Skip to main content

Panas! Kenyataan rasmi bomoh (Bukit Gantang)

Oleh : AdukaTaruna

Sila baca dengan membayangkan gua sedang duduk ala2 bermeditasi. Mata terpejam dengan macho skali. Keadaan sedikit berangin.

Gua nak ramal lagi nih. Malam tadi tak dapat tgk langit sebab hujan lebat skali. Wa nak tgk lintasan api kat langit. Tapi tak dapat. Hahahaha.

Agenda besar disebalik penggantungan Harakah dan Suara Keadilan.

Setelah berhempas pulas menilik dalam mangkuk ajaib gua, wa dapati tidak munasabah pengantungan 2 media itu seandainya bermotifkan pembangkang. Untuk menidakkan maklumat kepada penyokong pembangkang, melalui penggantungan 2 media itu macam tidak praktikal.

Jadi, ada 2 motif yang praktikal.

1. Atas pagar.
2. UMNO - BN.

Atas pagar dan UMO-BN pula tidak berminat nak baca Harakah (termasuk Suara Keadilan). Internet pun kalau minat hal2 lain. Macam myspace ke, donlot bidio Berg terlampau ke. Memang takan peningkan kepala baca blog Perunding.

Soalannya di sini, kenapa harus digantung, dalam keadaan BN dibenci ini? Dan kenapa sampai 3 bulan?

PAU minggu ni
PRK 2 minggu
Peralihan kuasa PM ?

Secara matematiknya, jarak yang hampir kepada 3 bulan ialah peralihan kuasa PM. Jadi, bomoh AdukaTaruna memilih penggantungan Harakah dan Suara Keadilan bermotifkan peralihan kuasa yang ada kejutan untuk sasaran atas pagar, dan UMNO-BN.

Ini kerana seluruh media lain boleh dikawal dan dipergunakan. Tetapi tidak untuk Harakah dan Suara Keadilan. Peristiwa kejutan peralihan kuasa itu akan membuatkan 2 golongan sasaran itu terdorong mendapatkan Harakah dan Suara Keadilan. (korang paham ke tak ni apa yang den nak koba an ni?)

Dosa Mahathir.

Wa memperkenalkan keadah melihat masa hadapan melalui dosa Mahathir. Ada satu lagi yang belum Allah rencanakan dosa Mahathir yang lepas sebagai peristiwa untuk tatapan hambanya.

Yakni UMNO dihukum ROS.

So, wa ramalkan penggantungan Harakah dan Suara Keadilan untuk menyekat golongan selain penyokong pembangkang mendapatkan maklumat, akibat usaha menggagalkan Mahajib (Mahathir + Najib) menjadi PM.

Kalau tak betul, padan muka korang kena tipu dengan gua. Muahahahahaha.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste