Skip to main content

Member tak faham kenapa rakyat pilih jalan raya.

Mohamad Zulhelmi

Sekarang ni bukan soal bersusah payah untuk rakyat tapi soal mencemarkan institusi pendidikan yg mulia di jalanan.

Semua org tahu yang HANYA melalui pendidikan, sesuatu bangsa dan negara boleh maju. Tapi sememangnya demo yg diadakan memang mencemarkan institusi ni. Lebih kurang melabel pendidikan di Malaysia ni satu mainan politik. Bukan tak tau dulu bila PAS tubuhkan Sekolah Agama Rakyat sambil menyebarkan dakyah politik mereka.

Dan paling menyakitkan hati, peserta2 demo yang konon2nya nk memartabatkan Bahasa Melayu sebenarnya bukan pernah dengar syair ke kt RTM, baca paper berbahasa Melayu BAKU mcm Utusan etc. Setakat baca Harian Metro yg penuh dgn kesalahan tatabahasa tu Melayu la sangat. RTM tak tengok sbb berat sebelah dan pro-Kerajaan kan... Baca Harakah tu "suara rakyat" la sangat..

Comments

  1. Sah ini suara celaka PEKIDA yang dah jadi PUKIDA

    PEKIDA -

    PElesit Kawan Iblis, DAjal.

    maka jadilah PUKIDA

    PElesit Untuk Kerja Iblis, DAjal!

    ReplyDelete
  2. adeh brader, sakit mata wa tgk lu punya komen nih.. kehkehkeh..

    lu ni ibarat... nak bersihkan najis, tp lu bersih guna mulut lu.... org suruh lu bersihkan najis, lap guna mop, lu pulak susah payah bersih guna mulut lu, siap jilat2 lg najis tuu..... bro, lu mau bijak sikit la okeh..... itu pikiran aaa.. kasi up up n away sket... keh keh keh

    ReplyDelete
  3. hehehe.... jumud tahap gaban kawan kita tu.... jepun maju ngan BI ke..... korea maju ngan BI ke.... german maju ngan BI ke...... perancis maju ngan BI ke..... China maju nga BI ke....

    ReplyDelete
  4. ekau ingat budok2 tu suko2 tughon jalan ghayo...?? kalau keghojaan buleh toghimo pandangan dan tegoghan ghokyat, dok susoh deh.....

    oghe buek skoloh agamo tok ngaja Isle supayo jadi inse berguno mu ghoyat sebor dakyah politik.....

    nun kek Johor keghojaan AMENO buek skoloh agamo tok sebor dakyah politik gok ka? nate hare mu nih.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste