Skip to main content

Kalau wa Presiden FAM.

bola sepak malaysia memang takkan maju punya. buang duit ja. kalau lu yg urus pun macam tu jugak. sukan ni faktor fizikal beb. sama gak macam lari pecut. org kulit hitam je konker. kalau nak jadi juara dunia sgt elok tumpu sukan yg tak perlukan tenaga fizikal. dam aji, misalnya.

Hahaha. Siot jer mamat nih. Dam aji beb. Jangan dam aji, congkak pun Melayu boleh kalah. Tapi, kalau wa Presiden FAM, wa akan buat beberapa usaha.

Memula lantik Pembantu Khas. Kena lantik yang bagus punya. Sebab wa kerja-kerja realiti ni kureng sket. Nak hadir mosyorat la, kena g sana la, sini la, kena hadap media la, itu ini, mampos wa. Mesti dalam seminggu tu wa akan rimas punya. Biasalah.. gen Melayu ma. kui kui kui.

Jangkangka panjang.

1. Wa akan beli dan simpan sperma atlit terpilih. Kalau tajuk bola, wa pilih setakat mana yang wa rasa bagus dalam bola. Then, senyawakan dengan benih atlit perempuan, dan cari ibu tumpang. Mesti wa kena belasah dengan ulama nih.

2. Wa akan galakkan, kempen tukar nasi kepada roti untuk warga Malaysia. 2 generasi selepas penukaran itu baru boleh nampak kesannya.

Jangka pendek.

1. Warganegarakan bakat luar. Swastakan bola. Sapa2 Menteri Besar nak pegang bola, wa sepak usus kanan dia dengan kuat. Menyibuk jer. G jaga politik dan urusan pentadbiran untuk rakyat. Bola serahkan pada ahlinya. Sapa2 Menteri besar melawan, wa panggil PEKIDA. kah kah kah.

2. Gaji ikut kemampuan pasaran. Pemain import dibenarkan. Biar bakat Malaysia berkembang dengan standard yg lebih tinggi. Bersaing sket. Jangan asyik nak tongkat, nak bersuap jer. Siapa lemah bye bye, siapa leh bersaing akan kekal.

3. Aktiviti sukan bola peringkat sekolah wa ingat nak buat waktu malam. Tapi belanja besar sket ma. Pasarana tak cukup. Cuaca Malaysia masalah. Panas membuatkan budaya bermain bola tidak begitu memuncak.

Lu fikir beb. Kalau satu2 pertandingan tu, lawan pukul 2-3 petang. Panas nak mampos. che dulu main siap guna sun block ni beb. Berg jgn cakap la. Mak dia marah main panas. Kah kah kah. Manjang main masak2 jer dgn Nur. Mementang satu Johor.

Negro lain ma. Gen dia tahan lasak. So, kalau dah selesai jangka panjang kat atas, wa ingat cuaca takda hal la.

Kesimpulan.

Kena settle kan 2 benda ni dulu.

1. Otak
2. Fizikal
3. Mental / rohani / spirit

Settle 3 benda alah ni, Thailand wa ingat lauk kari jer beb. Tapi kalau Thailand selesai dulu, Malaysia macam Tomyam la. Hahahaha.

Comments

  1. haha... x yah la nak bgtau kat mesia yang mak lu x bagi lu main panas dulu kecik2 duka oii.. kuikui

    lu main kawen2 ngan anak jiran sebelah lu lupa ke bro... hehe last2 dia kawen ngan orang lain gak.. hehe

    ReplyDelete
  2. wa dah lama dah tak layan bola ni..... tapi sejak red warriors makin kuat ni minat pasal bola ni makin tinggi plak.... EPL pun tahun ni kureng layan la.... memalam tido awal..... tak sempat nak ikut perkembangan....

    ReplyDelete
  3. main pakai sunblok??
    camana masih boleh gelap ala-ala negro gak? haha,, ;p

    ReplyDelete
  4. kebanyakan negara2 yg amal ppsmi tak maju dlm bolasepak. cth, filipina, india, brunei, pakistan, sri lanka, malaysia. kehkehkeh.

    ReplyDelete
  5. pada wa pemikir2 bola kita perlu pikir kaedah 'permainan bijak'. cipta taktik permainan yg belum ada. pastu faktor jersi. jenis kain yg paling sesuai. warna dia. stokin. sabun, shampu, ubat gigi pemain. jenis aroma dia. penting tuh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n