Skip to main content

Member tak faham kenapa rakyat pilih jalan raya.

Mohamad Zulhelmi

Sekarang ni bukan soal bersusah payah untuk rakyat tapi soal mencemarkan institusi pendidikan yg mulia di jalanan.

Semua org tahu yang HANYA melalui pendidikan, sesuatu bangsa dan negara boleh maju. Tapi sememangnya demo yg diadakan memang mencemarkan institusi ni. Lebih kurang melabel pendidikan di Malaysia ni satu mainan politik. Bukan tak tau dulu bila PAS tubuhkan Sekolah Agama Rakyat sambil menyebarkan dakyah politik mereka.

Dan paling menyakitkan hati, peserta2 demo yang konon2nya nk memartabatkan Bahasa Melayu sebenarnya bukan pernah dengar syair ke kt RTM, baca paper berbahasa Melayu BAKU mcm Utusan etc. Setakat baca Harian Metro yg penuh dgn kesalahan tatabahasa tu Melayu la sangat. RTM tak tengok sbb berat sebelah dan pro-Kerajaan kan... Baca Harakah tu "suara rakyat" la sangat..

Comments

  1. Sah ini suara celaka PEKIDA yang dah jadi PUKIDA

    PEKIDA -

    PElesit Kawan Iblis, DAjal.

    maka jadilah PUKIDA

    PElesit Untuk Kerja Iblis, DAjal!

    ReplyDelete
  2. adeh brader, sakit mata wa tgk lu punya komen nih.. kehkehkeh..

    lu ni ibarat... nak bersihkan najis, tp lu bersih guna mulut lu.... org suruh lu bersihkan najis, lap guna mop, lu pulak susah payah bersih guna mulut lu, siap jilat2 lg najis tuu..... bro, lu mau bijak sikit la okeh..... itu pikiran aaa.. kasi up up n away sket... keh keh keh

    ReplyDelete
  3. hehehe.... jumud tahap gaban kawan kita tu.... jepun maju ngan BI ke..... korea maju ngan BI ke.... german maju ngan BI ke...... perancis maju ngan BI ke..... China maju nga BI ke....

    ReplyDelete
  4. ekau ingat budok2 tu suko2 tughon jalan ghayo...?? kalau keghojaan buleh toghimo pandangan dan tegoghan ghokyat, dok susoh deh.....

    oghe buek skoloh agamo tok ngaja Isle supayo jadi inse berguno mu ghoyat sebor dakyah politik.....

    nun kek Johor keghojaan AMENO buek skoloh agamo tok sebor dakyah politik gok ka? nate hare mu nih.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n