Skip to main content

Kalau krisis Perak berlaku di Kelantan tahun 2009.

Katakan berlaku krisis perlembagaan macam Perak kat Kelantan. Tahun 2009 punya Kelantan lah. Sultan plak kena buli dengan kerajaan pusat supaya tak bubarkan DUN.

DUN Kelantan kena kunci. TGNA dan DUN PAS datang nak masuk. Then gangster2 ni berada di barisan depan halang TGNA. Hahahaha. Agak2 apa yang berlaku beb?

abanghensem. Tolong jawab sket. PEKIDA2 ni idop ke kat Kelantan?

Comments

  1. Isshhhh...ni gangster mane nih??? Eeee...takut BlueHope tgok.

    Betul2 ke nih?? Org PEKIDA ke semua2 nih???

    ReplyDelete
  2. 10 org jaguh ni hantar p Gaza lawan Israel ok ni. Najib standby jet!

    ReplyDelete
  3. hehehe..... dalam gambar² tu.... lu nak yang mana dulu pecah kepala dia...... muka dia orang merah ngan darah.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. minggu lepas wa baru jer borak ngan budak keje wa pasal politik.... bekas budak tarik kete...... kebetulan dia ni dok kawasan TGNA..... kawasan kampung kemumin DUN TGNA..... dia cakap bebudak dia (geng² tarik kete) ni lah yang aktif dok pasang poster PAS.... area dia tak dak pun budak UMNO buat POS..... yang ada budak luar yang diupah oleh UMNO untuk pasang poster..... lu boley bayang la apa jadi kat mamat dalam gambar tu kalau dia orang buat kecoh kat kelantan.... hehehe
    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. ooo abanghensem org klate ke..
    kalau mat2 atas ni lahir kat klate mesti hensem cam abghensem wa ckp lu..hahaha
    tapi wa xpuas ati ah AT, semua blogger bagi publisiti murahan kat diorg..mane boleh woo..
    lu igt senang ke nak popular...
    penat je artis2 semua berlakon, sampai gaduh tarik2 rambut, xdapek nyo publisiti mcm nie..wohooo

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  6. HA.HA.

    Macam Tokey Lombong kat Chawkit je..........

    oooooooooooo IPOH MALI........ punya olang...... patutla aku cari kau olang kat Jln. Hj. Taib tak ada hari tu.......

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n