Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 12, 2009

Kalau wa Presiden FAM.

bola sepak malaysia memang takkan maju punya. buang duit ja. kalau lu yg urus pun macam tu jugak. sukan ni faktor fizikal beb. sama gak macam lari pecut. org kulit hitam je konker. kalau nak jadi juara dunia sgt elok tumpu sukan yg tak perlukan tenaga fizikal. dam aji, misalnya.

Hahaha. Siot jer mamat nih. Dam aji beb. Jangan dam aji, congkak pun Melayu boleh kalah. Tapi, kalau wa Presiden FAM, wa akan buat beberapa usaha.

Memula lantik Pembantu Khas. Kena lantik yang bagus punya. Sebab wa kerja-kerja realiti ni kureng sket. Nak hadir mosyorat la, kena g sana la, sini la, kena hadap media la, itu ini, mampos wa. Mesti dalam seminggu tu wa akan rimas punya. Biasalah.. gen Melayu ma. kui kui kui.

Jangkangka panjang.

1. Wa akan beli dan simpan sperma atlit terpilih. Kalau tajuk bola, wa pilih setakat mana yang wa rasa bagus dalam bola. Then, senyawakan dengan benih atlit perempuan, dan cari ibu tumpang. Mesti wa kena belasah dengan ulama nih.

2. Wa akan galakkan, kempen tukar nasi kepada roti untuk warga Malaysia. 2 generasi selepas penukaran itu baru boleh nampak kesannya.

Jangka pendek.

1. Warganegarakan bakat luar. Swastakan bola. Sapa2 Menteri Besar nak pegang bola, wa sepak usus kanan dia dengan kuat. Menyibuk jer. G jaga politik dan urusan pentadbiran untuk rakyat. Bola serahkan pada ahlinya. Sapa2 Menteri besar melawan, wa panggil PEKIDA. kah kah kah.

2. Gaji ikut kemampuan pasaran. Pemain import dibenarkan. Biar bakat Malaysia berkembang dengan standard yg lebih tinggi. Bersaing sket. Jangan asyik nak tongkat, nak bersuap jer. Siapa lemah bye bye, siapa leh bersaing akan kekal.

3. Aktiviti sukan bola peringkat sekolah wa ingat nak buat waktu malam. Tapi belanja besar sket ma. Pasarana tak cukup. Cuaca Malaysia masalah. Panas membuatkan budaya bermain bola tidak begitu memuncak.

Lu fikir beb. Kalau satu2 pertandingan tu, lawan pukul 2-3 petang. Panas nak mampos. che dulu main siap guna sun block ni beb. Berg jgn cakap la. Mak dia marah main panas. Kah kah kah. Manjang main masak2 jer dgn Nur. Mementang satu Johor.

Negro lain ma. Gen dia tahan lasak. So, kalau dah selesai jangka panjang kat atas, wa ingat cuaca takda hal la.

Kesimpulan.

Kena settle kan 2 benda ni dulu.

1. Otak
2. Fizikal
3. Mental / rohani / spirit

Settle 3 benda alah ni, Thailand wa ingat lauk kari jer beb. Tapi kalau Thailand selesai dulu, Malaysia macam Tomyam la. Hahahaha.

5 comments:

Berg said...

haha... x yah la nak bgtau kat mesia yang mak lu x bagi lu main panas dulu kecik2 duka oii.. kuikui

lu main kawen2 ngan anak jiran sebelah lu lupa ke bro... hehe last2 dia kawen ngan orang lain gak.. hehe

Anonymous said...

wa dah lama dah tak layan bola ni..... tapi sejak red warriors makin kuat ni minat pasal bola ni makin tinggi plak.... EPL pun tahun ni kureng layan la.... memalam tido awal..... tak sempat nak ikut perkembangan....

nur said...

main pakai sunblok??
camana masih boleh gelap ala-ala negro gak? haha,, ;p

Anonymous said...

kebanyakan negara2 yg amal ppsmi tak maju dlm bolasepak. cth, filipina, india, brunei, pakistan, sri lanka, malaysia. kehkehkeh.

Anonymous said...

pada wa pemikir2 bola kita perlu pikir kaedah 'permainan bijak'. cipta taktik permainan yg belum ada. pastu faktor jersi. jenis kain yg paling sesuai. warna dia. stokin. sabun, shampu, ubat gigi pemain. jenis aroma dia. penting tuh.