Skip to main content

Nizar, kalau ada lagi sidang bawah pokok.

Oleh : AdukaTaruna

Senyap beb. Si bangsat Anwar wa tak dengar lagi dia cakap pasal lompat2. Dulu kemain lagi. Ada nomo, ado nomo. Kenyataan mempertahankan falsafah lompat pon wa tak dengar dari mulut retorik dia tuh. Hahahaha. Yang wa dengar dari Hisham Sosialis tukar tiub. Tu pun terbatas capaiannya.

Pasal si bangsat Anwar, negara tak tentu hala. Seluruh ahli politik pilihan rakyat kena tumpukan fokus kepada lompat2. Jangan ada yang melompat. Kan ke sial namanya si Anwar dan ibu kandungnya UMNO nih.

Cakap la lagi pasal lompat, Anwar bebal oi. Wa rindu sangat nak dengar nih.

Kalau ada lagi sidang bawah pokok.

Wa ingat, kalau ada lagi sidang, di mana, Zambry dan exco haram tu digantung, pasti polis sekat macam semalam. Pasti gangster poyo songkok tinggi pon ada lagi. Dan gangster2 muka spesis Zambry pun ada gak.

Kalau korang nak tahu, semua tu taklah seberani mana. Cuma dia tahu pembangkang Malaysia ni bagus2 jer. Beretika. Kalau dia kat Indon atau Thailand, dah mampos dah gangster2 tu kena rempuh.

Di sidang yang akan datang, seandainya terjadi kekalutan macam tu, di mana gangster songkok tinggi dan orang2nya menjadi barisan hadapan FRU, perlu ada satu team yang duduk di belakang Nizar buat benda alah ni. Kompon keluar berita dunia punya. Paling koman dalam AXN. Kah kah kah.

1. Baling ular lidi kat gangster songkok UMNO tuh. Baling dari belakang la. Mesti menggelupur punya beb. Gangster songkok tinggi tu mesti turn belakang dan rempuh kawan dia pulak. Kah kah kah.

2. Penternak lintah boleh sponsor lintah beb. Campak pacat dan lintah kat gangster2 tu. Tgh kelam-kabut macam tu, bila tgk2 puluh2 lintah dan pacat kat kepala, songkok, bahu, memang kompom. Diorang turn belakang dan rempuh FRU punya. Sure keluar dalam video zonker AXN. Hahaha.

TV3 pun kompius nak siar ke tak? Hahaha. Siar kang UMNO nampak macam badut. Tak siar kang tak bleh tuduh BR guna senjata. Hehehe.

Comments

  1. ore Umno dok takot ulor lidi. patut campok jo sekor babi, kolam kabot bertempior laghi.

    "Najis, eh Najib! eh Najis, eh Najib!" tersasol sasol dibueknyo.

    buke maen pobia Umno denge babi, tapi bilo bagi aghok secawe duo, eh nyambut lo pulok. dosar Umno!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste