Skip to main content

Najib aliran sastera?

bro.. Najib lagi lawak bro. Jurusan sastera. Lu kan anti sastera bahasa ibonda..


Hah?! Boto ko ni? Wa nak gelak golek2 ni. Wargghhhh hahahahaha. Mati la wa kena laknat sama aliran seni dan sastera... :p

Comments

  1. lu anti sastera sebab belajar tentang bm, kan? apa2 yg melibatkan jenama melayu lu anggap asabiyah. betul tak? sbb tu lu kata ppsmi bagus wpun takda bukti yg kata begitu. wpun ppsmi gagal lu tetap kata bagus. wpun lu sedar belajar dlm bm upaya kuasai s&m lebih baik lu tak sokong. lu tak sokong belajar s&m dlm bm sbb asabiyah, kan? lu tolak benda yg betul. apapun tentang melayu wpun cakap melayu pada lu asabiyah.

    ReplyDelete
  2. Najib degree in economics (University of Nottingham)

    rosmah plak degree in Anthropology and Sociology (Universiti Malaya)
    dan Master in Sociology and Agriculture Extension (Louisiana State University)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Najib_Tun_Razak

    http://educationmalaysia.blogspot.com/2008/11/should-rosmah-quit.html

    ReplyDelete
  3. bro.AT
    wa rasa ada org x brapa paham
    sudut mana lu lihat pasai ppsmi
    yg wat lu setuju dgn ppsmi.

    so kesimpulanya..
    lu jgn kasi ayat high level sgt...haha
    wat ayat mcm anwar
    mudah utk semua org awam paham..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n