Skip to main content

Cara penyokong Hadi berhadapan dengan hujah.

ooo..ya wa flag lu punya blog...

adam
Tepat sekali kata uma. Tapi wa mody sket. Andai Hadi menjadi PM, pasti pengikut bodohnya menyarankan dan mempertahankan ISA. Hahahaha.

Dan adakah Hadi dilemma memilih antara kehilangan pengikut setia atau prinsip asas manusia?

Lu flag, wa leh buat blog baru la. Tulisan wa, wa dah backup. Insyaallah. Berapa kali wa di ban, dipadam, diugut. Nak jadi pemaki kena smol meter ma.

Kat TKO.

Wa wat tajuk Paklah ni bodoh orangnya. Tapi isi pasal Hadi. Takda masalah beb. Sekali wa tukar balik Paklah kepada Hadi, terus kena lock. Hahahaha.

Genetik Melayu lambat majunya beb. Gagal pro, gagal asingkan sesuatu itu pada tempatnya.

Comments

  1. Alamak... kecik ati wa nengok lu boleh layan komen mcm tu.. ces sungguh la.. menjatuhkan 2% point tahap penulisan lu di kaca mata wa...

    wakaka... dah lu pikir tahap depa mcm tu... yang lu pi ikut tahap yang sama buat apa??...

    chait!!

    ReplyDelete
  2. waa tak sangka la sampai gini jadinya...kadang2 waa terpikir pandangan hadi awang bukan teruk sangat pun, apa pun waaa boleh baca posting luuuu, LU ada baca buku islam dan demokrasi yang hadi awang tulis, pandangan dia lebih baik dari anwar ibrahim....

    Fanatik...

    ReplyDelete
  3. dari bacaan aku di TKO aku tengok ramai yang masih tak faham konsep ideologi yang nak disampaikan, tapi ada juga yang paham, melalui yang faham ini lah ideologi ini dapat dikembangkan lagi.

    yang tak faham tu mungkin sebab cara penyampaian kau dan cara pemahaman mereka yang berlainan.

    do not give up and control your emotion...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n