Skip to main content

Mat Sabu pejuang sejati.

Wa ucapkan caya sama Mat Sabu. Releks dan cool jer. Berjuang bukan demi pangkat. Dari Kuala Terengganu lagi, Mat Sabu cool. Kini kat Bukit Gantang, sekali lagi Mat Sabu terpaksa memberi jalan kepada yang lebih bersesuaian.

Takpo2 bro... dunia untuk akhirat ma. Pangkat dan calon just perjuangan ke arah akhirat jer. Bukan mutlak.

Hahaha. Rasa cam bagus plak gua nasihat Mat Sabu. Sebenarnya, lulit jer tu. Wa penulis bertaktikal (cewah), wa tahu la.. kuang3. Tulisan ni nak redakan penyokong Mat Sabu jer. Siapa Highlight ayat ni, faham la.

hailait

Comments

  1. tahniah jugak dari kat mat sabu.stay cool.biar kita ikhlas berjuang

    ReplyDelete
  2. bro.mat sabu tarak hal punye..
    wa caya sama lu bro.mat sabu...

    klu wa or aduka..
    mesti confirm
    sabotaj punye....haha


    tu sal aduka jadi blogger aje...haha

    ReplyDelete
  3. Generally, tu la beza antara PAS dgn PKR/UMNO. Konsep wala' sebenar, bkn disalahertikan oleh org yg x abis ngaji.

    ReplyDelete
  4. mengikut ramalan wa melalui kolah air dalam bilik air umah wa..... mat sabu mungkin akan bertanding kat kelantan plak PRu13 nanti.... nampaknya PAS negeri lain tak layan sangat Mat Sabu ni.... Abang Mat kita ni pernah jadi YB kawasan aku dolu².....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. abang mat dekat di hati den...

    -->>apo lak bang ensem..,mat sabu penah menang di Kedah apa..!!?

    ReplyDelete
  6. Kuala Kedah... teringat mat sabu turun ke laut ngan nelayan2..

    Mat Sabu kena try Penang la kut...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n