Skip to main content

Gerakan pertama Najib - Mahathir

Ustaz Fadhil dah takder beb. Najib - Mahathir memulakan pemerintahannya dengan menggantung Harakah 3 bulan. PAS akan melalui zaman sukar. Fighter2 PAS banyak dah bersara bersara. Mat Sabu dah tua. Takan nak harap gua dengan uma. Hahaha.

Timbalam Pemuda? Tantawi? Ulama jenis Melayu ni, wa tak harap langsung dia dok barisan depan. Dia ulama beb. Kategori eksklusif punya. Tak main la peluh2 darah nih. Haha.

Wa ramal, peristiwa seumpama Memali berulang, sebelum Mahathir meninggal dunia. Allah kasi Mahathir lihat sendiri dosa2nya lampau tanpa dia sedari.

Comments

  1. patah tumbuh hilang berganti la bro..haha
    belum keluar lagi hero dr PAS nie..
    biasa ah, hero keluar last2..hahaha
    kalau ikut kebomohan wa yang xbrape nak menjadi ni, akan terjadi sesuatu sebelum PRK ni..cuba lu plak menurun..ape lu nampak?

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  2. wa pun rasa sama..meremang je bulu tengkuk ni..
    wa rasa macam mumbai punya lah..
    lepas tu habis semua pas dan keadilan kena sapu.
    macam fis algeria kena.
    so depa campur mumbai campur algeria..grand design.
    paklah terus wat bodoh..

    ReplyDelete
  3. bro,
    jgn ramal camtuh bro.Ini ari bkt selambau polis ganas semacam jek ni.Tercuak gua dengar ramalan lu.

    Gua doa ramalan lu takan jd

    ReplyDelete
  4. Lepas PRK baru nak agresif kut? Apa ke bengap Najib tu tiru apa Mahathir buat. Liwat, haram akhbar pembangkang, kacau perhimpunan aman. Tak tahu ke zaman dah berubah?

    ReplyDelete
  5. wa dah ramal dah.... Najib naik.... perkara pertama dia buat MAGERAN..... wa ramal ni bukan tengok dalam mangkok bro.... dalam kolah air umah wa ni..... jangan memain....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n