Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 8, 2009

3 PRK lepas.

Oleh : AdukaTaruna

Tentang Bukit Selambau dan Bukit Gantang, macam member gua, Hidayat cakap, ramai lagi yang masih bodoh dengan memilih UMNO. Itu cakap dia, gua angguk jer. Haha. Betul gak beb.

Lagi satu, sebelum ni gua bertekak dengan member gua si Ketua Pemuda UMNIO cawangan. Dia cakap kehadiran dan publisiti Tun Mahathir akan menyebabkan PAS kalah.

Gua cakap, kalau itu menyebab perpecahan UMNO reda, wa terima, tapi kalau penyebab rakyat terima UMNO, memang gua gelakkan jer. TDM sampah ma. Dia sendiri letak jawatan kerana orang tak nak dia dah. Tu pasal Paklah menang besar 2004. Lepas tu gua cakap, masa TDM berhenti, siapa yang ikut dia? Dia macam kera sumbang ma.

Kini, hujah gua dibuktikan benar. TDM ke Najib ke, selagi BN macam ni, jangan harap la beb. Kat semenanjung jer la. Kat Sabah Serawak belum tentu. Haha.

Lawak.

Gua baca Berita Harian. Syafie Afdal, pemimpin2 Sarawak sibuk bodek Najib. Keputusan tu hadiah untuk Najib la, tanda PKR ditolak la, petanda BN relevan la. Hahaha. Lu satu gol ma, BR 2 gol.

Habis yang BN kalau 2 tempat ni, nak cakap petanda apa plak. Hahaha. Bodoh punya intelek. Sepatutnya, jadi macam Shahril Samad. Cerdik. Belum pernah gua dengar orang tua tu buat kenyataan yang menunjukkan kadar intelek dia tahap sampah. Kritis dan pelbagai sudut la sket ma.

3 comments:

uma said...

bro,
lu riki2 undi melayu
pd PAS.
brapa swing nya?hmm..

Anonymous said...

Orang cerdik dalam UMNO mana boleh bertahan lama. Nak jadi UMNO kena pandai bodek. Uma, apesal TKO dan UO tak leh masuk?

Xenan said...

bro,
Nih bukan bukan backup mahathir(hehe..ckp awal2)

bab mahathir tk menjadi kt bkt gantang tuh sebenarnye bkn salah die tapi salah UMNO bodoh tak reti strategi.Dia pi wat majlis mahathir kol 9.30 pg hari isnin.Lokasi plak lebih dkt ngn tpg.Mmg ramai mai..tapi geng govt staff yg mengular jek dtg ramai.Bukan pengundi bkt gantang pon.

Pastuh buat lunch klass giler kat kamalounge khas utk pegawai kerajaan.Atuk dr bkt gantang pon takut nak masuk..class nak mampos.kempen kejadah aper tah UMNO ni.

Kalau die buat ceramah ala pembangkang betul2 kat bkt gantang mungkin lain cerita.Kt sini sentimen mahathir kuat lagi.