Skip to main content

Standard moral Hadi.

bro.. lu agak2 apa reaksi TGHA atas kenyataan TGNA. ............ lu setuju unity gov tu dilontarkan open atau dalam mesyuarat?

1.

Ini tajuk moral, bukan tajuk intelek. Hadi ulama ma. Iman dia bukan macam kita. Kita ni, terutama gua, jenis main redah jer. Hahahaha.

Hadi pada wa standard moral dia tinggi beb. Penebat stress dia tinggi. Kalau Malaysia kena serang, dia tak lari punya. Anwar + Paklah + Najib + Sultan Melayu, wa yakin, dia akan lari. Bezanya, siapa lari dulu jer.

So, mula2, kenyataan TGNA kita lihat dari sumber musuh. Keduanya, ulama berselisih dengan ulama tak macam Berg berselisih dengan Che pasal rebut awek dulu. Hahahaha. Tak macam zaminc berselisih dengan abanghensem pasal guli. Standard diorang tinggi, ma. Tak main bomoh2 ala Paklah de beb. Kuang3.

2.

Wa bukan ahli PAS. Wa rakyat Malaysia bebas. Dah tentu wa sukakan perbahasan open. Cuma orang macam Hadi, kalau nak bagi cadangan open, kena ada homework la. Planning beb.

Ini alasan kat luar negara tak bleh buat kenyataan. Alasan tahap Roslan sms. Kalau ada homework, DAP celah jer, terus keluar. Siap pdf lagi. Dia ingat gua macam dia agaknya nak tipu gua dengan alasan luar negara. Kuang3.

Maybe internet hanya ada kat Malaysia kot. Hahaha. Itu sebagai bebas la. Kalau wa sebagai ahli PAS, sudah pasti wa mahu Presiden bersuara dalam mesyuarat dulu. Dan wa mahu TGNA juga meminta penjelasan Hadi dalam mesyuarat. Macam Pak Bakaq cakap la.

"Tuan Guru, apa komen Tuan Guru akan bla bla bla.. Hadi.. bla bla.. kerajaan Perpaduan.."

"Sayo ake dapatke penjelase Tue Preside dale mesyuare." <----- Ini perlu kalau wa ahli PAS. Yakni, lindungi PAS dari manipulasi media.

"Tapi, pado saye sebagai Mursyidul Am, keputuse muktamar lalu perlu dipertaheke." <----- Yang ni memang perlu tak kira sebagai ahli PAS atau bebas dan TGNA memang tak perlu diajar untuk ini. Orang tua tu dah buat dah. Kalau takda ni, spekulasi membengkak, pengundi PAS bukan ahli PAS berkecamuk tanpa panduan.

3.


Yang ni takda kena-mengena dengan soklan off mesej YM kat atas. Gua nak promot sket ni. Lu baca Roslan sms pasal unity gov. Tergelak wa pagi2 nih.

Memula dia cakap Presiden kat luar negara. Wa dah senyum.

Lepas tu dia cakap Unity Gov tidak boleh dibanding dengan mana2 model. Tak adil katanya. Perenggan bawah dia sendiri bandingkan Unity Gov dengan Indon n Palestine. Hahahaha. Gilo dak Roslan nih.

Wa harap Ali Rustam ulas dia. Ngeeee....

Comments

  1. hadi bz sgt tu,
    xada masa nak masuk internet..haha
    mungkin gak kat msia aje ada yg internet...haha
    jgn malukan wa
    wa masuk kem lu ni...bukan senang.
    hahaha

    wa leh setuju dgn lu
    andaikata bede ni serius
    sepatutnye ia harus dibentangkan dulu pd pimpinan pas yg ada dgn detail plan nya.Klu tul serius lah. tp klu main aci myorok wa pon sakit ati...haha

    cume dlm kontek mberi cadangan & pandnagan didlm parlimen, wa merasakan hadi berhak.


    apa2pon,
    dah sampai masa presd PAS
    diganti...hehe
    hadi perlu diletak diposisi lain.
    Bg wa hadi masih diperlukan.
    cume bab2 perang ni,
    bg kat pglima perang yg sesuai
    dgn pperangan masa kini.

    1 lg,
    pimpinan pale ijau ni,
    wa rasa mcm x belajo
    dari pgalaman bertemu media aje..haha.
    wa rasakan,bro
    lu kene wat
    kene wat seminar
    "cara pale ijau mgayat
    bila mana bertemu media"...hahaha

    ReplyDelete
  2. tu la bro. wa desak sgt tukau presiden.

    tp, kalau calon ada 3 jer, lu, gua, hadi, ratus kali baik hadi la. Kah kah kah. Kite pandai cakap jer. hahaha.

    pasal seminar depani media, apa kata kita buat bro. yuran RM980 jer. hahaha. malu beb pemimpin kena taklimat dgn bloggers.

    ReplyDelete
  3. haha,
    biasalah wa & lu ckp guna air liur aje,tu yg sedap tu
    x payah penat2 mcm hadi...hahaha


    pasai media ni,
    wa rasa pimpinan ijau kene alert lah.
    asyik kene main aje.
    dah berkali2 kene main...haha
    ayat apa tu yg kata" x leh tergolek dlm lubang yg sama utk kali ke 2."
    tp wa tgk dah berkali2
    pimpinan ijau ni tergolek dlm lubang yg sama dlm kontek ni...haha

    dah boring wa tgk,
    bila masa lak wa nak tgk
    media dimainkan lak...hehe

    ReplyDelete
  4. aku baru hanta komen di bwh ni kat goblok roslan sms. kita tengok dia siar ke, tak ke

    Standard moral Hadi.

    Gua nak promot sket ni. Lu baca Roslan sms pasal unity gov. Tergelak wa pagi2 nih.

    Memula dia cakap Presiden kat luar negara. Wa dah senyum.

    Lepas tu dia cakap Unity Gov tidak boleh dibanding dengan mana2 model. Tak adil katanya. Perenggan bawah dia sendiri bandingkan Unity Gov dengan Indon n Palestine. Hahahaha. Gilo dak Roslan nih.

    Wa harap Ali Rustam ulas dia. Ngeeee....

    ReplyDelete
  5. wa ada gak try bubuh komen kat blog
    siti mariah mahmud,

    pasai pimpinan ijau
    x belajo pgalaman bertemu media.
    tp byk songeh lak blog tu,
    rasanya komen wa x leh kluar kot

    ReplyDelete
  6. Salam Tuan Aduka.

    Pada saya ke duanya ada yang tidak kena. Hadi bercakap secara terbuka tanpa rujuk kepada Pimpinan dan Mursyidul dan juga sudah melompat dari apa yang telah diputuskan ahli muktamar.

    Nik Aziz, walau pun tidak setuju dan ingin menegur. Kenapa tegur juga secara terbuka. Nak buka pekung kat siapa? Sepatutnya bincang dan selsesaikan di dalam perbincangan tertutup. Barulah baunya tidak semerbak keluar!

    ReplyDelete
  7. aritu ustaz idris pesan jangan cakap sembarangan dan jangan desah kat media, tetapi kini orang yang duk jadi pemimpin cakap sembarangan hingga nampak kekalutan parti sampai dimanipulasi media, dalam keadaan skang anwar tersenyum, DAP kenduri sakan, umno lak sibuk mainkan isu..

    waaa lak dah bowing sesangat...apa pun tatap sokong hadi ...

    fanatik

    ReplyDelete
  8. positive thinking gua..

    Pade gua berbaloi beb Pas gado2 pasal bende ni.Nampak politik utk mencari yg terbaik utk rakyat.Nanti2 matang la tuh.Keluar la result yg terbaik.Biar mesyuarat open panggil media pon taper.biar tercatit dlm buku sejarah malaysia tahun 2019,pas berusaha mengatasi 2009 depression.

    Parti lain tgh sebok cover kes rasuah ahli memasing jek.Abes tuk rakyat nyer bile pulak la.huhu.

    Negative thinking gua.

    Sama jek la cam lu org...

    ReplyDelete
  9. bagi wa plak..... memang TGHH masih lagi nak menerus underground meeting ngan UMNO..... wa tak tau apa niat TGHH dalam hal ni..... tapi dikalangan pemimpin PAS yang lain nampak macam diam membisu seribu bahasa.... kecuali Husam Musa jer ada bagi komen skit.... mungkin nak elak perkara perkara ni jadi isu..... nak plak musim PRK ni.....


    p/s : (sambil mengalir air mata di pipi)sampai ati lu aduka cakap wa berebut buah guli ngan zaminc..... tak kellas langsung..... cakap la wa berebut PSP ke PS3 ke.... baru nampak wa ni orang bandar....
    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n