Skip to main content

Krisis kualiti PKR.


Oleh : AdukaTaruna

Satu sistem jemaah yang tangkap muat. Tidak ada satu kaedah tapisan menjadi pemimpin. Motif tidak jelas.

a. Adakah bermotifkan Malaysia. Jika bermotifkan malaysia, apakah garis panduan rujukan dasar?

b. Adakah bermotifkan pembelaan Anwar?

1. Sejak PRU12, PKR menunjukkan ianya serupa UMNO. Calon PKR di Selangor dibeli. Jerih perih, petugas PAS dan DAP di Sementa dibangsati PKR. Memang sial, dan terkutuk. Tiada permohonan maaf secara terbuka dari Anwar atau pemimpin PKR. Genetik Melayu yang bangsat, ego dan berminda dunia ke 3.

2. Kemudian, bangsat PKR buat hal lagi. Agihan exco di Perak tidak disenangi Anwar. Ugut keluar parti. Masih tidak sedar diri. Orang lain buat salah tidak boleh, sendiri buat salah yang besar sebegitu tidak mengapa.

Anwar adalah produk UMNO yang bangsat. Minda yang adil masih belum bebas dari corak UMNO.

3. Tak habis dengan itu, bangsat PKR buat lagi. Kali ini melalui kualiti TKM Penang, Fairuz. Keupayaan bersaing dalam intelek2 DAP pada setiap mesyuarat, menyebabkan dia sendiri tawar hati untuk hadir mensyuarat. Kes yang sama dengan 2 bangsat PKR Perak.

Calon PKR memang jenis Melayu bodoh acuan UMNO. Sekolah tak tinggi, politiking sepanjang masa, intelek tarap JKKK, ilmu agama out. Main tangkap muat untuk menampung ketamakan kerusi.

4. Tidak selesai dengan itu, PKR buat bangsat lagi. Pemilihan ketua kampung di Perak melanggar keputusan mensyuarat exco. Sekali lagi tiada permohonan dari genetik Melayu bernama Anwar. Bangsat sebangsatnya.

Sokongan membuatkan kepalanya besar. Tiada check anda balance. Manusia IQ di bawahnya membenarkan setiap tindak-tanduk Anwar secara maksum. Bangsa Melayu dan India adalah golongan terbanyak IQ di bawah Anwar.

5. Kemuncak kebangsatan PKR ialah robohnya BR di Perak. Jangan diimpikan permohonan maaf seperti genetik Jepun dan Eropah. Manusia bangsat ini mengalih isu. 10 juta, 20 juta dan pelbagai lagi. Anwar boleh menipu kebanyakan manusia, tetapi tidak untuk keluarga gua.

6. Belum pun reda, PKR membangsatkan dirinya lagi. Ahli PKR muslim dikaitkan dengan privacy exco PKR Selangor. Anwar masih bangsat dan ego.

7.

8.

9.

Hanya manusia bodoh yang membenarkan apa sahaja politik Anwar tanpa imbangan dan tapisan. Bangsatnya genetik ini.

Comments

  1. aaa? apa??? aaa? tak paham? tak dengor..?! allo..alllo..

    ReplyDelete
  2. wow. satu artikel yang bagus.
    cayalah lu aduka

    ReplyDelete
  3. Wa tambah..

    7. Jgn lupa PRU lps, Norazan Abdullah, Ketua PKR Caw. Kg. Sebong tarik diri dr b'tanding Parlimen Pengerang. X pasal2 Azalina menang free utk kali ke-2.

    Bila ditanya knp tarik diri, katanya ada masalah peribadi. Pastu hilang ntah ke mana.

    Padahal PAS kuat kat Pengerang tu. Tp bg ruang kat PKR. Last2 PKR wat pedajal. PAS Pengerang kecewa bro. PAS Kota Tinggi apatah lg.

    Yg best ape tau. Hgga arini, dlm web Anwar masih ada lg nama mamat ni sbgi calon PKR Parlimen Pengerang, tuuiihh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n