Skip to main content

Bomoh.

Oleh : AdukaTaruna

Wa baru jer nak jadi bomoh, tup2 Paklah kena bomoh. Hahaha. Amno2.... dari zaman Mona Fendy lagi. Buduh Melayu nih. Paloh Mulai cakap, patutla Paklah asyik tido. Member wa cakap, patutlah Paklah pakai pampers. Mak aih...

La ni, heboh dikatakan Muhyiddin kena attack plak. Kes Ali dimanfaat oleh Taib. Muhyiddin dituduh master plan. Nasib ko la labu. Macamana pun, kalau Muhyiddin pantas dan bersungguh2 padamkan persepsi tu, wa ingat dia menang gak. Kalau Taib menang, wa tak tau la apa nak jadi dengan UMNO. Bodoh si Ali, 8 kali bodoh Taib dari tajuk intelek.

TDM plak leh keluarkan kenyataan supaya rayuan tidak dilayan. Ikutkan satu sudut lagi, Paklah ni jenis penakut dan jenis super lembik. Macam tak logik plak ramalan kebomohan wa. Hahaha. Kalau Khairy, gua percayalah keganasan dia.

Maybe benar cakap zaminc. Najib akan jadi PM gak. Melengkapkan teori RAHMAN dan berakhirnya zaman UMNO. Hahaha. Amno2.... tak pasal2 semua bloggers, semua ahli politik fokus dan cakap pasal lu. Sedangkan hal rakyat lebih penting.

Wa rasa Najib akan dipintas Berg. Sebab ____ diorang sama. hahahahaha

Comments

  1. lu rasa najib akan dipintas Berg, sbb nama diorang sama. hahaha... wa isi tempat kosong je...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n