Skip to main content

Bodohnya Ibrahim Katak.

Oleh : AdukaTaruna

Pemimpin PAS tak perlu fokus hal bangang ni. Hal remeh-temeh beb. Pemimpin PAS kena halakan fokus rakyat kepada hal-hal perdana. So, biar blogger nyamuk jer ambil ruang ni.

Selama ni wa tak kisah pun Ibrahim Katak memekak di luar paksi PAS. Dia belasah apa sahaja beb. Anwar ke, PKR ke PAS ke UMNO ke, dia sapu rata. Takda masalah pun. Kalau PAS rasa tak suka, PRU13, hanya tolak dalam longkang sahaja. Kecik punya hal. Tak perlu riuh satu Malaysia cam orang bangang.

Cuma, untuk suara blogger nyamuk macam wa, tiadalah yang lebih bangang, apabila Ibrahim Katak ni mencadangkan darurat untuk selesaikan polemik Perak. Memang bangsat tahap power rangers pink kaler beb.

Walau bebas pun, lu sepatutnya berjuang untuk rakyat. Itu paksi lu. Bukan untuk bodek mana-mana pihak atau bermotif glamer atau mengusutkan keadaan. Skang tahun 2009 ma. Sepatutnya dah bertamadun. Undang2 darurat dah bersawang dah.

Apa salahnya lu cadangkan DUN Perak dibubarkan. Kembalikan kepada rakyat. Kan ke adil namanya tuh. Bodoh tukil punya Ibrahim Katak. Skang tahun 2009 la buduh. Orang dah jelajah angkasa dah. Lu sibuk dengan darurat macam manusia duduk atas pokok lagi.

Malaysia bukannya ada gerakan bawah tanah, ada gerila senjata yang perlukan itu semua. Semua berdaftar bawah perlembagaan. So, selesaikan cara perlembagaan. Kecik jer wa pandang si pendek ni. Wa ingat dia kena makan Examo segantang sehari la. Buduh teramat.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste