Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 8, 2009

Member tak faham kenapa rakyat pilih jalan raya.

Mohamad Zulhelmi

Sekarang ni bukan soal bersusah payah untuk rakyat tapi soal mencemarkan institusi pendidikan yg mulia di jalanan.

Semua org tahu yang HANYA melalui pendidikan, sesuatu bangsa dan negara boleh maju. Tapi sememangnya demo yg diadakan memang mencemarkan institusi ni. Lebih kurang melabel pendidikan di Malaysia ni satu mainan politik. Bukan tak tau dulu bila PAS tubuhkan Sekolah Agama Rakyat sambil menyebarkan dakyah politik mereka.

Dan paling menyakitkan hati, peserta2 demo yang konon2nya nk memartabatkan Bahasa Melayu sebenarnya bukan pernah dengar syair ke kt RTM, baca paper berbahasa Melayu BAKU mcm Utusan etc. Setakat baca Harian Metro yg penuh dgn kesalahan tatabahasa tu Melayu la sangat. RTM tak tengok sbb berat sebelah dan pro-Kerajaan kan... Baca Harakah tu "suara rakyat" la sangat..

4 comments:

Anonymous said...

Sah ini suara celaka PEKIDA yang dah jadi PUKIDA

PEKIDA -

PElesit Kawan Iblis, DAjal.

maka jadilah PUKIDA

PElesit Untuk Kerja Iblis, DAjal!

Anonymous said...

adeh brader, sakit mata wa tgk lu punya komen nih.. kehkehkeh..

lu ni ibarat... nak bersihkan najis, tp lu bersih guna mulut lu.... org suruh lu bersihkan najis, lap guna mop, lu pulak susah payah bersih guna mulut lu, siap jilat2 lg najis tuu..... bro, lu mau bijak sikit la okeh..... itu pikiran aaa.. kasi up up n away sket... keh keh keh

Anonymous said...

hehehe.... jumud tahap gaban kawan kita tu.... jepun maju ngan BI ke..... korea maju ngan BI ke.... german maju ngan BI ke...... perancis maju ngan BI ke..... China maju nga BI ke....

biso bona said...

ekau ingat budok2 tu suko2 tughon jalan ghayo...?? kalau keghojaan buleh toghimo pandangan dan tegoghan ghokyat, dok susoh deh.....

oghe buek skoloh agamo tok ngaja Isle supayo jadi inse berguno mu ghoyat sebor dakyah politik.....

nun kek Johor keghojaan AMENO buek skoloh agamo tok sebor dakyah politik gok ka? nate hare mu nih.....