Skip to main content

Kan gua dah cakap..

Dulu wa tulis sistem undi komputer mesti dibantah punya. Tak sempat pemilihan, awal2 lagi sistem pengundian komputer kensel. Hahahaha.

Terbaru :

mengurangkan kehadiran pemimpin yang berjawatan menteri dan timbalan menteri sepanjang kempen berkenaan.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, kehadiran pemimpin BN bertaraf menteri dan timbalan menteri akan menyebabkan kempen dari rumah ke rumah, terhenti.

“Apabila menteri dan timbalan menteri turun (berkempen), kempen dari rumah ke rumah akan terhenti kerana jentera parti mahu memberikan sambutan dan sebagainya kepada mereka

Wa dah cakap dah. Diorang apply report post mortem kalah kali ni. Kah kah. Alasan jentera terhenti kunun. Cakap jer la orang dah meluat dah. Wa ramal lagi 2 benda :

1. Senyum. Hahahaha. Calon BN mesti senyum 25 jam sehari punya. Dalam TV senyum, dalam jamban senyum, kene geget kerengge pun senyum. Sebab imaginasi kepala otak wa membaca laporan post mortem tu ada kandungan senyum. Hahaha.

2. Ziarah keluarga mantan ADUN PAS Bukit Gantang diberi liputan tahap mega. Yang ni wa rasa Najib pun turun. Takpa2.. bagus2. Kalau boleh kasi bantuan banyak sket na.




Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n