Skip to main content

PKR sama jer dengan PAS..

coward Pictures, Images and Photos
tak payah kutuk pkr la.. pas kau ingat tiada puak ke? Erdogan tu apa? lu pun selalu kutuk pas gak.
Oleh : AdukaTaruna

Ni mamat mental mana la ni. Hehe. Macam ada satu mamat guna nama lancau tuh. Mati2 suh wa dedahkan identiti. Nak belasah gua. Hahaha. Lawak gile. Dia tak tau ke yang gua ada black belt judo kaler kuning? Kah kah kah.

Dia la dedahkan identiti. Senang wa jumpa minta dibelasah. Hadoi.... tahun 2009 di medium BR pun ada lagi org camni. Kalau medium bukan BR, biasalah tahap jakun.

Yang ni pulak minta wa tak payah kutuk pkr. Kalau atas sebab PRK, wa terima gak intelek dia. Ini pasal pas pun sama gak dengan pkr. Lepas tu dia boleh cakap, yang gua pun kutuk pas gak tuh. Adeh... krisis falsafah dia nih. Sepatutnya gua kutuk PAS juga adalah hujah gua, bukan hujah dia. Ni mesti ada masalah rumahtangga nih. Haha.

Perbezaan kutuk PAS dan kutuk PKR.

Meh sini wa bagi nampak sket. Kesian gua. Kutuk PKR bertajuk integrity, bertajuk moral, bertajuk kualiti.

Kutuk PAS pula bertajuk dasar, bertajuk strategi. PAS tak main la masalah2 seks, liwat, rasuah ni beb. Ni masalah gen paling hina skali. Tahap Abrab zaman jahiliyah punya. Memang tak mustahil, tapi sukar lah.

Masalah PAS ialah masalah intelek, masalah policy, masalah strategi-taktikal. Sampai tahap ini malasah PAS beb. Masalah UMNO dan PKR masih masalah tahap hina skali. Wa malas ulas panjang, bebaskan otak anda sebentar, dan telan dengan terbuka.

Comments

  1. malaun pkr mana yang kutuk lu ni aduka, waa nak kasi ayat-ayat cinta sikit biar dia tangkap leleh...dia ingat pkr tu bersih macam tepung gandum kaa... suh dia tengok cermin dulu...

    fanatik A

    ReplyDelete
  2. aduka,
    wa pun sama jugak kena..
    wa tak kutuk umno,tak kutuk pkr,tak kutuk pas,
    wa bantai semua.
    wa interested pasal policy saje,salah guna wang rakyat saje..

    ReplyDelete
  3. tok bomoh,
    wa rasa lu kene "menurun"
    utk ajo bab bpikir laaa...haha

    ReplyDelete
  4. woi anak anjing kacukan sial!!!
    bila masa aku isytihar diri aku ahli pkr..
    aku pertahankan nuar x semestinya aku ahli pkr...
    bodo giler la ko ni..
    jgn nak belit, nak konar suruh aku lak yg kena dedahkan identiti...
    ko yg cari pasal, so ko kena la tunjuk kote ko sikit (itu pun kalau ada kote)utk memastikan ko tu berani...
    ni setakat nak kutuk2, nak maki2 tapi bila suruh tunjuk kote nak tgk besar mana tak bagi pulak!!
    kepala jubor la ada black belt ke, silat ke, anak jantan kalu sila dedahkan identiti...
    ingat!!! berani buat celupar maka kenalah berani tanggung!!!
    kalau tak pi duk bawah ketiak mak ko yg bodo tu sebab lahir dan didik ko dengan penuh kebangsatan!!!

    ReplyDelete
  5. sabar lancau...sabar..nanti dilancap leh duka baru kau tahu..

    ReplyDelete
  6. dude......sedihnye ade puak2 ,mcm ni.argumentation yang bodoh biasenye ak bc kat youtube adlah dari rakyat amerika?knp?kerane mreka ignorant?krn ape mereka ignorant?kerane basa dunia bhs ingeris?bgitula situasi nye di msia.bhs nasional adlh BM mnjadikan kite ignorant.adkh dgn mngunakn bhs ingeris kite akn brubah?ak x rase pulak mcm 2....kerane kite dpt lihat kbnyakn blog2 melayu singapura bkualiti rendah...xde pon suara2 politik ataupun intelek,ak pnah jmpe sekali je.die bg teori yang aisyah isteri RasulAllah bukan berumur 9 tahun..saje menulis,ini bukan ksimpulan ttp suapanminda.sekian

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n