Skip to main content

Panas! Kenyataan rasmi bomoh (Bukit Gantang)

Oleh : AdukaTaruna

Sila baca dengan membayangkan gua sedang duduk ala2 bermeditasi. Mata terpejam dengan macho skali. Keadaan sedikit berangin.

Gua nak ramal lagi nih. Malam tadi tak dapat tgk langit sebab hujan lebat skali. Wa nak tgk lintasan api kat langit. Tapi tak dapat. Hahahaha.

Agenda besar disebalik penggantungan Harakah dan Suara Keadilan.

Setelah berhempas pulas menilik dalam mangkuk ajaib gua, wa dapati tidak munasabah pengantungan 2 media itu seandainya bermotifkan pembangkang. Untuk menidakkan maklumat kepada penyokong pembangkang, melalui penggantungan 2 media itu macam tidak praktikal.

Jadi, ada 2 motif yang praktikal.

1. Atas pagar.
2. UMNO - BN.

Atas pagar dan UMO-BN pula tidak berminat nak baca Harakah (termasuk Suara Keadilan). Internet pun kalau minat hal2 lain. Macam myspace ke, donlot bidio Berg terlampau ke. Memang takan peningkan kepala baca blog Perunding.

Soalannya di sini, kenapa harus digantung, dalam keadaan BN dibenci ini? Dan kenapa sampai 3 bulan?

PAU minggu ni
PRK 2 minggu
Peralihan kuasa PM ?

Secara matematiknya, jarak yang hampir kepada 3 bulan ialah peralihan kuasa PM. Jadi, bomoh AdukaTaruna memilih penggantungan Harakah dan Suara Keadilan bermotifkan peralihan kuasa yang ada kejutan untuk sasaran atas pagar, dan UMNO-BN.

Ini kerana seluruh media lain boleh dikawal dan dipergunakan. Tetapi tidak untuk Harakah dan Suara Keadilan. Peristiwa kejutan peralihan kuasa itu akan membuatkan 2 golongan sasaran itu terdorong mendapatkan Harakah dan Suara Keadilan. (korang paham ke tak ni apa yang den nak koba an ni?)

Dosa Mahathir.

Wa memperkenalkan keadah melihat masa hadapan melalui dosa Mahathir. Ada satu lagi yang belum Allah rencanakan dosa Mahathir yang lepas sebagai peristiwa untuk tatapan hambanya.

Yakni UMNO dihukum ROS.

So, wa ramalkan penggantungan Harakah dan Suara Keadilan untuk menyekat golongan selain penyokong pembangkang mendapatkan maklumat, akibat usaha menggagalkan Mahajib (Mahathir + Najib) menjadi PM.

Kalau tak betul, padan muka korang kena tipu dengan gua. Muahahahahaha.

Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n