Skip to main content

Gerakan pertama Najib - Mahathir

Ustaz Fadhil dah takder beb. Najib - Mahathir memulakan pemerintahannya dengan menggantung Harakah 3 bulan. PAS akan melalui zaman sukar. Fighter2 PAS banyak dah bersara bersara. Mat Sabu dah tua. Takan nak harap gua dengan uma. Hahaha.

Timbalam Pemuda? Tantawi? Ulama jenis Melayu ni, wa tak harap langsung dia dok barisan depan. Dia ulama beb. Kategori eksklusif punya. Tak main la peluh2 darah nih. Haha.

Wa ramal, peristiwa seumpama Memali berulang, sebelum Mahathir meninggal dunia. Allah kasi Mahathir lihat sendiri dosa2nya lampau tanpa dia sedari.

Comments

  1. patah tumbuh hilang berganti la bro..haha
    belum keluar lagi hero dr PAS nie..
    biasa ah, hero keluar last2..hahaha
    kalau ikut kebomohan wa yang xbrape nak menjadi ni, akan terjadi sesuatu sebelum PRK ni..cuba lu plak menurun..ape lu nampak?

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  2. wa pun rasa sama..meremang je bulu tengkuk ni..
    wa rasa macam mumbai punya lah..
    lepas tu habis semua pas dan keadilan kena sapu.
    macam fis algeria kena.
    so depa campur mumbai campur algeria..grand design.
    paklah terus wat bodoh..

    ReplyDelete
  3. bro,
    jgn ramal camtuh bro.Ini ari bkt selambau polis ganas semacam jek ni.Tercuak gua dengar ramalan lu.

    Gua doa ramalan lu takan jd

    ReplyDelete
  4. Lepas PRK baru nak agresif kut? Apa ke bengap Najib tu tiru apa Mahathir buat. Liwat, haram akhbar pembangkang, kacau perhimpunan aman. Tak tahu ke zaman dah berubah?

    ReplyDelete
  5. wa dah ramal dah.... Najib naik.... perkara pertama dia buat MAGERAN..... wa ramal ni bukan tengok dalam mangkok bro.... dalam kolah air umah wa ni..... jangan memain....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste