6. mak aih...

    camtu sekali bro buat ng kawan-2...

    takper...

    teman takder hal klu chelsea ke liberpol menang...
    sebab dah lamer benor kalahnyer..
    maklum la sejak akhir2 nih...
    macam team malaysia...

    pengayun la sampai final...
    mai time final kalah...
    ish ish ish...

    tapi bab arsenal...
    teman anti wenger...
    satu family teman anti wenger...
    kut-2 nak ok balik bila wenger balik kampung..

    hik hik hik...

    ReplyDelete
  7. bola sepak malaysia nak maju? kalau nak maju sains dan mate dicuba ppsmi. bola pulak kena buat ppbi kot. pengajaran dan pembelajaran bola dlm bi. tentu lu setuju.

    ReplyDelete
  8. wakaka.....barca vs arsenal..... wakaka...adioa grasias amigos

    ReplyDelete
  9. wakakaka, arsenal dok main kt EPL pun semput, ni nk main highest level.. Kem slm la. .. Ekekekeke.. Tp wa mmg target arsenal dpt msk semi final, cuma nti jd lauk pauk kt semi final la... Hahahahahaha... Melantak puas2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.