Skip to main content

Nizar, apalah buduh sangat GMP nih..

Oleh : AdukaTaruna

Setelah banyak yang memekak tak tahu tapak nak kumpul, barulah ada tempekan sini sana.

a. Masjid Negara
b. SOGO
c. Central Market

(Dalam blog GMP guna istilah CM beb. PPSMI tuh. Hahaha. Buduh gile punya gerakan. Kejar pangkal hujung lesap)

Dah bagi 3 tapak, umumkan la, siapa person GMP yang ketuai di tiap2 tapak. Plan la elok2. BERSIH dulu, siap umumkan beb. Dr Hatta kat Masjid Jamek, Mat Sabu kat Masjid Negara, zaminc kat Mc D KLCC.

Lepas tu kompom polis sekat punya. So mesti ada sekurang2nya 3 laluan jalan kaki ke Istana Negara dari setiap tapak. So, umumkan satu laluan rasmi setiap tapak. 2 lagi hanya Unit Amal yang tahu.

Contoh. SOGO. Umumkan satu laluan rasmi jalan kaki ikut sekian-sekian. Lulit sket beb. Polis mesti stanby punya jalan rasmi tuh. Tapi ada 2 alternatif lain yang hanya Unit Amal tahu. Letak setiap tapak Unit Amal dari KL punya.

Ini hebahan tapak kumpul lewat, siapa incharge person kat tapak2 tu, apa laluan rasmi nak ikut nanti. Semua kabur beb. Kabur. Hahaha. Apo nak dikato. Kalau semua yang hadir jenis macam gua takper gak. Ini yg muslimat, awek2 cun, dukung anak, tolak kerusi roda OKU pun ada. Ish2.... Nak support perjuangan Bahasa Lembab kelolaan pejuang lembab nih.

Comments

  1. masalahnya org politik cuma tahu nak jadi pembangkang aje. tak mahu jadi pemerintah. isu sama aja. minyak naik, isa, tol. tol, isa, minyak naik. isu pendidikan, yg sebenarnya teramat penting kurang diperjuangkan. samala pemimpin dgn pengikut.

    ReplyDelete
  2. memanglah lembab, sebab pembangkang dan penyokongnya lembab bab2 pendidikan, halatuju pendidikan, acuan pendidikan. taknak belajar macam mana mca, gerakan, dap perjuangkan bidang pendidikan. cakap panjang2 kang silap2 kena cop asabiah pulak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste