Skip to main content

Menaip dalam kedemaman.

Oleh : AdukaTaruna

Setelah makan sejenis dadah bernama Panadol, wa ada sikit ok. Kalau tak, memang tak larat bangun. Ni pon taip sambil terlentang ni. Hahaha.

Ramai yang mempersoalkan bomoh pun boleh demam. Wa bomoh politik ma. Itu pun main belasah jer. Hahaha. Yang tak patut demam ialah uma. Sebab bini dia bomoh demam.

Demam2 pun dapat gak tgk internet, ikuti perkembangan politik. Terima kasih kat semua blogger. Terutama Team Perak. Bila fikir2 balik, dengan macam bagusnya, wa rasakan, ada baiknya wa demam dari salah sekor team Perak tu demam. Haha. Kalau diorang yang demam, memang padan muka la korang semua.

Wa ada satu teori terbaru tentang Najib ni. Tapi tak larat nak taip la. Nanti2 la. Semalam wa terlentang. Habis semua sendi2 wa sakit. Ramai suh g klinik, tapi wa nak tgk dulu. Sebab wa memang camni. Setahun dua tak demam, sekali demam, memang teruk punya beb.

Tengah terlentang tak bermaya, member wa sms.

Bro.. tgk TV3 skang. Abu Jahal tengah menipu.

Siapa pulak Abu Jahal ni? Wa sms balas, wa demam la.. tak larat bangun. Lepas tu dis sms wa dengan sms yang menakutkan. Suruh g check darah la, demam2 tak bleh pandang ringan la. Yer la2 esok wa g check darah la ni.

Jangan jeles plak wa umumkan darah wa jenis orang hensem dan org baik. Jenis O punya darah. Muahahaha. Silap2 doktor tu terkejut tgk darah gua warna putih, sesuci Mahsuri. Kui kui kui.

Semalam gak nyle sms gua. Suruh tutup lampu. Wa membuto time tu. Yang wa terjaga sebab kawasan rumah gua meriah. Adik wa yang paling kecik tu buat acara membakar polong (buat dari surat khabar) dengan memember dia. Ceh.. serupa tak payah padam lampu. Karbon dioksida gak tu.

Semalam gak Berg sms gua. Dah jadi perisik tokey judi plak si Berg ni. Dia bagitau wa, maklumat perjudian Cina Nizar menang 4000 undi. Wa tak paham sangat judi2 ni. Kalau camtu, semua pilih Nizar, siapa yang nak pilih BN? Cane nak untung?

Datuk Halik.

Wa baca dalam blog Anwar Ibrahim, ada tulis pasal Datuk Halik. Wa ingat ini Datuk adalah forumer TKO yang kena belasah beramai2 ari tu la. Siapa orang lama TKO mesti kenal Datuk Halik.

Orang camni duduk dalam PKR sebagai peringkat atasan? Hahahaha.

Calon Bebas Melayu tarik diri.

Calon ni tarik diri lepas Anwar jumpa dia.

1. Lu tgk cara Anwar bekerja. Memang laju dan kuat beb. Pantas baca risiko, peluang, etc.
2. Wa ingat ini Haji mesti ada power dikalangan orang2 PAS. So, peluang PKR akan merosot.

Comments

  1. igtkan mahsuri je ada prolaktin
    aduka pun ada juga

    adrenalin

    ReplyDelete
  2. demam2 meh belek photoblog PRK bkt gantang gua ni.

    http://xenanhu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. lu makan paracetamol ke panadol atau uphamol kui kui kui..

    fanatik...

    ReplyDelete
  4. Datok halik tu versi tak insap..versi insap nick apa ntah,,

    Uma n berg da mod boleh ingat kot nick insap datok ni..

    Ok ja fikrahnya sejak insap...siap minx mahap ngan tokjo dan lelain...

    ReplyDelete
  5. versi insaf Kinabalu2000 kalau tak silap wa....

    Tapi respek ooo, selamber jer perkenal diri dalam forum, siap ada gambar lagik...

    ReplyDelete
  6. kafarah dosa kutuk ulama. alhamdulillah mg diampunkan dosa lu, bukan senang nk dpt kafarah tu. apapun smg Allah selamatkan kita semua. amin.

    ReplyDelete
  7. wa rasa mcm ada masalah
    bila mana org yg mjadi pimpinan
    dikatakan ulamak

    nak hentam kata mgutuk...

    elok pimpinan yg dikatakan
    ulamak x jadi pimpinan
    so x ada kene hentam
    leh mgelakkan org lain berdosa mhentam diaorg...hehe
    ok ke?haha

    tp wa rasa pimpinan yg dikatakan
    ulamak tu cool aje,
    puak2 macai bawahan aje yg terlebih
    sensitif kot..haha
    tul ke?hehe

    ReplyDelete
  8. bro,
    lu jgn lah nak mraih
    simpati2 aweks atas kedemaman lu tu...haha

    cari teknik lain lah bro..haha

    ReplyDelete
  9. mengutuk pun berpada lah
    sampai dah tahap bangsat, celaka
    nasib tak sampai tahap laknat
    kalau kutuk laknat memang laknat baliklah
    tgk jenis kesalahanlah nak hina pun
    nnt jadi mcm puak karat hijau yg kurang berfikir, menteri naik harga minyak terus cop celaka
    tak fikir pjg/bodoh tak sama dengan celaka/bangsat
    ikut kadar kesalahanlah
    nak melawan puak-puak jumud tapi tunjukkan kejumudan
    macam tu?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n