Skip to main content

Ulasan ringan.

Muhyiddin ketuai kempen pilihan raya kecil BN

Hahaha. Apsal plak ni? Najib tak mahu rekod tercalar secara double hattrick ko? Cerdik si Najib ni yer.


Keputusan saya letak jawatan Kabinet muktamad - Shahrir

Mentaliti first class.


Perokok lebih hina daripada lembu - Nik Aziz

Panas beb, panas. Muahahaha. Orang biasa hisap wa boleh terima. Ni yang cakap agama berapi2 ni mmg wa meluat. Cakap berapi2, walau hisap rokok, tetapi intelek caya, wa respek jugak la sket2. Tapi jenis ostad2 yang low standard ni, isap plak rokok, mmg wa pandang rendah la. Muahahaha.


Tentang siapa sahaja kata UMNO gila, Pemuda celaka

UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila. Lalalala. Hahaha. Terasa wa kembali zaman budak2 dulu. Seronot beb.

UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.


Beri peluang Khairy bukti kebolehan

Lu tgk abanghensem. Betapa powernya gen N9. Muahahaha. Semua gen Kelantan tunduk kat gen N9 beb. Wakakakaka. Idop kulit itam!!


Putrajaya bergelap sejam malam esok

Gua rasa pun dah macam gelap masa depan dah ni. Hahaha.


Gempa bumi 3.0 skala Richter di Jerantut

Makin sahih plak gempa bumi kat Malaysia ni (Pahang). Bukit Tinggi la, Genting la. Ke Malaysia dah tergelincir masuk dalam lingkaran gempa bumi?

Dulu mak gua cakap, gua kalau tido, gempa bumi pun tak bangun. Hahaha.

Comments

  1. tul ke muhyidin yg lead?
    memang bijak najib..hehe.

    shahrir ni,
    luar aje umno..
    dlm ijau...haha

    ReplyDelete
  2. salam....kalau hijau,idak le dok kat pwtc 2....jangan terperdaya dengan kilauan kaca....

    ReplyDelete
  3. Salam sahabat, mana tak hijaunya adik dia MP hijau

    ReplyDelete
  4. dlm ijau
    luar biru..

    memang amat diperlu diramaikan di dlm UMNO...hahaha

    ReplyDelete
  5. shahrir dalam ijau? hahahha... tu yang naikkan rege minyak tuh... hahahah....

    ReplyDelete
  6. Wa dah ckp dulu, Shahrir mmg class. Wa lama kenal dia. Org cani kalo masuk PAS, mmg bg kredit & nilai tambah pd PAS, insya Allah.

    Along, lu ingat dlm PAS sume hijau?

    ReplyDelete
  7. tarik shahrir masuk ijau?
    nak ke dia?
    ade baik dia sendiri rela hati nak masuk ijau.

    tapi yang penting biru dah nak hancur sebab umno akan mati lagi.

    UMNO Mati Dua Kali !

    ReplyDelete
  8. Biasale beb ...Tu dipanggil pengurusan manusia. Bos bagi arahan kepada timbalan,timbalan kena ikut....

    Arahan Bos mesti mudah dan senang faham macam ni kot: U handle BG. mesti mau menang.


    Biasa Bos tak ambil pot macamana timbalan buat kerja, janji menang tak menang u kena tanggungjawap.Bos lebih kpd end result oriented..tu baru Bos.


    Uji Minda anda : Dimanakah maksud ayat dibawah ni biasa disebut-sebut??

    Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku.

    ReplyDelete
  9. biarlah shahril duk dalam umno biar dia jadi fraksi pas dalam umno he he he..selama ni kita dengar faksi umno dalam pas, fraksi Anwar/pkr dalam PAS, apa salah PAS wujud fraksinya sendiri, termasuk dalam DAP sendiri he he he...

    fanatik...

    ReplyDelete
  10. Zikir dak duka:
    UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
    UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
    UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.
    UMNO celaka, Pemuda gila, UMNO celaka, Pemuda gila.



    Oittt,,tak takut kono potir ko??

    -->> gempa bumi memang ekau tak bangun,,
    lagu2 hazami jek dapat membangunkan ekau...muahaha

    ReplyDelete
  11. Gen NS memang habat cam Khairi, dan bakal first lady kita, Kak Mah.

    ReplyDelete
  12. salam...lelaki_ini...teman x cakap dalam PAS hijau semua....sebab memang kelabu asap pun banyak....

    ReplyDelete
  13. Haha. Along, mmg la bro. Maknanya kalo dlm PAS pun x smua hijau, dlm UMNO pun x semesti smua merah.

    X semesti ke PWTC smua totok UMNO. X semesti ke muktamar smua ahli PAS, SB pun byk, haha.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n