Skip to main content

Pemenang rasuah terbanyak dalam UMNO.

Tok Bomoh datang lagi. Setelah menurun lepas makan nasik tadik, wa mendapat ilham. Ini bukan ramalan gua. Cuma pilihan gua sebab dah takda calon lain. Shahril Samad apasal tak bertanding, wa pun tak tau. Wa ingat Shahril ni egen PAS kot. Hahaha.

Timbalan Presiden.

Muhyiddin

Naib Presiden. (berapa jumlah kerusi ni ha?)

Hishamuddin aww
Isa Samad
Zaid Hamidi
Rais Yatim

Pemuda UMNO.

Mukhriz

Wanita UMNO.

Shahrizat

Pemuda UMNO.

Wa tak ambil pot la. Berg kot.

Ketua Puteri.

uma si romeo. Hahaha

Comments

  1. abghensem lu nak campak mana bro?haha

    ReplyDelete
  2. hau hau hau.... nama wa tak dak la.... mungkin wa bakal PM kot..... wakakaka

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. -->abg ensem PM akak banjer satu mesia cendol jalan somban-ghombau...

    -->> tok bomoh makan nasik tu yang ramalan ketua pompuan betoi...

    kita tgk sapa lagi yg kena ngan ramalan duka de bomoh...hehe

    ReplyDelete
  4. kahkah
    salah lagi nujuman kau
    khairy menang
    mesti ada pihak menyesal lepaskan khairy

    ReplyDelete
  5. nasib baik bukan mukhriz. wa tak suka legasi madey.

    ReplyDelete
  6. HAHA.. Najib belum selesa lagi bro.. pak lah walaupun nampak tido.. bejaya gak dia ngan misi dia nak kasi menantu dia duk dalam lagi... wakaka... bodoh2 gile Pemuda UMNO... wakaka... punca kekalahan UMNO diangkat lagi!!

    ReplyDelete
  7. eloklah KJ menang..
    wa KJ supporter...haha

    ReplyDelete
  8. wa pown support kj!!haha..
    naseb mukhriz x menang..

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  9. ari ni wa ati sng bro.

    KJ menang,tahniah!!

    Harap KJ turun bkt gantang bawak sial die.hehehehe

    yeehhh!!idup KJ!!

    ReplyDelete
  10. Bro,

    Kuar dari topic politic skit, ape pendapat lu tentang earth hour? ala kt tv kan selalu kuar suh tutup lampu pade 28hb nih 830pm-930pm.. aku tanye lu bukan sebab lu tuh artis mcm kak memot,tp sbb blog lu nih bukan politic jek lu sumbat kan?..bagi wa, kalu nengok dari segi keselamatan, susah gak. sejam tuh org tutup lampu. msia nih ape2 pun bleh jadik. mana tau org rompak ke, pecah umah ke, kan gelap tuh.. mana tau satu taman or kawasan perumahan tutup lampu.. x ke haru..hehe. sejam mcm2 bleh buat kan..aku bukan xnak galakkan org selamatkan bumi tp pkirkan la. :)

    -Nothing to lose-

    ReplyDelete
  11. kejayaan kj adalah kejayaan semua.wakakaka

    ReplyDelete
  12. jangan lupa undi wa untuk jawatan Presiden UMNO nanti.... kak maymot.... bersedia banjirkan cendol esepanjang somban - ghombau....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  13. Lokman Adam menang AJK Pemuda UMNO Kebangsaan - refer M'siakini

    Lokman Adam, Ezam, Ruslan Kasim, Ghani Haron, smua bekas org kanan Anwar. Sama2 tubuhkan KeADILan pd 1999, b'juang dgn Anwar hingga sama2 ke penjara.

    B'juang utk dunia, inilah akibatnya. Ruslan Kasim & geng kembali m'jilat UMNO pd 2004. Lokman Adam kuar PKR lps b'gaduh dgn Azmin & Ezam. 2008 Ezam & geng join group p'jilat UMNO.

    Wa x tau si Lokman ni join UMNO, cuma Ruslan dan Ezam & geng yg declare terang2. Hinggalah wa tgok list AJK yg menang mlm td. Lokman Adam jd AJK Pemuda Kebangsaan.

    Lokman, wa x lupa ms lu jd MC ceramah BA kat Malau, Kubang Pasu pd 2001. Polis bg lu saman, lu halau & maki polis tu, lu koyak surat saman tu atas pentas tu gak. Konon cam lu berani sgt.

    Ms panas bkn main, abis UMNO dimakinya. Bila dah sejuk duit pun byk dah abis, abis UMNO dijilatnya. P'juangan duniawi. Acuan UMNO kembali kpd UMNO. Camne produk UMNO dlm PKR yg lain? Korang bila lg?

    Dlm PKR ni, wa cuma caye Badrul Amin, Zulkifli Nordin & Saifudin Nasution je. Moga2 diorang masuk PAS. Saari Sungib pun dah join PAS.

    ReplyDelete
  14. salam...zulkifli nordin 2 keluar PAS masuk PKR....

    ReplyDelete
  15. klu lu org perhatikan tul,
    wa rasa ramai
    pimpinan PKR yg leh dipakai lg
    yg punye fikrah islam
    samada dr abim mau pon jim.

    semua geng anwar jadi ajk pemuda UMNO yeaa...hehe

    mana bomoh ni?
    x abis sakan mrayakan kemenangan gang ke?hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n