Skip to main content

Ulasan bermutu rendah.

Gua sebenarnya jarang berselera nak ulas tahap intelek seperti ini. Tapi, kali ni, sebab boring tak dapat tido, wa layan jer la tahap Hishamudin.

“Selama ini iaitu sebelum kewujudan pihak tertentu, tidak pernah ada anak Melayu yang tergamak baring di atas jalan untuk menghalang kenderaan raja.
Setakat baring lu kata tak pernah. Bangang punya Melayu. Tu Melayu Johor bukan baring depan kete jer beb, Sultan mangkat dijulang kono tikam. Jebat kat Melaka pernah mengamuk. Tapi buku wa versi lain la, tak main la imaginasi tipikal camtu. Hahaha. Promot la plak.

Sehubungan itu, katanya, Pemuda UMNO akan memastikan impian pihak tersebut untuk memecahbelahkan ahli, melaga-lagakan pemimpin dan melemahkan parti ketika ini tidak menjadi kenyataan.


Perenggan pertama cakap pasal runtuh negara. Lepas tu tetiba nak runtuhkan parti pulak. Parti = negara. UMNO = Malaysia.

Dah boring punya pasal, wa layan jer la tahap ni.

Comments

  1. Salam AT,

    Apa tahap mentaliti mamat ni, gua pun heran jugak, sebab tiap kali gua terserempak dengan gambar dia dalam blog kawan2 lain, mulut dia pasti tengah ternganga menjerit, ada pulak tu sambil pegang keris.

    Memang spesis suka menyalak agaknya, pasal tu cakap pun merapu semacam je...

    Wa pun layan tak boleh tido la ni... ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  2. ni la mentaliti orang kampong..haha
    mahap la ye orang2 kampong..
    mane taknye, cara dia ckp tuh mcm kalau BN x memerintah dari dulu, mati kebulur kot orang2 Melayu..haha
    dia lupa rezeki tuh sapa yang bagi...

    p/s:wa sangat berbesar hati sebab AT suka comment wa punya comment..hahaha

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  3. waa rasa orang tu bukan orang kampung, dia lahir dan membesar kat bandor dikelilingi golongan elitis, dan bukan pior johor sebab bersekolah di kolo lumpur, hanya tumpang nama je dijohor sebab nak betanding pemilihan parti.itu menteleti gol elites, tak pernah makan nasi ambang pun...

    -fanatik A...(tak mau sebut nanti tuan tanah marah)

    ReplyDelete
  4. wa tak nak komen pasal artikel ni cuma wa nak sebut ... wah!!! hebat lu aduka.... sekarang dah ada peminat fanatik tu..... hahaha....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n