Skip to main content

Bodohnya Ibrahim Katak.

Oleh : AdukaTaruna

Pemimpin PAS tak perlu fokus hal bangang ni. Hal remeh-temeh beb. Pemimpin PAS kena halakan fokus rakyat kepada hal-hal perdana. So, biar blogger nyamuk jer ambil ruang ni.

Selama ni wa tak kisah pun Ibrahim Katak memekak di luar paksi PAS. Dia belasah apa sahaja beb. Anwar ke, PKR ke PAS ke UMNO ke, dia sapu rata. Takda masalah pun. Kalau PAS rasa tak suka, PRU13, hanya tolak dalam longkang sahaja. Kecik punya hal. Tak perlu riuh satu Malaysia cam orang bangang.

Cuma, untuk suara blogger nyamuk macam wa, tiadalah yang lebih bangang, apabila Ibrahim Katak ni mencadangkan darurat untuk selesaikan polemik Perak. Memang bangsat tahap power rangers pink kaler beb.

Walau bebas pun, lu sepatutnya berjuang untuk rakyat. Itu paksi lu. Bukan untuk bodek mana-mana pihak atau bermotif glamer atau mengusutkan keadaan. Skang tahun 2009 ma. Sepatutnya dah bertamadun. Undang2 darurat dah bersawang dah.

Apa salahnya lu cadangkan DUN Perak dibubarkan. Kembalikan kepada rakyat. Kan ke adil namanya tuh. Bodoh tukil punya Ibrahim Katak. Skang tahun 2009 la buduh. Orang dah jelajah angkasa dah. Lu sibuk dengan darurat macam manusia duduk atas pokok lagi.

Malaysia bukannya ada gerakan bawah tanah, ada gerila senjata yang perlukan itu semua. Semua berdaftar bawah perlembagaan. So, selesaikan cara perlembagaan. Kecik jer wa pandang si pendek ni. Wa ingat dia kena makan Examo segantang sehari la. Buduh teramat.

Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n