Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 17, 2009

Bermain imaginasi.

Oleh : AdukaTaruna

Pukul 1 pagi taip ni beb. Ini adalah imaginasi semata. Pembaca jangan percaya membulat pulak.

1. Cuba lu orang fikir, Najib rampas Perak. Andaikan diri lu sebagai Najib. Mustahil lu berani nak rampas begitu sahaja, sedangkan lu on the way nak jadi PM. So, logiknya di sini, ialah 2 situasi.

a. Najib membentangkan plan rampas Perak kepada Paklah terlebih dahulu.

b. Paklah yang bagi idea atau plan kepada Najib.

2. Kalau a, tiada cerita sebalik cerita lah. Tapi kalau b? Wa ingat memang perangkap Paklah pulak. Najib dah digambarkan sebagai ganas, pembunuh, pelanggar perlembagaan, etc. So, melalui Paklah + Anwar + Hadi, adakah ini akan membuatkan Mizan enggan menerima Najib sebagai PM?

Gua tak tahu tentang perlembagaan, tetapi, dengan keengganan Mizan, sudah cukup bagi Paklah meneruskan pemerintahannya. Najib terperangkap dengan taat pada Sultan yang sengaja dicipta dan dilagukan.

Pening beb, pening. Ini imaginasi khas untuk peminat politik jer. Yang ahli politik, sekadar ambil tahu cukup. Jangan terlalu berpolitik ala bodoh macam ni. Dah la waktu sukar. Pasal korang la ni, kitorang menderita nih.

3. Kalau lu orang masih ingat, ada 2 ekor UMNO yang ugut mahu mendapatkan injuksi mahkamah terhadap Pemilihan Agung UMNO (PAU). Alasannya, rasuah yang membarah.

Sebagai wayang, Paklah beri amaran, 2 ekor tersebut boleh dipecat. Najib pula diam seribu bahasa. Khairy pun tak ulas.

Satu sudut lagi, politing UMNO macam ni memang membawa sial kepada rakyat. Demi diri sendiri diorang bercatur. Yang kita ni? Sekarang budaya ini membarah ke dalam PKR pula. 2 kali sial. Kesian rakyat Malaysia. Ke depan naga, ke belakang raksasa.

4. Terbaru, hangat diperkatakan calon tertinggi UMNO bakal dikenakan tindakan. Wa ingat ini ada kaitan dengan 2 ekor UMNO tadi. Norza dan Azalina adalah wayang kulit. Orang Paklah dulu kena. So, nampak SPRM ni adil la. Tak pilih bulu. Nasib lu la. Kena jadi kambing panggang la plak.

Wa ramal, kalau Muhyiddin kena, atau Ali Rustam dan Taib kena, sudah cukup mengkucar-kacirkan PAU. Bila kucar-kacir mesti 2 ekor UMNO tadi ada alasan yang sungguh kuat untuk meminta mahkamah batalkan atau halang PAU.

5. Kalau betul teori gua ni, patutlah SPR lewatkan PRK lepas PAU. Jadi, dengan persetujuan yang agak besar, PAU ditangguhkan demi survival UMNO di PRK. Atau kata lainnya, PRK adalah bonus yang tidak diduga untuk kem Khairy-Paklah.

6. Teori RAHMAN setahu gua, berasal dari jemaah Al-Arqam. A ketika itu dikaitkan dengan Abuya. Tetapi, timbul teori ejaan pula. Yakni RAHMAAN.

Kalau kita ikut teori RAHMAAN, Najib belum berpeluang nak jadi PM. Rosmah lagilah tak dapat. Hasbullahpit dah terlepas. lelaki_ini jgn mimpi la. uma Ketua Puteri bleh la. Tinggallah..

AdukaTaruna <-----(highlight kalau nak nampak)

Sape nak jadi kroni beliau angkat keyboard.

11 comments:

Berg said...

Kalau wa lah jadi Najib, wa mesti singkirkan lu dulu... baru wa dapat jadi Pm dengan aman...

wakaka

Anonymous said...

har har har... harun salim bachik tul :p

Anonymous said...

ari ni katnya ali rustam nak kena gantung... betul la andaian lu aduka..... patut la lu ada fanatik..... hehehe

-abanghensem

Anonymous said...

waa takde komen arini, andaian aduka ada logik hua hua hua...

Fanatik A

melayu maksimalis said...

RAHMAN lagi bagus. Tapi N tu untuk Nizar. apepun cayalah lu aduka

Anonymous said...

kalau N untuk nizar tak ke kempunan anar bangsat tu...

uma said...

hahahaha...
ayat akhir wa x tahan tu....
hampehhhh,haha

ntahape2 said...

nape madey tukar paklah dari anwar
a kepada a
nape bukan n
sebab a dulu baru n
ha ha

Che said...

Ali sudah kena!
sekarang kita tunggu dan lihat teori lu bro!gua dah angkat keyboard ngn monitor ngn cpu sekali ni..(sbb gua pakai laptop)..ngn portable mouse pon gua sdh angkat!!hahahaha

zaminc said...

Hampeh sungguh nama yg last tuu.. haha
Wa pikir Najib akan naik jugak jadi PM bagi melengkapkan teori Rahman. Bila najib dah naik, maka berkuburla umno... sebagai melengkapi episod duka tanah malaysia....

mountdweller said...

Sdr.

Satu lamunan yang juga termasuk dek akal, kalau yang berakallah!