Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 10, 2009

4 wayang pacak Najib.

Dalam ucapan tersebut, Najib turut menggariskan empat prinsip berikut untuk dikongsi bersama kerajaan dan rakyat:

l Nilai integriti dan piawaian/standard yang tinggi untuk mengekalkan kepercayaan rakyat;

l Bakat dan kebolehan yang sangat diperlukan dalam menempuh saat-saat yang amat mencabar kontemporari ini;

l Ketaatsetiaan dan kepatuhan kepada parti, kerajaan terutamanya kepada tanah air;

l Kebersungguhan dan bersemangat tinggi demi membina sebuah negara yang berdaya saing menempuh abad baru.

Oleh : AdukaTaruna

1. Nilai integrity.

Najib sendiri tidak bersihkan dirinya kes Altantuya.

Nazri Aziz kes permit teksi dan nilai intelek rendah diberi tugas2 undang2 JPM.

Rasional pemilihan Muhkriz yang kalah PAU. Takut Mahathir ke? Khir Toyo tangga kedua, Mukhriz tangga ketiga beb. Naib Pemuda dah dapat, apa rasional Mukhriz? Bodoh gila UMNO nih.

Rais Yatim kalah dan gagal dalam kes terbesar negara. Pulau Batu Putih. Patut kena hukum bunuh tu. Kes itu serius.

2. Bakat Dan kebolehan.

80% menteri intelek rendah. Kelulusan pendidikan yang samar, kebolehan berfikir yang rendah, daya hujah dan debat yang tidak terbukti. Sampah dan gua memandang rendah kecara keseluruhan intelek kabinat nih.

Najib sendiri takut cabaran debat Ustaz Nasha PRU12 dulu. Negara dunia standard jakun jer bakal PM takut debat. Bodoh punya Melayu.

3. Kesetiaan kepada parti, kerajaan dan tanah air.

Slogan dan retorik semata. Yang mana aprti, yang mana kerajaan, yang mana tanah air pun lu tak tahu. Kompom.

Cuba buat peperiksaan tajuk ni. Sah2 tak lulus. Gua sifatkan no 3 ini adalah sampah.

4. Daya kesungguhan dan semangat tinggi.

Yang ini bawah tajuk istiqomah. Memula mmg la semangat. Tapi takper, walau sejarah itu sentiasa dibuktikan sebaliknya, wa nak adil dengan bagi peluang kat lu orang.




4 comments:

uma said...

ckp pakai air liur je tu,hehe..
tp x pe,
kasi peluang...
cian lak kat diaa..hehe

Anonymous said...

kesamarataan bantuan kepada kerajaan di bawah Pakatan Rakyat.... yang ni aku dok tunggu².... aku nak tengok setakat mana puak² menteri laksanakan tugas tu..... kalau masih ngan takuk lama..... negeri PR anak tiri negeri BN anak emas... PRU13 nanti makin jauh la rakyat ngan BN.... terutamanya negeri aku yang ganas ni..... hehehe

-abanghensem

joepengkalan said...

wakakkaka..

bak kate oghang pengkalan pegoh...
SEMBANGGGGGGGGGGGGGGG


diri sendiri pun tak de integriti nak suruh org lain ada integriti...bak kate pepatah rawa...

like crab want to teach his son walking...

jgn marah..english gua sama tarap dgn mat taib je...wakakakka

Anonymous said...

bagus ape ketam ajak anak jalan lurus.maksudnye die nak suruh anak die improve.bukan mcm ssetengah rakyat msia....pilih pemimpin yg dulu koni dan selamanye jalan mengiring.....