Skip to main content

Sorang buat sepah, ramai2 kena kemas.

Oleh : AdukaTaruna

Cadangan terbuka Hadi dialu2kan. Ibarat seorang individu yang mahu menyusun semula kedudukan perabot rumah. Tapi, buat sehingga selesai. Jangan bila dijeling DAP, sudah tinggal dan lari. Bangsat namanya!

Sekali muka mulut, sekali kemukakan idea di dunia intelek terbuka, anda perlu memperincikan, menjaga idea itu dari dimanipulasi, fight, etc. Baru pemimpin. Bukan menikus. Bodoh sangat ahli PAS kalau menyimpan pemimpin kualiti ini sebagai peneraju utama.

Last2, Nik Aziz gak yang kena jawab, yang kena bersihkan. Orang ramai pulak yang kena terangkan, ini bukan perpaduan BN-PAS, ini bukan perpaduan Melayu, bla bla bla.

Surat terbuka buat Nik Aziz

DATUK Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak sesuai diajak bermain bola sepak kerana beliau bersikap emosional, mementingkan diri sendiri dan bukan mengutamakan kerjasama berpasukan.

Sebenarnya hanya orang waras sahaja yang layak bermain bola sepak, mereka yang tidak mengutamakan perpaduan akan menghancurkan kekuatan pasukan.

Nik Aziz tidak menghormati Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang sehingga menolak mentah-mentah cadangan pembentukan kerajaan campuran Pas-BN, malah Hadi dibidas pula kerana mengeluarkan kenyataan yang dilihat ke arah perpaduan dua parti politik Melayu, Pas dan UMNO.

Comments

  1. penulis tu tau ka sapa TGNA dalam PAS tu..... dia tau ka sebab apa TGNA tak nak bergabung ngan UMNO.... kalau tak tau apa² baik dok diam la....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Tu yg wa kecewa tuh. Hadi manjang dimanipulasi media jer beb.

    Wa faham idea Hadi, tapi jgn la sekerat jalan. Fight la idea dia betul2.

    Sepatutnya, DAP celah jer, dia terus bagi detail. Itu namanya homework. Seorang yang terancang.

    Tapi dia senyap dan tinggalkan ruang kosong untuk diambil-alih media.

    Apa lagi perkataan selain lembab?

    ReplyDelete
  3. media bijak...hehe
    dah leh baca,
    tu sal mintak pandangan nik aziz,hehe
    nik aziz paham ke cadangan presd PAS tu?

    nape media x cari hadi?
    ke hadi myorok?hehe
    klu hadi myorok
    memang hampehhh laaaaa...
    sia2 wa sokong hadi dlm issue ni..haha

    ReplyDelete
  4. orang tu kata Nik Aziz tidak menghormati Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang sehingga menolak mentah-mentah cadangan pembentukan

    Sabenarnya, Hadi yang tidak menghormati Nik Aziz malah tidak menghormati seluruh PAS kerana nampak sangat cuba nak buat forced selling!

    Ada pemimpin yang tau sangat tabiat ahli-ahli PAS. Cakap apa2 dulu walaupun tak ada kputusan masyuarat, lepas tu org tak kan berani tolak kerana Presiden yg cakap.

    ReplyDelete
  5. hadi cetuskan issue kerajaan ppaduan tu dlm pbahasan parlimen ke or kat luar2 aje?

    klu beliau cetuskan di dlm parlimen,
    beliau melontarkan cadangan
    pd semua wakil rakyat
    yg ada diparlimen.

    ReplyDelete
  6. satu la wa pelik apasal TGHH tak bincang ngan TGNA dulu pasal ni sebelum bagitau secara umum... apa niat TGHH ni.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.