Skip to main content

3 PRK lepas.

Oleh : AdukaTaruna

Tentang Bukit Selambau dan Bukit Gantang, macam member gua, Hidayat cakap, ramai lagi yang masih bodoh dengan memilih UMNO. Itu cakap dia, gua angguk jer. Haha. Betul gak beb.

Lagi satu, sebelum ni gua bertekak dengan member gua si Ketua Pemuda UMNIO cawangan. Dia cakap kehadiran dan publisiti Tun Mahathir akan menyebabkan PAS kalah.

Gua cakap, kalau itu menyebab perpecahan UMNO reda, wa terima, tapi kalau penyebab rakyat terima UMNO, memang gua gelakkan jer. TDM sampah ma. Dia sendiri letak jawatan kerana orang tak nak dia dah. Tu pasal Paklah menang besar 2004. Lepas tu gua cakap, masa TDM berhenti, siapa yang ikut dia? Dia macam kera sumbang ma.

Kini, hujah gua dibuktikan benar. TDM ke Najib ke, selagi BN macam ni, jangan harap la beb. Kat semenanjung jer la. Kat Sabah Serawak belum tentu. Haha.

Lawak.

Gua baca Berita Harian. Syafie Afdal, pemimpin2 Sarawak sibuk bodek Najib. Keputusan tu hadiah untuk Najib la, tanda PKR ditolak la, petanda BN relevan la. Hahaha. Lu satu gol ma, BR 2 gol.

Habis yang BN kalau 2 tempat ni, nak cakap petanda apa plak. Hahaha. Bodoh punya intelek. Sepatutnya, jadi macam Shahril Samad. Cerdik. Belum pernah gua dengar orang tua tu buat kenyataan yang menunjukkan kadar intelek dia tahap sampah. Kritis dan pelbagai sudut la sket ma.

Comments

  1. bro,
    lu riki2 undi melayu
    pd PAS.
    brapa swing nya?hmm..

    ReplyDelete
  2. Orang cerdik dalam UMNO mana boleh bertahan lama. Nak jadi UMNO kena pandai bodek. Uma, apesal TKO dan UO tak leh masuk?

    ReplyDelete
  3. bro,
    Nih bukan bukan backup mahathir(hehe..ckp awal2)

    bab mahathir tk menjadi kt bkt gantang tuh sebenarnye bkn salah die tapi salah UMNO bodoh tak reti strategi.Dia pi wat majlis mahathir kol 9.30 pg hari isnin.Lokasi plak lebih dkt ngn tpg.Mmg ramai mai..tapi geng govt staff yg mengular jek dtg ramai.Bukan pengundi bkt gantang pon.

    Pastuh buat lunch klass giler kat kamalounge khas utk pegawai kerajaan.Atuk dr bkt gantang pon takut nak masuk..class nak mampos.kempen kejadah aper tah UMNO ni.

    Kalau die buat ceramah ala pembangkang betul2 kat bkt gantang mungkin lain cerita.Kt sini sentimen mahathir kuat lagi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste