Skip to main content

Rayuan Ali Rustam ditolak.

Oleh : AdukaTaruna

Wa ramal rayuan Ali ditolak. Utusan lapor, rayuan Ali Rustam ditolak. Jeng3. Betul ke tak betul ramalan kebomohan wa nanti. Kuang3. kalau x betul, kena btapa la gua. hahaha

Wa tgk Buletin Utama smalam beb. Tergelak wa bila Ali Rustam dengan selambanya kemukakan 2 soalan untuk Hasbullahpit.

"Sebol, jawab dulu 2 soalan saya. Anwar jadi MP dan Ketua Pembangkang walau dipenjara 6 tahun. Lim Guan Eng lagi selamba Sebol. Dia banduan, tapi jadi Ketua Menteri."

Comments

  1. Bro. Komen Ali Rostam tu biar Roslan SMS je ulas, hahaha.

    Ni la taraf intelek seorg Naib Pres. UMNO & bakal Timb. Pres. UMNO (sblm dilarang b'tanding). Mcm wa kata sblm ni; llowww classs!

    Hishamudin bengap, Ali Rostam bangang, Md Taib bongok, Najib mangkok. Bila komen esp bab p'bangkang trus wa nampak diorang ni dah taraf dak tadika Kemas je.

    Bodoh ahli UMNO yg fanatik dgn pemimpin2 cani. Nilai estetika pun x de, simpan muzium pun, muzium x nak.

    Komen dangkal, hujjah lemah, malas nak counter back, wat penat jari naip je.

    ReplyDelete
  2. haha,
    diaorg bertuah sebab media massa aje,
    klu media semakin open
    dan lantang,
    wa rasa kene maki aje
    wat statement mcm tu...haha

    ReplyDelete
  3. Lim Guan Eng dan Anwar sudah jalani Hukuman.

    Ali Rustam belum lagi.

    Adakah persoalan begitu meminta dirinya dipenjara?

    ReplyDelete
  4. Salam Tuan Aduka.

    SiAli ni, bila saya tengok momen dia mengomen orang lain dengan kedungunan keterlaluan timbul satu soalan. Dia ni produk U mana? Tak adakah orang lain yang lebih cerdik di Negeri Melaka untuk diJadikan TM.

    Bercakap macam taraf mandor KTM je!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste