Skip to main content

Tempat Blogger Perak berkubang.

Topeng Perak

3-4 hari ni ramai yang dok sms aku tanya macam mana keadaan stesen maya kami, ok ka tak ok. aku nak habaq tak reti sebab pada kami, asalkan boleh buat kerja, ada tempat tidur, tak kena hujan, panas sikit-sikit tu biasa kira ok sangat.

Jadi hari ni aku saja nak tunjuk keadaan dalam stesen maya 1.

Yang ni stesen aku, dekat sini la aku buat kerja, dekat sebelah tu jugaklah tempat aku tidur. bekalan paling penting dekat semua stesen maya 1, 2 dan 3 ialah yang asas iaitu rokok, minuman Redbull ataupun Ali Cafe dan yang paling penting ialah perkhidmatan jakur lebar (internet).

Putus mana 1 bekalan tu... jem..!

Yang ni pulak stesen Dugong Darat. benda paling penting dekat sini ialah earphone dan jugak wayar banyak-banyak untuk kerja-kerja mengedit dan pembikinan video.

Ini stesen Cyber Boron...benda paling penting dekat sini ialah tikar mengkuang dan jugak roti. jam tak payah. internet kadang-kadang wajib kadang-kadang tak dak pun tak dak hal... dekat sini semua kerja-kerja penyediaan maklumat dibuat.

Semua risalah-risalah penerangan datang dari otak genius Cyber Boron. kalau nak tau apa-apa pasal perlembagaan tubuh negeri Perak, hangpa tanya Cyber Boron... rasanya kurang 10 kali je Cyber Boron khatam dari Dr Aziz Bahri.

Yang paling simple sekali ni ialah stesen maya milik Prima Maya BloggersNetwork@Perak tuan Mat Saman Kati. paling penting mesti ada scanner dan jugak printer. dekat sini jugak la kami dok kumpul sampai pagi bincang startegi dan jugak gerak kerja untuk keesokan harinya.

Untuk pengetahuan korang jugak, kebanyakan barangan yang korang tengok dalam gambar tu adalah sumbangan orang ramai selama kami berada disini. semua tu bukan hak kami. tu semua hak rakyat Malaysia. kami tumpang sikit je.

Terima kasih semua yang membantu.

Comments

  1. aku ingatkan org PAS tak merokok. rupanya idak

    ReplyDelete
  2. semua tu hak rakyat ke..... pasni boley la wa guna gak...... selepas PRK nanti lu pas semua tu kat wa plak... wa nak pakai.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n