Skip to main content

Kalau krisis Perak berlaku di Kelantan tahun 2009.

Katakan berlaku krisis perlembagaan macam Perak kat Kelantan. Tahun 2009 punya Kelantan lah. Sultan plak kena buli dengan kerajaan pusat supaya tak bubarkan DUN.

DUN Kelantan kena kunci. TGNA dan DUN PAS datang nak masuk. Then gangster2 ni berada di barisan depan halang TGNA. Hahahaha. Agak2 apa yang berlaku beb?

abanghensem. Tolong jawab sket. PEKIDA2 ni idop ke kat Kelantan?

Comments

  1. Isshhhh...ni gangster mane nih??? Eeee...takut BlueHope tgok.

    Betul2 ke nih?? Org PEKIDA ke semua2 nih???

    ReplyDelete
  2. 10 org jaguh ni hantar p Gaza lawan Israel ok ni. Najib standby jet!

    ReplyDelete
  3. hehehe..... dalam gambar² tu.... lu nak yang mana dulu pecah kepala dia...... muka dia orang merah ngan darah.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. minggu lepas wa baru jer borak ngan budak keje wa pasal politik.... bekas budak tarik kete...... kebetulan dia ni dok kawasan TGNA..... kawasan kampung kemumin DUN TGNA..... dia cakap bebudak dia (geng² tarik kete) ni lah yang aktif dok pasang poster PAS.... area dia tak dak pun budak UMNO buat POS..... yang ada budak luar yang diupah oleh UMNO untuk pasang poster..... lu boley bayang la apa jadi kat mamat dalam gambar tu kalau dia orang buat kecoh kat kelantan.... hehehe
    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. ooo abanghensem org klate ke..
    kalau mat2 atas ni lahir kat klate mesti hensem cam abghensem wa ckp lu..hahaha
    tapi wa xpuas ati ah AT, semua blogger bagi publisiti murahan kat diorg..mane boleh woo..
    lu igt senang ke nak popular...
    penat je artis2 semua berlakon, sampai gaduh tarik2 rambut, xdapek nyo publisiti mcm nie..wohooo

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  6. HA.HA.

    Macam Tokey Lombong kat Chawkit je..........

    oooooooooooo IPOH MALI........ punya olang...... patutla aku cari kau olang kat Jln. Hj. Taib tak ada hari tu.......

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste