Skip to main content

4 wayang pacak Najib.

Dalam ucapan tersebut, Najib turut menggariskan empat prinsip berikut untuk dikongsi bersama kerajaan dan rakyat:

l Nilai integriti dan piawaian/standard yang tinggi untuk mengekalkan kepercayaan rakyat;

l Bakat dan kebolehan yang sangat diperlukan dalam menempuh saat-saat yang amat mencabar kontemporari ini;

l Ketaatsetiaan dan kepatuhan kepada parti, kerajaan terutamanya kepada tanah air;

l Kebersungguhan dan bersemangat tinggi demi membina sebuah negara yang berdaya saing menempuh abad baru.

Oleh : AdukaTaruna

1. Nilai integrity.

Najib sendiri tidak bersihkan dirinya kes Altantuya.

Nazri Aziz kes permit teksi dan nilai intelek rendah diberi tugas2 undang2 JPM.

Rasional pemilihan Muhkriz yang kalah PAU. Takut Mahathir ke? Khir Toyo tangga kedua, Mukhriz tangga ketiga beb. Naib Pemuda dah dapat, apa rasional Mukhriz? Bodoh gila UMNO nih.

Rais Yatim kalah dan gagal dalam kes terbesar negara. Pulau Batu Putih. Patut kena hukum bunuh tu. Kes itu serius.

2. Bakat Dan kebolehan.

80% menteri intelek rendah. Kelulusan pendidikan yang samar, kebolehan berfikir yang rendah, daya hujah dan debat yang tidak terbukti. Sampah dan gua memandang rendah kecara keseluruhan intelek kabinat nih.

Najib sendiri takut cabaran debat Ustaz Nasha PRU12 dulu. Negara dunia standard jakun jer bakal PM takut debat. Bodoh punya Melayu.

3. Kesetiaan kepada parti, kerajaan dan tanah air.

Slogan dan retorik semata. Yang mana aprti, yang mana kerajaan, yang mana tanah air pun lu tak tahu. Kompom.

Cuba buat peperiksaan tajuk ni. Sah2 tak lulus. Gua sifatkan no 3 ini adalah sampah.

4. Daya kesungguhan dan semangat tinggi.

Yang ini bawah tajuk istiqomah. Memula mmg la semangat. Tapi takper, walau sejarah itu sentiasa dibuktikan sebaliknya, wa nak adil dengan bagi peluang kat lu orang.




Comments

  1. ckp pakai air liur je tu,hehe..
    tp x pe,
    kasi peluang...
    cian lak kat diaa..hehe

    ReplyDelete
  2. kesamarataan bantuan kepada kerajaan di bawah Pakatan Rakyat.... yang ni aku dok tunggu².... aku nak tengok setakat mana puak² menteri laksanakan tugas tu..... kalau masih ngan takuk lama..... negeri PR anak tiri negeri BN anak emas... PRU13 nanti makin jauh la rakyat ngan BN.... terutamanya negeri aku yang ganas ni..... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. wakakkaka..

    bak kate oghang pengkalan pegoh...
    SEMBANGGGGGGGGGGGGGGG


    diri sendiri pun tak de integriti nak suruh org lain ada integriti...bak kate pepatah rawa...

    like crab want to teach his son walking...

    jgn marah..english gua sama tarap dgn mat taib je...wakakakka

    ReplyDelete
  4. bagus ape ketam ajak anak jalan lurus.maksudnye die nak suruh anak die improve.bukan mcm ssetengah rakyat msia....pilih pemimpin yg dulu koni dan selamanye jalan mengiring.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste