Skip to main content

Penamaan calon.

Wa ingatkan, kalau penamaan calon PAS Bukit Gantang mesti gempak beb. Mahu puluh ribu hadir tu. So, wa cadangkan bendera PAS dan bendera Perak sama banyak time berarak tu.

Lepas tu, perarakan PAS macam biasa, mesti kena provok punya dari BN. Selalunya, BN kurang selera mahu provok PAS. Mereka lebih suka provok, baling2 botol dengan PKR.

Tetapi, kali ini berbeza. BN bawa isu DAP. UMNO bawa isu DAP. Mahu tidak mahu, penyokong PAS harus tenggelamkan penyokong BR bukan PAS dengan kekuatan dalaman mereka yang terkenal tu.

uma cam biasa, wa cadangkan lu jual air kotak n burger.

"Air burger, air burger, air burger."

Kayo beb kayo...

Comments

  1. hmm...
    lu nak join juai tak?haha

    cume leh jual kat puak ijau aje..
    puak2 biru dah dpt nasi bungkus
    dan air botol...haha.

    elok wa tangkap tender bg
    nasi bungkus & air botol kat puak biru...haha

    ReplyDelete
  2. sudah2 la tu uma jd mata duetan..

    bagi kat akak la peluang berniaga berger ngan air tu....haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n