Skip to main content

Wa tak hadir PPSMI..

Sorry la Medang n rakan2 lain. Wa tak dapat hadir la. Sebab ada kerja cari duit petang Sabtu. So, wa ucapkan selamat sampai dan selamat kembali kepada semua perserta.

Kalau yang datang dari jauh tu, dan drive sendiri, bila mengantuk, berhenti beb. Tido jer kat memana. Kalau kita gagal kawal otak dari terlelap, padah ma. Kesian kat anak-anak. Ni bukan soal maut dah Allah tentukan. Den suh korang ikhtiar dulu nih.

Dari bacaan, mungkin himpunan korang dibenarkan ke Masjid Negara sahaja, tetapi perarakan korang ke Istana Negara tidak dibenarkan, sebaliknya, polis menyediakan khidmat transport untuk wakil2 GMP ke Istana Negara. So, korang tak leh tgk la.

Comments

  1. Pasal tu la aku suruh pakai baju nikah.

    Pimpinan GMP pakai baju melayu,
    orang biasa baju putih.

    Tapi mereka tak larang pakai baju melayu putih.

    Jadi, kalau ada transport yang disediakan sekali pun, mungkin boleh menempel dalam kenderaan itu.

    ReplyDelete
  2. lu tak masuk dlm buku sejarahla kalau macam tu. 30 thn akan dtg. masa tu kalau lu masih ada, lu akan sedar bahawa penolakan ppsmi bukan perjuangan bangsa tapi perjuangan menentang penjajahan. menentang pendewaan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n