Skip to main content

Shahril Samad ada rupanya.

Oleh : AdukaTaruna

Shahril Samad bertanding MT ma. Tapi orang UMNO tak mau. Hahaha. Bagus gak. Pelik gua dengan selera perwakilan UMNO nih. Makin cepat la reput.

Apa pun, Najib dianugerahkan set kuku yang sangat baik.

Muhyiddin
Hisham Aw
Ahmad Zaid

Muhyiddin wa ramalkan berpotensi bercakar dengan Najib + Hisham + Ahmad Zaid. Sebab pada mangkuk gua nih, wa lihat, hanya Muhyiddin sahaja kurang sedikit elemen gangster dan kasar.

So, bersiap sedialah PAS, tabahlah hendaknya Unit Amal. Lu orang memasuki zaman kuku besi.

Welcome to MAHAJIB world.

Comments

  1. PAS dah lame siap2 - menunggu UMNO akan reput dan tumbang dgn sendiri nya.

    ReplyDelete
  2. PAS dan PR ibarat pasukan bolasepak yang lemah, tetapi mampu ambil kesempatan akibat penjaga gol BN yang lebih lemah dari diorang iaitu Pak Lah...

    Kini pasukan BN bertukar pengurusan...maka sebab itu PAS dan PR tak suka Najib naik...kan...

    Sebab lepas ni nak score dah susah...bolos lagi ada lahhhh...

    Sementara pegang 4 negeri ni kampui la cepat2 harta2 tu yeee...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n