Skip to main content

Kalau wa Presiden FAM.

bola sepak malaysia memang takkan maju punya. buang duit ja. kalau lu yg urus pun macam tu jugak. sukan ni faktor fizikal beb. sama gak macam lari pecut. org kulit hitam je konker. kalau nak jadi juara dunia sgt elok tumpu sukan yg tak perlukan tenaga fizikal. dam aji, misalnya.

Hahaha. Siot jer mamat nih. Dam aji beb. Jangan dam aji, congkak pun Melayu boleh kalah. Tapi, kalau wa Presiden FAM, wa akan buat beberapa usaha.

Memula lantik Pembantu Khas. Kena lantik yang bagus punya. Sebab wa kerja-kerja realiti ni kureng sket. Nak hadir mosyorat la, kena g sana la, sini la, kena hadap media la, itu ini, mampos wa. Mesti dalam seminggu tu wa akan rimas punya. Biasalah.. gen Melayu ma. kui kui kui.

Jangkangka panjang.

1. Wa akan beli dan simpan sperma atlit terpilih. Kalau tajuk bola, wa pilih setakat mana yang wa rasa bagus dalam bola. Then, senyawakan dengan benih atlit perempuan, dan cari ibu tumpang. Mesti wa kena belasah dengan ulama nih.

2. Wa akan galakkan, kempen tukar nasi kepada roti untuk warga Malaysia. 2 generasi selepas penukaran itu baru boleh nampak kesannya.

Jangka pendek.

1. Warganegarakan bakat luar. Swastakan bola. Sapa2 Menteri Besar nak pegang bola, wa sepak usus kanan dia dengan kuat. Menyibuk jer. G jaga politik dan urusan pentadbiran untuk rakyat. Bola serahkan pada ahlinya. Sapa2 Menteri besar melawan, wa panggil PEKIDA. kah kah kah.

2. Gaji ikut kemampuan pasaran. Pemain import dibenarkan. Biar bakat Malaysia berkembang dengan standard yg lebih tinggi. Bersaing sket. Jangan asyik nak tongkat, nak bersuap jer. Siapa lemah bye bye, siapa leh bersaing akan kekal.

3. Aktiviti sukan bola peringkat sekolah wa ingat nak buat waktu malam. Tapi belanja besar sket ma. Pasarana tak cukup. Cuaca Malaysia masalah. Panas membuatkan budaya bermain bola tidak begitu memuncak.

Lu fikir beb. Kalau satu2 pertandingan tu, lawan pukul 2-3 petang. Panas nak mampos. che dulu main siap guna sun block ni beb. Berg jgn cakap la. Mak dia marah main panas. Kah kah kah. Manjang main masak2 jer dgn Nur. Mementang satu Johor.

Negro lain ma. Gen dia tahan lasak. So, kalau dah selesai jangka panjang kat atas, wa ingat cuaca takda hal la.

Kesimpulan.

Kena settle kan 2 benda ni dulu.

1. Otak
2. Fizikal
3. Mental / rohani / spirit

Settle 3 benda alah ni, Thailand wa ingat lauk kari jer beb. Tapi kalau Thailand selesai dulu, Malaysia macam Tomyam la. Hahahaha.

Comments

  1. haha... x yah la nak bgtau kat mesia yang mak lu x bagi lu main panas dulu kecik2 duka oii.. kuikui

    lu main kawen2 ngan anak jiran sebelah lu lupa ke bro... hehe last2 dia kawen ngan orang lain gak.. hehe

    ReplyDelete
  2. wa dah lama dah tak layan bola ni..... tapi sejak red warriors makin kuat ni minat pasal bola ni makin tinggi plak.... EPL pun tahun ni kureng layan la.... memalam tido awal..... tak sempat nak ikut perkembangan....

    ReplyDelete
  3. main pakai sunblok??
    camana masih boleh gelap ala-ala negro gak? haha,, ;p

    ReplyDelete
  4. kebanyakan negara2 yg amal ppsmi tak maju dlm bolasepak. cth, filipina, india, brunei, pakistan, sri lanka, malaysia. kehkehkeh.

    ReplyDelete
  5. pada wa pemikir2 bola kita perlu pikir kaedah 'permainan bijak'. cipta taktik permainan yg belum ada. pastu faktor jersi. jenis kain yg paling sesuai. warna dia. stokin. sabun, shampu, ubat gigi pemain. jenis aroma dia. penting tuh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste