Skip to main content

Macam on the track jer kebomohan wa

Wa pelik, kenapa Najib isytihar akan rombak kabinet? Kuang3... macam nak tekan Paklah jer tuh. Hahahaha. Paklah plak takda tanda2 nak berhenti pun. Takda acara tanam amanat dalam kapsul masa cam Mahathir ke?

Catatan TDM dalam kapsul masa :

"Gua berbulu dengan kak memot. Sebab dia kuar Harakah, tapi gua tak keluar pun."

Comments

  1. lu rasa pak lah turun ke bro?
    lu tgk dlm mangkuk lu skit...haha
    apa lu nampak ,bro?

    lu klu menurun,
    x penat ke bro?hahaha

    sapa2 yg perlukan bantuan bomoh,
    sila guna belas eshan lu org..
    penat bomoh mau menurun ni tau..haha.
    so kasilah pgeras or pulut kuning skit.

    tp bomoh ni,
    pulut x main...
    dia telan pizaaa or KFC yg
    diboikot tu..haha

    ReplyDelete
  2. haha
    tok bomoh moden maa..

    mana maen pulut kuning uma..,maen juta2 jek..

    ReplyDelete
  3. Oit duka de bomoh,,
    lu jgn la banyak sgt ramal bende2 yg menakutkan...huhu

    ReplyDelete
  4. makin celaru nampaknya UMNo ni.... air ni si Norza plak tak bleh bertanding..... habis habis.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n