Skip to main content

Langkah mayat Karpal dulu la Raja Melayu oi. (bukan Nizar)

Majlis Raja-Raja diminta tuntut imuniti dikembalikan.

Wa sokong bro Penarik Beca dalam hal ini. Cuma tulisan bantahan atau kecaman dia cara ilmiah la. Penuh link2 sana-sini. Wa pulak memekak ikut suka jer. Hahaha.

Walau niat TDM hilangkan imuniti sultan2 bangang ni tak betul, tapi wa terima kasih gak la. Ngeh2. Sultan Melayu ni tak berguna setengah samah pun. (tanya abanghensem apa makna samah)

Apa yang wa perasan, kalau lu orang nak percaya atau buat kajian dengan lebih lanjut, semua kejadian politik ini seumpama sidang perbicaraan live Allah kepada TDM beb. Ostad Fadhil dulu doa TDM panjang umur suruh tgk.

1. Dasar penswataan. Tol la, IPP la. Semua ni bermula sebab TDM.
2. Kes moral, buli, kemusnahan modal insan yang teruk. Semua ni generasi didikan TDM.
3. Isu Raja-raja Melayu. TDM start dulu.
4. Krisis perlembagaan. TDM dah buat dah.
5. ISA sini sana. TDM terdiam isu nih.
6. Kebabasan suara disekat. La ni dia sendiri kena.

Dah macam tayangan cctv dari Allah terhadap dosa2 TDM jer ni beb.

Jadi, kalau korang nak teka apa yang berlaku dalam masa terdekat ni, sila cari apa lagi dosa TDM yang belum Allah rencanakan sebagai peristiwa mukhtahir nih.. Then, korang boleh stanby. Dah macam ahli nujum plak wa. Hahahaha.

1. Isu Memali. Mana tau Allah rencanakan semula dalam bentuk peristiwa tak lama lagi. Stanby beb, stanby. Hahaha. PM ketika tu Najib.

2. Al-Maunah. Dah kot. Si Altantuya tu lebih kurang la kot.

3.

4.

Teka beb teka. Kalau tepat, leh jadi ahli nujum dah nih.

Comments

  1. oi jubor.. kau sokong guna perkataan Allah tu dalam kitab kristian tak? Tulis sikit...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste