Skip to main content

Poligami Ulama Melayu.

bro,
lu rasa lu nak itot atuk lu tak?
kawen 2?....hehe



Kata gua hari ni ialah wa takmo. Malah wa anti poligami ala Melayu, ala ulama Melayu.

Poligami cam pcik gua Al-Arqam atau Hamas wa sokong. Baru buleh sebut sunnah. Kawin dengan janda atau mana2 wanita yang kesulitan.

Kata gua hari ni (masa depan tak tau la), kalau sebut poligami ala ulama Melayu, wa ludah jer muka dia. Muahahaha. Meluat beb!

Comments

  1. apa susah..
    lu jgn ambil poligami ala melayu,ala ulama melayu...hehe

    poligami ala melayu,
    lu kasi kat wa...haha
    tp jgn lah ludah muka wa lak...haha
    wa melayu ,bro....haha
    sapa lg nak ptahankan poligami ala melayu ni...haha

    ReplyDelete
  2. Jangan mati adat bro. Bio mati anak. Jangan hapuskan bahasa ibunda. wakakakaka.

    ReplyDelete
  3. Poligami ala Arqam..??

    Ok ke poligami ala arqam tu..
    :@
    Cam sama jek ngan poligami melayu yg uma nak pertahan...haha

    -->> Meh skype ngan akak kalo korang nak list pompuan2 yg dalam kesulitan ngan para jando..

    ReplyDelete
  4. hehehe..... poligami yer..... marah nanti kak maymot kite tu..... orang pompuan ni sensitip sebut pasal nikah ramai ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n