Skip to main content

Bacaan serius : Mengenali pemerintahan Najib.

Oleh : AdukaTaruna

Prakata.

Kepada ahli PAS, anda tidak akan mendapat penerangan ini dari Presiden sebodoh dan selembab Hadi Awang. Jadi, seperti biasa, ahli PAS diminta merujuk kepada presiden atau penganalisis parti lain dalam setiap isu negara.

Pendahuluan.

Di sini, wa mengatakan latar pemerintahan Najib adalah berasaskan PRU12. PRU12, bangsa Melayu tidak menyokong BR, tetapi bangsa bukan Melayu, dikasarkan 70% menyokong BR.

Faktor terbesar kebodohan gen Melayu ialah media. Cina mempunyai media yang agak bebas, manakala faktor India pula adalah akibat momentum BERSIH dan HINDRAF.

Persempadanan semula oleh BN yang memberi untung 2004, menghukum mereka 2008. Kawasan bukan Melayu yang menyokong BN ketika itu, dimasukkan ke dalam kawasan Melayu bagi menjamin kemenangan BN. Kawasan2 yang majoriti bukan Melayu dipecah menjadi lebih banyak.

Lebih banyak wakil bukan Melayu dihantar ke parlimen bagi menjamin UMNO, manakala parlimen besar Melayu dikekalkan, malah disempitkan dengan persempadanan semula 2004 bagi menghalang kemasukan wakil Melayu bukan UMNO.

Kesimpulan untuk tajuk ini ialah :

1. Melayu terbanyak menyokong UMNO kerana media.

2. Bukan Melayu terbanyak membantah UMNO kerana dasar; di mana media mereka membina intelek mereka.

One Malaysia.

Sebab itu, tanpa takut2 dan teragak2, Najib mempromosi latar pemerintahannya yang sama dan mirip kepada perjuangan bukan Melayu. Baginya, berdasarkan PRU12, dan berdasarkan persempadanan semula 2004, Melayu tidak ada masalah.

Jika bukan Melayu berjaya ditarik balik kembali kepada BN, dengan angka sekitar 40-50% Melayu yang membantah BN, mana2 kerusi Melayu, akan dimenangi BN. Keadaan sama seperti 2004.

1. Dengan kekuatan media, Najib selamba memansuhkan 30% ekuiti Melayu. Separuh genetik Melayu akan kekal bodoh + 55% sokongan bukan Melayu = BN.

2. Dengan kekuatan media, Najib selamba mengurangkan kuasa undang2 Islam. Separuh genetik Melayu akan kekal bodoh + 55% sokongan bukan Melayu = BN.

Apa peranan PAS?

Kepimpinan Ulama. Zzzzzzzzzzzz... Luar Negara..... membisu.... kurang berfikir..... kuliah..... poligami... Zzzzzzz.... kamu kafir...... sana dah expired..... ulama pewaris nabi, jangan kutuk.... tolak Hadi = tolak ulama = kena telan batu bertangkup / neraka..... rela dipenjara tolak helmet... makan kena pakai 3 jari.... jgn guna berus gigi, guna kayu sugi.... guna unta, jgn guna kete....

Comments

  1. haha

    wa suka peranan PAS yg last sekali tu

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.