Skip to main content

Pak Bakaq pun kena kencing kot.

Oleh : AdukaTaruna

Malaun punya member wa. Wa tanya dia, Liverpool vs Man U bila. Dia cakap pagi ni. So, wa bangun la nak tengok. Wa cam biasalah, anti Man U. Muahahahaha. Harap sangat Liverpool menang.

Tapi, rupa2nya wa kena kencing. Cisss! Mementang wa tak follow sangat bola nih seperti wa follow politik. Patutlah adik wa tak bangun.

So, alang2 dah terbangun wa updated blog. Banyak plak nak taip. Bila taip, tgk2 bro Bakaq pun update. Perghh.. tak tido lagi ni beb. Takan kena kencing macam wa gak. Hahahaha.

Ada orang tak suka saya'

KUALA LUMPUR 13 Mac - Datuk Seri Azalina Othman Said tidak menolak kemungkinan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap pegawai dan kementeriannya ada kaitan dengan pihak yang tidak senang dengan karier politiknya.

Salah tu bang. Eh, akak. Bukan ada orang tak suka, tapi ramai orang tak suka.

1. Gua
2. Adik gua
3. Member gua

Ramai la. Yang suka lu, sampai termimpi2, si Berg jer. Kah kah kah. Awek sekampung..


"Saya sedar dan tahu, ada jaringan di antara orang dalam UMNO dengan pembangkang (kerajaan negeri sekarang) untuk menjatuhkan saya.

"Kalau betul semua dakwaan itu, kenapa terus serang dalam Dewan Undangan Negeri.

"Kalau ada yang tak betul, lapor terus kepada SPRM," katanya kepada pemberita selepas sidang DUN di sini hari ini.

Gile ke apo si tempe nih? Dah berkoyan2 report. Pelik gua dengan orang UMNO nih. Tak sedar diri ke atau media membuatkan diorang begitu?



Dalam pada itu Mohamad Khir turut menafikan dakwaan bahawa beliau telah menarik janggut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Klang, Saari Sungib di luar sidang DUN semalam.

Menurutnya, beliau hanya menyentuh janggut wakil rakyat itu di luar dewan sebagai tanda persahabatan seperti yang disaran dalam Islam dan tindakan itu pernah dilakukan Nabi Muhammad SAW.

Kah kah kah. Gila punya alasan. Menggigil usus wa tahan gelak pepagi buto nih. Kah kah kah. wa nak sentuh janggut zaminc la nanti. warghhh hahahahahahaha.

Tanda persahabatan tewwww.... hahahahahaha. Adeh.... hahahahaha....


Jins tawar diri

HULU KLANG 13 Mac – Pelakon veteran, Senator Tan Sri Jins Shamsudin hari ini menawarkan diri untuk bertanding atas tiket Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang pada 7 April ini.

Penerbit dan pengarah berusia 74 tahun itu bagaimanapun berkata, beliau bersedia untuk bertanding kerusi tersebut sekiranya tiada calon yang sesuai daripada BN bagi menghadapi pilihan raya kecil itu.

Eleh... kacang. Letak Haron Din. Lalalalala. Kompom kena masuk dalam botol.



Mat Taib cabar Anwar

“Saya cabar Anwar kalau dia betul-betul anak jantan, sila cakap di luar Dewan Rakyat dan jangan asyik menyalahkan usaha kerajaan sahaja,” katanya dengan nada kecewa kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Hah! Apa lagi Anwar? Lauk terhidang ni beb. Cabar ajer Mat Taib debat bab ekonomi. Kah kah kah. Knowledge mamat ni out ni beb. Telor pun takder tuh.



Umat Islam Nepal minta diiktiraf

KATMANDU 13 Mac - Penduduk minoriti Islam Nepal hari ini mengancam untuk mengadakan bantahan dan mogok umum bagi menuntut mereka diiktiraf sebagai satu kumpulan etnik di negara ini.

Jawatankuasa Perjuangan Muslim Kebangsaan Bersatu menyatakan, mereka mahu kerajaan secara rasmi mengiktiraf masyarakat Islam sebagai satu kumpulan etnik di dalam perlembagaan baru yang sedang dirangka dan disiapkan menjelang Mei 2010.

Kalau gua PM Malaysia, wa respon beb. Wa akan buat kenyataan kaji permit / visa pekerja Nepal di Malaysia sekiranya terbukti muslim ditindas di Nepal.



Comments

  1. haha janggut Wa yang tertentu dan di waktu tertentu je leh pegang... yang tak tentu cam lu wa bagi buah patah siku... hikhik...

    Jawatankuasa di Nepal tu ada bersatu.. bau2 parti sarkas...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n