Skip to main content

Apa barang Jurusan Pelancongan..

Dato’ Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin

(Sworn in as Menteri Besar of Perak on 17 March 2008)


Biodata :
- Date of Birth : 17 March 1957
- Place of Birth : Kampung Air Hitam Labu, Kampar, Perak.

- Father’s Name : Jamaluddin bin Ngah Ismail
- Mother’s Name : Hamidah binti Haji Zainal Abidin
Education :
- Anglo-Chinese School (Primary), Kampar, Perak.
- Anglo-Chinese School (Secondary), Kampar, Perak.
- Sekolah Menengah Teknik, Persiaran Brash, Ipoh Perak.(aku KTB smti brash 91/92 hehe bangganya aku satu sek ngan MB)
University :
- Advance A-Level, Norwich City College Of Arts & Technology, Norwich, Norkfolk, England.
- BSc. Mechanical Engineering, University of Aston, Birmingham, England.
Professional Career :
- Senior Manager, Daya Urus Sdn Bhd
- Managing Director, Pen Urus Harta Sdn Bhd (Subsidiary of Penang Development Corporation)
- Managing Director, Bakat Gemilang Sdn Bhd
- Partner, MEC’s Engineer - Engineering Consultant
Politics :
- Committee Member of PAS Kampar Division (1991 - 2001)
- Head of PAS Kampar Division (2001 - present)
- Treasurer of Perak PAS (2001 - 2006)
- Secretary of Perak PAS ( 2006- 2008)
- Deputy State Commissioner of Perak PAS (2008)
Community Activity :
- Chairman of GPAP (Gabungan Pengguna Air Perak) - NGO
- Coordinator of BERSIH Perak
- Chairman of GASRA (Gabungan Solidariti Rakyat Perak) - NGO
Language Proficiency :
- Malay
- English
- Chinese (speaks Mandarin, Cantonese & Hokkien)
- Arabic
State Assembly :
- State Assemblyman for Pasir Panjang Constituency 2008
Award :
- Seri Paduka Mahkota Perak (SPMP) 2008 which carries the title of “DATO’ SERI”
Family :
- Wife : Datin Seri Hajah Fatimah bt. Taat
- Children : 5 boys, 3 girls



Ismail Saffian

Ismail, 49, adalah Pengarah Sumber Manusia dan Khidmat Pengurusan Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam Negara dan berasal dari Kampung Kubu, Bukit Gantang.

Pada pemilihan bahagian tahun lepas, Ismail tewas kepada Adun Trong Datuk Rosli Husin dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang dengan 30 undi.

Beliau yang sedang mengikuti pengajian sarjana pembangunan pelancongan di USM, Pulau Pinang (secara kajian) dikatakan calon yang paling popular. Tambahan pula beliau adalah bekas Setiausaha, Majlis Perbandaran Kuala Kangsar dari Mei hingga Julai 2008.

Beliau juga merupakan seorang aktivis Belia 4B di kawasan parlimen Bukit gantang di mana beliau pernah menjadi Pengerusi Belia 4B Bukit Gantang dari tahun 1998 hingga 2004.

AT : Orang bodoh pilih pemimpin bodoh. Bukan wa nak hina bidang selain Sains dan Kejuruteraan, tapi memang wa hina pon. Hahaha. Takder la gurau jer nih.

Wa LEBIH respek org berkepala otak jurusan Sains dan Kejuruteran. Kalau kategori agama tapi jahat, macam Paklah dengan Ostad tendang tong, baik wa sokong Mahathir beb. Apa barang jurusan pelancongan. Hahaha. Baik wa undi Elyn atau Berg.

Tapi sebab Berg Ketua Pemuda UMNO, baik wa undi Elyn, sebab dia produk Ikhwan Muslimin. Hahaha.

Comments

  1. Bro.. lu jangan hina dia.. lu nengok la dia dari U mana tu.. U Apex ma.. wakaka

    Lu jangan umumkan wa punya profesion gini bro.. susah la wa mau cri makan.. hehe... btw lu mcm silap je...

    Wa Putera UMNO la.. belum masuk pemuda lagi.. ahaks..

    ReplyDelete
  2. wa penah jumpa mamat nih masa gi majlis kat perbadanan sisa pepejal.. masa 2 wa jadi vip celup ganti bos, blh lak duk level depan sblh dia... x hensem mana pn...xtau lak dia 2 org kuat UMNO... kalu x dan-dan 2 gak mintak otograph.. mana tau kalu dia menang.... hehehe..ada bukti beb..

    ReplyDelete
  3. lu memang bangang tahap 60an. sbb lu hina bidang org. lu kalau takda idea baik lu diam. org macam lu mmg tak layak jadi pemimpin. sbb pemikiran lu tak seimbang. lu jadi pengkritik pun tak berjaya. lu tak boleh neutralkan fikiran dlm menilai sesuatu. blahla lu.

    ReplyDelete
  4. hahaha,
    neutral kejadah.Wa sokong lu aduka 100%.Dr dulu wa tak paham ngan UMNO.Kalau peringkat ranting2 UMNO lagi teruk,tak sapa2 jd ketua.Kalau harap muka pon tak berbintang langsung.Camna la diorang leh sokong

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n