Skip to main content

Team blogger terhebat setakat ni.

Wa pilih dari Perak beb. Setakat ni lah. Dan maybe situasi mendorongnya begitu.

1. Hampir semua ADUN PAS Perak berblog. Kamceng pulak dengan bloggers rakyat biasa Perak. Tak payah banding dengan negeri lain sebab pembolehubah tak sama. Kita tengok Kedah. Mana ada beb. zaminc, hang tulun jawab sket. :p

2. Tabung bloggers Perak dapat sambutan dari rakyat Malaysia. Bermakna gerak-kerja mereka direstui. Dulu, kat ceramah PAS, kutipan derma hanya untuk PAS atau program lain di bawah PAS macam Palestine.

Tapi kat Perak, di ceramah PAS / BR, team bloggers Perak boleh dicari untuk diserahkan derma by hand. Memang bangsat. Eh silap. Dasyat. Wa ingat nak pinjam toyol jiran abanghensem la. Attack rumah Al-Banjari. Kuang3.

Apa ni zaminc. Mana blogger Kedah? Tak berguno. Muahahahaha. Harap Berg si hipokrit tu? Kejap Johor, Kejap Kedah, kejap Perak. Penang pun dio ado.

3. Tak pernah2 bloggers rakyat biasa berkampung, mentedarah, berkumuh dan membuto dalam kediaman rasmi Menteri Besar. Team bloggers Perak jer dapat beb. Gilosss...

Comments

  1. haha... lu duk somban senyap2 sudah la bro.. lu apa nak bising2 ngan negeri2 yang wa ad nie??... wakaka

    btw wa sarapan kat perak ma... makan tengah hari kat kedah... makan malam kat Penang... busan2 wa balik la johor...

    Balik Johorpun sebab Bunda ngan ayahanda di sana... kat sana wa jadilah UMNO... hehe

    ReplyDelete
  2. Bunda ke bunga? bla la lu Berg. Dasar sastera punya budak. Hahahaha

    ReplyDelete
  3. haha.. wa budak sastera yang amek engineering beb... hehe... lu jangan kutuk2 budak sastera lebih2... wa cili mulut lu kang... wakaka...

    bakal PM lupun produk sastera.. cuma Dr M je yang sains dalam banyak2 PM tu.. huahua

    ReplyDelete
  4. senyap skit

    berikan laluan...
    laluaan...
    laluaaan....terima kasih,haha


    kedah tergolek baru lah
    zaminc nak bersuara kot..haha
    dah tgolek x payah susah2
    pakat maki aje....haha


    lu org list down.
    jurusan PM dari sejak merdeka sampai la ni?
    tun rahman jurusan apa?
    tun razak?
    tun husein onn?

    mahathir & pak lah dah tahu kot.

    kat negara maju
    50thn PM diaorg dah brapa kali?

    ReplyDelete
  5. man boley pinjam² toyol camtu beb.... lu kena sewa la.... wa pun berhabis beribu raban nak dapat sekor toyol ni.... bayangkan kalau lu sewa ngan wa sebulan.... kalau sehari toyol tu cilok not RM1000 sekeping lu kira la... kalau 30 hari 30 ribu beb.... mana boley bagi pinjam jer.... skurang² sewa RM500 sehari sewa tu..... fuh!!! kaya kaya....


    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. Buy Generic Cialis, Viagra, Levitra Here. Get Cheap Drugs online. Buy Pills Central.
    [url=http://buypillscentral.com/buy-generic-viagra-online.html]Get Cheap Viagra, Cialis, Levitra, Tamiflu[/url]. canadian generic drugs. Cheap medications pharmacy

    ReplyDelete
  7. When you position Viagra or some other meds in our machine shop you may be trustworthy Best Discount Viagra Pharmacy Online that this goods only of first-rate quality desire be delivered to you systematically in time.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n