Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 24, 2009

30% ekuiti dimasuhkan.

"Para pelabur sudah tentu tertarik dengan langkah liberalisasi itu yang memudahkan perniagaan kerana mereka tidak perlu lagi memikirkan soal 30 peratus ekuiti tempatan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Gua letih nak layan orang yang tak pandai susun step ni. 30% mansuh step no 20. Step no 1, sifarkan rasuah, sifarkan karenah birokrasi, licinkan pentadbiran, bla bla bla; baru bahas bab 30%.

Bahas dulu. Bukan buat dulu baru bahas. Tu kaedah 2 ekor anak Ali. Hassan dan Mustapha.

p/s : Boy.. lu kan PEKIDA. Takda rasa nak mengamuk ala2 geng Songkok Tinggi ke kes ni? Ngeee

10 comments:

Anonymous said...

ape barang PEKIDA nak ngamuk..
mana ade kaitan ngan diorg..
diorg keje tarik kete je..muahaha
lain ah kalau bukak business ke ape..
tapi xtau la plak kalau nak tarik kete kena bahagi2, 3 pekida 1 tokey cina..haha

p/s:AT, asek cter serius je..mana cter lawak kecik2 lu lagi..haha. wa da penat la baca ilmiah2 ni..melayu ma, mana boleh banyak2 fakta..nak muntah rasa..haha

-orang jauh-

Xenan said...

haha..step2 kejadah.

Lu kne terima hakikat machiville.Pengekalan kuasa n ekonomi lagi penting dr agenda bumiputra.Tayah la sangka baik ngn Najib nih.

Caculator die same ngan tun.Pelabor masuk + peluang keje kuli = org bandar keje kilang era 21(cost center) + org kampung keje kilang gotah = semua org senang hati.

Pehtuh ulang ayat sama: "Rakyat kene bersyukur sbb kerajaan dah membangunkan negara.Oleh itu rakyat semua boleh tidur senyenyak2.Undi kasi kerajaan.Tamau kasi?lu menderhaka pd sultan!

Agenda Rasuah sifar?Ada dlm tong sampah office SU najib!

Anonymous said...

serius cakap..... bagi wa ekuiti ni ada ke takde ke wa tak penah rasa..... nak bisness wa cari duit sundri.... nak buat loan sampai tua la tak dapat.... projek.... wa create projek sundri... bagi kontrak buat keje..... tak penah mintak bantuan gomen.... wa ikut cara bangsa lain cari duit..... malas wa nak bertongkatkan gomen..... bagi wa DEB ke ekuiti ke tu umpan jer nak tarik sokongan rakyat..... kalau kerajaan serius pasal ni dah lama dah bangsa Melayu ni ke depan dalam bab ekonomi...

-abanghensem

Xenan said...

abanghensem,

Wa tak sepower lu.ehehe.Loan gomen n mcm2 mmg wa tibai.Sebab tu la wa register UMNO.Meh la register UMNO.Wakaka.

Sapokah ckp bangsa lain tak bertongkat kan kerajaan.Die bertongkat kan melayu untuk bertongkatkan kerajaan.

Tak caya tanya kontraktor kelas F.Project die sub kat sapa.NI la makna dia maksud ekuiti tempatan sbenarnya

M.H.A Hamzah said...

mana Perwaris dan Perkasa?Mana Badan Bertindak Perpaduan Melayu? Mana GPMS?Mana yang dok wat demo kt komtar dulu tu?Chit poodah!

uma said...

abghensem, xenan, jgn lupooo kwn2 yeaa....
x elok...haha

AT meh kita masuk putra UMNO?
mana lg dpt project putra UMNO
ke pemuda UMNO?hahaha

Anonymous said...

Salam,

Terlebih dulu saya harap agar saudara bertaubat sebanyak mungkin...ini kerana pintu taubat bukan selalunya terbuka. menghina ulama seperti menghina Nabi Muhammad S.A.W yang menegakkan Syair Islam. Sungguh kesihan kepada ibu dan bapa saudara kerana punya anak yang akhlaknya sama seperti haiwan.

M.H.A Hamzah said...

ekuiti tempatan ka ekuiti bumiputera????

Mohd Zullraidy said...

ekuiti bumiputera. sorry.

Syiar Islam bukan syair islam.

malam said...

mana budak2 UiTM yg buat demo dulu ha?