Skip to main content

Bermain imaginasi.

Oleh : AdukaTaruna

Pukul 1 pagi taip ni beb. Ini adalah imaginasi semata. Pembaca jangan percaya membulat pulak.

1. Cuba lu orang fikir, Najib rampas Perak. Andaikan diri lu sebagai Najib. Mustahil lu berani nak rampas begitu sahaja, sedangkan lu on the way nak jadi PM. So, logiknya di sini, ialah 2 situasi.

a. Najib membentangkan plan rampas Perak kepada Paklah terlebih dahulu.

b. Paklah yang bagi idea atau plan kepada Najib.

2. Kalau a, tiada cerita sebalik cerita lah. Tapi kalau b? Wa ingat memang perangkap Paklah pulak. Najib dah digambarkan sebagai ganas, pembunuh, pelanggar perlembagaan, etc. So, melalui Paklah + Anwar + Hadi, adakah ini akan membuatkan Mizan enggan menerima Najib sebagai PM?

Gua tak tahu tentang perlembagaan, tetapi, dengan keengganan Mizan, sudah cukup bagi Paklah meneruskan pemerintahannya. Najib terperangkap dengan taat pada Sultan yang sengaja dicipta dan dilagukan.

Pening beb, pening. Ini imaginasi khas untuk peminat politik jer. Yang ahli politik, sekadar ambil tahu cukup. Jangan terlalu berpolitik ala bodoh macam ni. Dah la waktu sukar. Pasal korang la ni, kitorang menderita nih.

3. Kalau lu orang masih ingat, ada 2 ekor UMNO yang ugut mahu mendapatkan injuksi mahkamah terhadap Pemilihan Agung UMNO (PAU). Alasannya, rasuah yang membarah.

Sebagai wayang, Paklah beri amaran, 2 ekor tersebut boleh dipecat. Najib pula diam seribu bahasa. Khairy pun tak ulas.

Satu sudut lagi, politing UMNO macam ni memang membawa sial kepada rakyat. Demi diri sendiri diorang bercatur. Yang kita ni? Sekarang budaya ini membarah ke dalam PKR pula. 2 kali sial. Kesian rakyat Malaysia. Ke depan naga, ke belakang raksasa.

4. Terbaru, hangat diperkatakan calon tertinggi UMNO bakal dikenakan tindakan. Wa ingat ini ada kaitan dengan 2 ekor UMNO tadi. Norza dan Azalina adalah wayang kulit. Orang Paklah dulu kena. So, nampak SPRM ni adil la. Tak pilih bulu. Nasib lu la. Kena jadi kambing panggang la plak.

Wa ramal, kalau Muhyiddin kena, atau Ali Rustam dan Taib kena, sudah cukup mengkucar-kacirkan PAU. Bila kucar-kacir mesti 2 ekor UMNO tadi ada alasan yang sungguh kuat untuk meminta mahkamah batalkan atau halang PAU.

5. Kalau betul teori gua ni, patutlah SPR lewatkan PRK lepas PAU. Jadi, dengan persetujuan yang agak besar, PAU ditangguhkan demi survival UMNO di PRK. Atau kata lainnya, PRK adalah bonus yang tidak diduga untuk kem Khairy-Paklah.

6. Teori RAHMAN setahu gua, berasal dari jemaah Al-Arqam. A ketika itu dikaitkan dengan Abuya. Tetapi, timbul teori ejaan pula. Yakni RAHMAAN.

Kalau kita ikut teori RAHMAAN, Najib belum berpeluang nak jadi PM. Rosmah lagilah tak dapat. Hasbullahpit dah terlepas. lelaki_ini jgn mimpi la. uma Ketua Puteri bleh la. Tinggallah..

AdukaTaruna <-----(highlight kalau nak nampak)

Sape nak jadi kroni beliau angkat keyboard.

Comments

  1. Kalau wa lah jadi Najib, wa mesti singkirkan lu dulu... baru wa dapat jadi Pm dengan aman...

    wakaka

    ReplyDelete
  2. har har har... harun salim bachik tul :p

    ReplyDelete
  3. ari ni katnya ali rustam nak kena gantung... betul la andaian lu aduka..... patut la lu ada fanatik..... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. waa takde komen arini, andaian aduka ada logik hua hua hua...

    Fanatik A

    ReplyDelete
  5. RAHMAN lagi bagus. Tapi N tu untuk Nizar. apepun cayalah lu aduka

    ReplyDelete
  6. kalau N untuk nizar tak ke kempunan anar bangsat tu...

    ReplyDelete
  7. hahahaha...
    ayat akhir wa x tahan tu....
    hampehhhh,haha

    ReplyDelete
  8. nape madey tukar paklah dari anwar
    a kepada a
    nape bukan n
    sebab a dulu baru n
    ha ha

    ReplyDelete
  9. Ali sudah kena!
    sekarang kita tunggu dan lihat teori lu bro!gua dah angkat keyboard ngn monitor ngn cpu sekali ni..(sbb gua pakai laptop)..ngn portable mouse pon gua sdh angkat!!hahahaha

    ReplyDelete
  10. Hampeh sungguh nama yg last tuu.. haha
    Wa pikir Najib akan naik jugak jadi PM bagi melengkapkan teori Rahman. Bila najib dah naik, maka berkuburla umno... sebagai melengkapi episod duka tanah malaysia....

    ReplyDelete
  11. Sdr.

    Satu lamunan yang juga termasuk dek akal, kalau yang berakallah!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n