Skip to main content

Meluat habis dengan kualiti PKR (2)

wa xsetuju satu bab je..
mane lu tau intelek posmen ngan askar x tinggi beb..
Hahaha. Lu macam tak tau gua beb. Wa generalize kan aje. Pepandai la lu tapis. Kalau nak spesific, panjang wa kena taip. Kena letak kurungan la, kena nota kaki la, bagi link la, macam2. Wa kan gen Melayu, pembaca pon Melayu, so, wa pemalas, lu pon pemalas baca panjang2. Hahaha.

Kire macam musang berjanggut la nih. Wa longgokkan jer. Dengan beras, dengan kacang, dengan garam, dengan ajinomoto. Nak telan pilih sendiri, tak nak telan baling kat muka wa balik. Haha.

bro aduka , waa memang angin bila azmin marah pemimpin PAS, sape dia nak marah orang PAS ni
Wa tak kisah dia nak marah org PAS ke UMNO. Demokrasi. Jangan sentuh fizikal dah. Tapi marah pun, jgn tunjuk sgt bodoh tuh.

Wa tahu lambat jer. Kalau tak, siapla wa generalize kan family Ali skali. Panas hati wa. Marah PAS pasal PAS jumpa Mahathir. Tak ke binatang namanya tuh. Dia ingat dia besar sangat ke? Semua angguk2 dan terima.

Deyy.. ini bukan ahli PKR atau UMNO beb. Sekor pembahas PKR pun wa tak goyang. Bukan nak eksyen ma, tapi panas punya pasal, andainya terjadi debat perjuangan PKR dan PAS, wa tawar diri.

Tapi dengan syarat dalam Bahasa melayu la. Hahaha. Kalau dalam Bahasa Inggeris, mampos wa terkulat2.






Comments

  1. waa pun sanggup, he he he...bukan untuk tunjuik pas bagus, tapi nak buktikan siapa harus belajar menerima realiti...

    fanatik aduka..

    ReplyDelete
  2. Adeh.. hang ni. tukau la nama... rimas den..

    ReplyDelete
  3. Kenapa jumud sangat. Berdosakah PAS jumpa Mahathir? Kalau Rasulallah boleh melawat yahudi yang selalu mengkhianatinya kenapa PAS tidak boleh jumpa Mahathir?

    Kalau pun mereka kata Mahathir jahat, tetapi hakikatnya Mahathir bukannya Yahudi dan Mahathir masih lagi punya pengaruh besar di dalam politik tanah air.

    ReplyDelete
  4. Haha. Wa m'harapkan Pakatan Rakyat adalah gabungan sementara demi m'gulingkan BN. Smpi ms PAS perlu perintah sendiri Mesia dgn Islam scra syumul.

    Dr skrg PAS x bole leka, selesa & b'gantung kpd non-Muslim DAP & PKR utk approach non-Muslim. Kelab Penyokong PAS perlu up-to-date & proaktif sbgi jambatan dlm misi ni.

    Pemuda, Muslimat, Unit Amal, Nisa', Kelab Penyokong smua ada peranan memasing. Smua anggota kpd tubuh PAS. Smpi ms smua kena jadi 'kementerian' kpd kerajaan PAS.

    ReplyDelete
  5. Tu la bro mountdweller (PPSMI la plak nama bro. hahaha)

    Kalau nak diikutkan jumud Azmin tu, sepatutnya PAS lebih puluh kali ganda benci Mahathir. Sebab dia pernah bunuh berapa ramai ustaz PAS.

    Setakat Anwar punya kes, celah kuku jer beb. Penjara jer sakit belakang. Tak penjara, elok plak.

    Ada isteri dia jadi balu, anak-anak dia jadi anak yatim? ada? Rasa nak lempang jer Azmin Ali beb.

    Jilat Anwar sampai menunjukkan bodoh melampau.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n